Picie wody destylowanej/demineralizowanej

1. Data: 2004-07-04 15:05:07

Temat: Picie wody destylowanej/demineralizowanej
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy prawdą jest że picie wody destylowanej/demineralizowanej
miałoby być dla człowieka szkodliwe na zasadzie różnych ciśnień
osmotycznych komórek ludzkiego ciała? Trochę mi to nie pasuje
logicznie, bo zarówno woda destylowana i źródlana W PORÓWNANIU
do płynów ustrojowych naszego organizmu zawiera pomijalnie małe
stężenie jonów... Różnica ciśnień osmotycznych między komórką
ludzkiego ciała a wodą destylowaną byłaby więc porównywalna do
róznicy ciśnień osmotycznych między komórką a wodą źródlaną...
W końcu roztwór soli fizjologicznej to 0,9% a woda źródlana ma 0,0%
soli, tak samo zresztą jak woda destylowana... A że ta druga jest
czyściejsza pod tym względem do większej ilości zer po przecinku
to już chyba jest małoistotne. A może się mylę? Ale piłem wodę
destylowaną sporo razy i komórek mi nie rozsadziło, a może?

Czy ma ktoś dostęp do wiarygodnych dokumentów na ten temat?

2. Data: 2004-07-04 15:55:52

Temat: Re: Picie wody destylowanej/demineralizowanej
Od: "Magister" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wydaje mi się, że musiałbyś pić naprawdę sporo tej wody przez dłuższy czas
żeby sobie zaszkodzić.
Poza tym dostarczamy sobie elektrolity ze spozywanych pokarmów.
Sprawdz jakies forum kulturystyczne, tam jest pełno skoksowanych fachowców,
którzy oczyszczają się czystym h2O ;)) na pewno cos twórczego powiedzą

3. Data: 2004-07-04 21:26:04

Od: Łukasz Pawliński <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 4 Jul 2004 17:55:52 +0200, na pl.sci.medycyna, Magister napisał(a):

> [...]
> którzy oczyszczają się czystym h2O ;)) na pewno cos twórczego powiedzą

A tak poza tym to destylowana wydaje mi się, że jest niedobra. Absolutny
brak smaku...

4. Data: 2004-07-05 12:25:54

Od: "Magister" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A tak poza tym to destylowana wydaje mi się, że jest niedobra. Absolutny
> brak smaku...

Owszem! czasami popijam napełniając żelazko :P

5. Data: 2004-07-05 18:33:39

Od: "Glabella" <g...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol <P...@P...com> napisał(a):

> [...]
> destylowaną sporo razy i komórek mi nie rozsadziło, a może?
>
> Czy ma ktoś dostęp do wiarygodnych dokumentów na ten temat?

Nie wiem czy to takie malo istotne. Pamietam z cwiczen z Fizjologii ze
umieszczone ludzkie krwinki w wodzie destylowanej w krótkiej chwili wpierw
pecznialy, a potem pekaly. To samo gdy umiesci sie rybe - zwlaszcza morska -
zgon w kilka minut.
A ze czlowiekowi nic sie nie dzieje pewnie dlatego ze ta H2O jest szybko
wchlaniana i "rozcienczana" do srodchlonki i potem do krwi (po uprzednim
zmieszajaniu z sokami zoladkowymi). Co innego gdybysmy se dawali taka wode w
zyle :)...
Moze jakis biofizyk cos dopowie?

6. Data: 2004-07-05 20:07:48

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem czy to takie malo istotne. Pamietam z cwiczen z Fizjologii ze
> umieszczone ludzkie krwinki w wodzie destylowanej w krótkiej chwili wpierw
> pecznialy, a potem pekaly.

To samo bedzie w wodzie kranowej.

> To samo gdy umiesci sie rybe - zwlaszcza morska -
> zgon w kilka minut.

Ryba morska w wodzie kranowej tez dlugo nie wytrzyma

> Moze jakis biofizyk cos dopowie?

Rzuci 100 wzorow :-)

--
Norbert
www.zdjecianorberta.prv.pl

7. Data: 2004-07-06 01:36:35

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Norbert" <p...@n...gg> wrote in message news:ccccgf$jvj$1@atlantis.news.tpi.pl...

> To samo bedzie w wodzie kranowej.

Otóż to. Destylowana niewiele się pod tym względem od kranówy różni.
Ale mit żyje swoim życiem: destylowana woda jest beee! :-)

> Ryba morska w wodzie kranowej tez dlugo nie wytrzyma

Ryby morskie leczy się z pasożytów w kranówce - pasożyty nie
wytrzymują szoku osmotycznego, ryba go wytrzymuje bardzo długo.

swedzace oczy
kolka nerkowa a nawroty
pleśń (discovery)
Pólpasiec