Piec naftowy - prosze o opinie

1. Data: 2010-10-20 09:34:47

Temat: Piec naftowy - prosze o opinie
Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak sie sklada ze zamierzam taki piecyk sobie sobie nabyc... Mieszkanie to
adaptowane poddasze okolo 80 m2, w duzej czesci otwarte pomieszczenia...
Mam co prawda CO z piecem gazowym dwufuncyjnym, ale po ostatniej "awarii"
komina, jego naprawa wydaje sie mi teraz zbyt kosztowna (na wiosne ma byc
remont dachu w kaminicy i teraz nie chcialbym w to inwestowac podwójnie),
dlatego nie bede ta zime mogl z tego korzystac. Ogrzewanie za pomoca
elektryki (farelka, promienniki) wydaje mi sie dosc kosztowne, wycztalem ze
ciekawa alternatywa moze byc taki piec naftowy, szczegolnie taki z z
pojedynczym systemem spalania albo jeszcze lepiej z zaawansowanym system
spalania "laser" i nawiewnica...

Co o tym sądzicie? Macie jakieś doświadczenia z takim piecykiem ? A jak
kosztowo to wygląda? Czy nie śmierdzi naftą w pomieszczeniu ogrzewanym,
czego bardzo sie obawiam...

2. Data: 2010-10-20 13:50:22

Temat: Re: Piec naftowy - prosze o opinie
Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Co o tym sądzicie? Macie jakieś doświadczenia z takim piecykiem ? A jak
> kosztowo to wygląda? Czy nie śmierdzi naftą w pomieszczeniu ogrzewanym,
Jak to piecyk typu zibo czy jakoś tak. To śmierdzi, boli głowa, kosztowny w
zakupie i do niego jest drogie paliwo. W efekcie ogrzewanie elektryczne wyjdzie
taniej nawet bez taryfy nocnej.

3. Data: 2010-10-21 07:15:23

Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 20 Oct 2010 15:50:22 +0200, na pl.rec.dom, kogutek napisał(a):

> Jak to piecyk typu zibo czy jakoś tak. To śmierdzi, boli głowa, kosztowny w
> zakupie i do niego jest drogie paliwo. W efekcie ogrzewanie elektryczne wyjdzie
> taniej nawet bez taryfy nocnej.

Myslalem o piecyku TAYOSAN SRE 3001, taki mieli moi znajomi rok temu,
ogrzewali duze biuro ponad 30 m2 i bardzo go sobie chwalili szczegolnie za
energooszczednosc... koszt nafty bezwonnej w castoramie to 120 zł co
wystarcza podobno na czas miesiaca, biorac pod uwage prace 8 godzin
dziennie i bardzo szybkie rozporowadzanie ciepla... (oczywiscie pod
warunkiem ze nie ma mrozów za oknem)

Co do elektryki, to tak sie sklada ze teraz ogrzewam tak, mam tarfe G11 i
maly grzejnik olejowy w sumie pracuje dobre 8-9 h dziennie, oprocz niego
zalczam termowentylator w lazience na czas mycia i farelke jak wracamy z
pracy do domu aby szybko nagrzac... obawiam sie ze koszt 2 tygodniowego
takiego grzania jest juz ponad 200 zł (tyle pobral grzejnik olejowy
podpiety do miernika energii elektrycznej w gniazdku)... wiec niech mi nikt
nie pisze ze taniej ogrzewac sie elektryka

4. Data: 2010-10-21 07:47:49

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ormianin" <o...@c...epf.pl> wrote in message

> [...]
> nikt
> nie pisze ze taniej ogrzewac sie elektryka

Są jeszcze piece na propan-butan ze spalaniem katalitycznym, dobre, ale
zużywają tlen z powietrza, trzeba wietrzyć, a to znaczy, że sporo ciepła
ucieka na zewnątrz.
Wychodzi na to, że jeżeli masz gaz lub miejsce na cysternę z gazem to lepiej
zastosować stały piec lub kominek z płaszczem wodnym albo z kanałami
powietrznymi.

Warto tez zainstalowac rekuperator - odzyskuje cieplo z wentylacji i spalin.
Są rozwiązania domowe.

5. Data: 2010-10-21 07:53:35

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message
> [...]
> kanałami powietrznymi.
>
> Warto tez zainstalowac rekuperator - odzyskuje cieplo z wentylacji i

Kominki:

http://www.kominki.net/index.php?go=produkt_info&id=
841

6. Data: 2010-10-21 08:51:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Oct 2010 11:34:47 +0200, Ormianin napisał(a):

> Czy nie śmierdzi naftą w pomieszczeniu ogrzewanym,
> czego bardzo sie obawiam...

Ja bym się bardziej obawiała tego, co on do pomieszczenia wydziela, a co
NIE śmierdzi...

7. Data: 2010-10-21 10:15:41

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podpiety do miernika energii elektrycznej w gniazdku)... wiec niech mi nikt
> nie pisze ze taniej ogrzewac sie elektryka
Jedna kilowatogodzina z nafty do takich piecyków kosztuje 2 złote. Z prądu ta
sama kilowatogodzina kosztuje 50 groszy. W przyrodzie nie ma zjawiska cudownego
rozmnożenia mocy tylko dlatego że używa się drogiego piecyka. Jesteś albo
idiotą. Bo masz doświadczenie i rekomendację od dobrych znajomych. I się jeszcze
tutaj przypadkowych osób pytasz. Albo pieprzonym spamerem. Obstawiam że jesteś
spamerem idiotą.

8. Data: 2010-10-21 10:33:32

Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 21 Oct 2010 12:15:41 +0200, na pl.rec.dom, kogutek napisał(a):

> [...]
> tutaj przypadkowych osób pytasz. Albo pieprzonym spamerem. Obstawiam że jesteś

A ja mysle ze Ty jestes trolem, ktory pisze tylko po to aby obrazic, bo co
moze taki wpis wniesc do tej dyskusji

PLONK

9. Data: 2010-10-21 10:35:19

Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 21 Oct 2010 09:53:35 +0200, na pl.rec.dom, Panslavista napisał(a):

> "Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

> Kominki:
>
> http://www.kominki.net/index.php?go=produkt_info&id=
841

Ale aby miec kominek, nie trzeba miec czasem wolnego kanalu kominowego, lub
osobnego komina? Jak pisalem mam poddasze uzytkowe w kamienicy w miescie,
kominiarz mi powiedzial ze nie dostane pozytywnej opinii komininarskiej na
ten wlasny komin, wiec mialbym sobie zbudowac samowole?

10. Data: 2010-10-21 10:45:21

Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 21 Oct 2010 09:47:49 +0200, na pl.rec.dom, Panslavista napisał(a):

> Są jeszcze piece na propan-butan ze spalaniem katalitycznym, dobre, ale
> zużywają tlen z powietrza, trzeba wietrzyć, a to znaczy, że sporo ciepła
> ucieka na zewnątrz.

Przerbialem kiedys takie rozwiazanie, smierdzi gazem i tworzy wilgoc,
odpada

> Wychodzi na to, że jeżeli masz gaz lub miejsce na cysternę z gazem to lepiej
> zastosować stały piec lub kominek z płaszczem wodnym albo z kanałami
> powietrznymi.

To mieszkanie strychowe w budynku wielorodzinnym, mam gaz a nawet cala
instalacje CO z piecem gazowym dwufuncyjnym, ale jak pisalem wczesniej
tymczasem ta zime nie bede mogl uzywac ze wzgledu na zniszczenie komina,
owszem moglbym go wyremontowac, ale wiasna rusza remont dachu i nie
zamierzam placic za to 2 razy, a taki komin kwasoodporny kosztuje wcale nie
malo... kominek z plaszczem wodnym to jest tez spory wydatek, nie wiem czy
sprawdzi sie w takim mieszkaniu jakie posiadam, to predzej sprawdzi sie w
domku jednorodzinnym, no i znowu ten komin, nie sadza aby dwie rury do
kominka mozna bylo wystawic tylko za "okno", ale moze sie myle? Skoro tak
to przeciez wystarczylo by jakas prosta koze wstawic i palic w niej.

> Warto tez zainstalowac rekuperator - odzyskuje cieplo z wentylacji i spalin.
> Są rozwiązania domowe.

Ale z jakich spalin, skoro mam piec gazowy nieczynny? Z wentylacji
grawitacyjnej rowniez? Mi sie cos wydaje ze to droga inwestycja...

jak na razie pozostaje nadal grzejnik olejowy i farelka... nie bede
przeciez kupowac drogich pieców akumulacyjnych na jeden sezon i przechodzic
na G12

Grzejnik na nafte wydawal mi sie ciekawa alternatywa.

wyciskarka do owocow
jaką lodówkę?
Czy myszy lubią gryźć styropian / piankę?
Koszt wymiany pokrycia dachowego na gont ?
który młynek żarnowy