Pieczona watrobka wieprzowa-moje eksperymenty.

1. Data: 2005-07-08 14:35:53

Temat: Pieczona watrobka wieprzowa-moje eksperymenty.
Od: "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Dawno nie pisalem bo mnustwo innych spraw w zyciu bywalo.
Ostatnio eksperymentowalem na ...watrobce wieprzowej i chce podzielic sie
swom efektem kulinarnym.
Pieczona watrobka jest daniem na cieplo i w miare tanim i szybkim....no 35
minut ok 10-12 zl;i nadaj sie na towarzyskie spotkanie przy browarku czy
wyzszym procentowo alkoholu.
A teraz przepis.(taki na 0.5kg watrobki)tj na 4 porcje.
Potrzebne art.:
Watroba wieprzowa 0.5 kg
Czosnek 4 zabki
Slonina 10 dkg
Boczek wedzony 10 dkg
Cebula w miare duza 1 szt,
Papryka czerwona 1 szt.
Ser zolty ok.20 dkg(starty)
keczup pikantny
pieprz
sol.
I dalej:
watrobe umyc,wyciac biale sciegna osuszyc recznikiem papierowym .Zabki
czosnku pociac w plasterki.Watrobe nakuc i nadzian czosnkiem.z wszyskich
stron.Jednoczesnie opruszyc pieprzem.Slonine i boczek wedzony pociac w
plasterki.
W zaroodpornym pojemniku spod wylozyc plastrami sloniny -wylozyc
przygotowana watrobke nakryc dalej slonina i plastrami bioczku..Polac lyzka
oleju.Piekarnik nagrzany do temp.180 st.Wlozyc watrobkie.Pieczemy ok.15
minut. W miedzy czasie przygotowujemu cebule krojac ja w pol ksiezyce i
paprykie czerwona w paski w miare male.Po 15 minutach wyjmujemy pojemnik z
watrobka obsypujemy ja cebulka i papryka .Wstawiamy na dalsze 10 minut.Po
tym czasie wyjmujemy warobkie na deskie do krojenia i kroimy w
plastry.Pokrojona watrobkie ponownie wkladamu do brytfanki i przykrywamy
wstepnie upieczona cebulka i papryka.Pieczemy dalej ok 10 minut,.W tym
czasie ucieramy ser zolty.Pod koniec pieczenia obsypujemy utartym serem i po
roztopienu sera wyjmujemy nasza potrawe z piekarnika .Nakladamy na talerz
posypujemy sola i polewamy pikantnym keczupem.Podajemy z nozem i widelcem i
pieczxywem.Browarek czy czysta mile widziana..
Chetnie poczytam inne sugestje na ten temat.

Pozdrawiam
Stanislaw z Gdanska

2. Data: 2005-08-07 18:15:10

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> napisał w wiadomości

> Ostatnio eksperymentowalem na ...watrobce wieprzowej i chce podzielic sie
> swom efektem kulinarnym.
[...]

Brzmi prosto i smacznie:) Sprobuje w tygodniu.
Czy moczysz watrobe przed obrobka? Pamietam z domu rodzinnego moczenie
watroby w mleku (?)... Wlasciwie nie wiem w jakim celu to sie praktykowalo,
ale tez tak robie. Dedukuje sobie, ze zmiekcza watrobe...

Iwona

Chłodnik Pascala
oliwa do maczania chleba-ma ktos przepis?
nalewka - w czym przygotowac i jakas ogolna zasada
Wino czerwone - jakie??
Enchilades