Pierniczki po raz "enty" - zdążę jeszcze?

1. Data: 2003-12-12 01:16:54

Temat: Re: Pierniczki po raz "enty" - zdążę jeszcze?
Od: VIPunia - Iwona Jankowska <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 12 Dec 2003 02:11:12 +0100, na pl.rec.kuchnia, VIPunia - Iwona
Jankowska napisał(a):

[...]
ok zwracam honor wygooglałam sobie Wasze wypociny na temat pierników i
chyba mi zejdzie na czytaniu do rana!
Nie przypuszczałam, że temat już będzie wałkowany w połowie listopada!

Pozdrowionka,
VIPunia

--
Iwona Jankowska ::: VIPka ::: Vigorous Independent Person'ka
http://www.iwonajankowska.prv.pl ::: http://www.lhama-temple.com

1. Data: 2003-12-12 09:08:22

Od: "Zofia Gebert" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ok zwracam honor wygooglałam sobie Wasze wypociny na temat pierników i
> chyba mi zejdzie na czytaniu do rana!
> Nie przypuszczałam, że temat już będzie wałkowany w połowie listopada!
Hehe ;) Ja zrobilam pierniczki wkn i wyszly mimo moich prob zepsucia
(vide moj opis wyzej), wiec bardzo je polecam. Robilam pierwszy raz w zyciu,
a wyszly. Teraz lezakuja, ale chwile po upieczeniu byly nawt miekkie.

pozdrawiam
ZG

1. Data: 2003-12-12 11:16:21

Temat: eRe: Pierniczki po raz "enty" - leżakowanie?
Od: "Tashunko" <t...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba, wirtualnie zwana "Zofia Gebert" napisała jesienną porą:

[...]

Witajcie po długiej bardzo przerwie:)
Podepnę się tutaj, żeby nie zaczynać kolejnego wątku o pierniczkach.
Ja też muszę się przyznać, że pierniczki będę robić pierwszy raz w
życiu. Mój 6-letni syn już robił w przedszkolu, a ja nie:) Wstyd!
Ostatnie dni spędziłam na googlowaniu, drukowaniu i rozmyślaniu.
Przepisy - Wasze oczywiście - już mam. Mam też mętlik w głowie, który
wybrać i na dodatek mam jeszcze kilka pytań nieco innej natury:)
O co chodzi z tym leżakowaniem??? Gdzie, do jakich pojemników mam
włożyć te pierniki? Pisaliście o szklanych, o blaszanych...jakie duże
te pojemniki? I jak długo maja tam leżeć?
I drugie pytanie. Zmieniając mieszkanko, zmieniłam kuchenkę gazową na
gazową z elektrycznym piekarnikiem z termoobiegiem. Nic jeszcze nie
piekłam, bo kuchnia nadal prowizoryczna:) Czy mam piec te pierniki
włączając termoobieg, czy wręcz przeciwnie???
Wstyd, że taka niekumata jestem, ale wiecie...nie chcę się zbłaźnić
przed przedszkolakiem, który takie ładniutkie pierniczki przyniósł.
Piec będziemy oczywiście razem:)
Poza tym mam nadzieję, że przetestuję tez Wasze przepisy na roladę z
sandacza i schab na I dzień Świąt:)

Serdecznie pozdrawiam!!!
--
***Tashunko***

1. Data: 2003-12-12 11:54:55

Temat: Re: eRe: Pierniczki po raz "enty" - leżakowanie?
Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 12 Dec 2003 12:16:21 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Tashunko*, w
wiadomości news:<brc80l$ovq$1@news.onet.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> włożyć te pierniki? Pisaliście o szklanych, o blaszanych...jakie duże
> te pojemniki? I jak długo maja tam leżeć?

To jest zależne od pierniczków. Niektóre mocno twardnieją po upieczeniu i
dzięki przechowywaniu ich w szczelnych pojemnikach (szczelnych!) robią się
albo abrdziej kruche, albo bardziej gąbczate (u mnie kruche).
Ile mają leżeć? Do Świąt :)
A trzymam albo w pojemnikach do zamrażania, takich plastikowych, albo w
puszkach metalowych, które muszę mieć duże i dużo, bo i pierniczków piekę
sporo.

> [...]
> piekłam, bo kuchnia nadal prowizoryczna:) Czy mam piec te pierniki
> włączając termoobieg, czy wręcz przeciwnie???

Ja swoje pierniczki (przepis jako pierniczki Anki) piekę z termoobiegiem, na
175 stopni.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2003-12-12 11:56:07

Od: "Tashunko" <t...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba, wirtualnie zwana "Ti`Ana" napisała jesienną porą:

Ile mają leżeć? Do Świąt :)

Hmmm...może się uda do nich nie zagladać:)

:: Ja swoje pierniczki (przepis jako pierniczki Anki) piekę z
:: termoobiegiem, na 175 stopni.

Dzięki Dobra Kobieto:)

--
***Tashunko***

1. Data: 2003-12-12 12:17:13

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 12 Dec 2003 12:56:07 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Tashunko*, w
wiadomości news:<brcab7$hq3$1@news.onet.pl> zawarł, co następuje:

> Hmmm...może się uda do nich nie zagladać:)

Wierz mi, nie da się. 3,5 litrowe pudełko jest już puste.

1. Data: 2003-12-12 12:27:06

Temat: Re: Pierniczki po raz "enty" - leżakowanie?
Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tashunko" <t...@T...pl> napisał w
> [...]

> włożyć te pierniki? Pisaliście o szklanych, o blaszanych...jakie duże
> te pojemniki? I jak długo maja tam leżeć?

Przyznam, ze ja robie troche dziwna rzecz z tym lezakowaniem ;) Wkladam
pierniczki do pudla po proszku do prania marki Ariel. Oczywiscie pudlo
najpierw porzadnie szoruje, a potem jeszcze wykladam papierem do pieczenia.
W koncu pierniczki to "nie mokra" potrawa, ktora jakos moglaby reagowac z
tym tworzywem sztucznym.

> [...]
> piekłam, bo kuchnia nadal prowizoryczna:) Czy mam piec te pierniki
> włączając termoobieg, czy wręcz przeciwnie???

Ja pieke bez termoobiegu ale z piekarnikiem wlaczonym na "gora i dol".

> Poza tym mam nadzieję, że przetestuję tez Wasze przepisy na roladę z
> sandacza i schab na I dzień Świąt:)

Smacznego! I milego szykowania :)

Pozdrawiam

Marzenna Kielan
Cichlid Press Polska
www.cichlidpress.pl

1. Data: 2003-12-15 18:58:25

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zofia Gebert" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> Teraz zamknelam je z jablkiem, niech
> odsiedza swoje ;)

Czemu z jabłkiem? To jakiś sposób na coś co dotyczy pierników?
Ile to jabłko jest z nimi zamknięte?

Sowa

upieklam skandynawskie pierniczki imbirowe
obieraczka
Wigilia a la Makłowicz
Chodzi za mną STRUDEL...
Wigilia a la Makławicz