Piernik dwutygodniowy.

1. Data: 2003-07-25 19:42:27

Temat: Piernik dwutygodniowy.
Od: "Iwona" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie !!!
Podaję przepis mojej teściowej na pyszny piernik, który robi się 2 tygodnie
. UWIERZCIE MI WARTO CZEKAĆ.
Ja nie podjełam się jeszcze upieczenia tego piernika ale może ktoś z Was
spróbuje.
Oto przepis :
>25 dag miodu sztucznego,
>25 dag margaryny,
>25 dag cukru
>1) rozpuścić+ przyprawa do pierników
>
>1 kg mąki,
>2 jajka
>
>3 dag sody oczyszczonej,
>0,5 szklanki letniego mleka
>2) wymieszać
>
>1) i 2) zmieszać razem, dodając mąkę i jajka.
>
>Wszystko razem zagnieść i postawić na dwa tygodnie w chłodnym miejscu.
>Położyć na wagę i podzielić na 4 równe części.Rozwałkować i dać na blachę
(każdy osobno ) .
Podziurkować widelcem i upiec.
>Przełożyć masą i powidłem.
>Sponczować dobrze kawą (może być Inka) placki przed przełożeniem.
>
>Uwielbiam ten piernik i jemy go tylko w święta , więc
jest to w pewnym sensie rarytas.

1. Data: 2003-07-25 22:13:46

Temat: Re: Piernik dwutygodniowy.
Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#usun-to#.gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

2003-07-25 21:42, osoba przedstawiająca się jako 'Iwona', zachciała
zauważyć:
> [...]
> .. UWIERZCIE MI WARTO CZEKAĆ.
> Ja nie podjełam się jeszcze upieczenia tego piernika ale może ktoś z Was

(...)

Taki mniej więcej jest tradycyjny przepis na pierniki (oczywiście z masłem)

R.

gorzka czekolada
faq
Makłowicz i Poznański smak