Pierwsza pomoc - kurs online bądź dobra książka

1. Data: 2010-09-26 18:42:28

Temat: Pierwsza pomoc - kurs online bądź dobra książka
Od: Adrian <b...@b...brak> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio byłem świadkiem poważnego wypadku i to co mnie najbardziej
zszokowało to gapie (młodzież i dorośli) z telefonami w ręku i
filmowanie czyjejś tragedii. Wraz z osobą z innego samochodu pomagałem
przy "pierwszej pomocy". Jestem młodą osobą i dla mnie takie zachowanie
gapiów jest nie do przyjęcia. Co jakby oni potrzebowali pomocy? Przyznam
że moja znajomość z pierwszą pomocą jest bardzo nikła i ten dzień
sprawił że chciałbym w podobnych sytuacjach bardziej odważnie z większą
wiedzą pomóc/uratować komuś życie. Szukam jakichś dobrych poradników
online bądź literatury którą mógłbym nabyć. Czy jest coś co polecacie?

Adrian

2. Data: 2010-09-26 22:50:55

Temat: Re: Pierwsza pomoc - kurs online bądź dobra książka
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 26 Sep 2010 20:42:28 +0200, Adrian napisał(a):

> [...]
> wiedzą pomóc/uratować komuś życie. Szukam jakichś dobrych poradników
> online bądź literatury którą mógłbym nabyć. Czy jest coś co polecacie?

Jesteś wspaniałym człowiekiem.

3. Data: 2010-09-27 06:52:16

Od: "Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pomóc/uratować komuś życie. Szukam jakichś dobrych poradników online bądź
> literatury którą mógłbym nabyć. Czy jest coś co polecacie?

(24 procedury)
http://www.strazostrow.lh.pl/prewencja/procedury_med
yczne.doc

Fundamentem resuscytacji jest kontrola ABC

A - (airway) - zapewnienie drożności dróg oddechowych
B - (breathing) - prowadzenie sztucznej wentylacji płuc
C - (cyrculation) - prowadzenie pośredniego masażu serca

Jak chcesz się więcej dowiedzieć praktycznie polecam przejść się do
najbliższej jednostki PSP/OSP i tam zapytać jakiegoś koordynatora medycznego
o darmowe szkolenie medyczne. Myślę, że nie będą robili problemów....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Maść Elosone i niemowlak
zasadność gastroskopii
mofrologia krwi a przeziębienie
Gastroskopia a dokładność badań
Lecznie próchnicy bezbólowe - doniesienia