Pierwszkaowe problemy

1. Data: 2005-09-10 11:26:15

Temat: Pierwszkaowe problemy
Od: Rozs <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka!

Mam pare pytan zwiazanych z pierwszakiem i potrzebuje porad rodziców
starszych dzieci, którzy mają to juz za soba ;-)

1. Kiedy dziecko powinno odrabiac lekcje? Zaraz po powrocie ze szkoly?
Poki taka piekna jesien, gonie dziecie do zabawy na dworze, ale jak
siada o tej 17-18 do zeszytow, to bywa roznie (wiadomo - przerwy, cos
zjesc, wysikac sie itp) i czasem zejdzie mu tak, ze zaczyna sie bajka, a
on nie skonczyl i jest rozpacz. Jak to rozwiazujecie?
2. Ubranie - szykujecie, czy dziecko samo sobie bierze?
3. Spakowanie plecaka i piornika - dopilnowujecie, zeby to bylo
zrobione, czy pozwalacie dziecku brac odpowiedzialnosc za samego siebie
(i zbierac ew. ciegi za brak zeszytu itp.).
4. Lekcje na poniedzialek - kiedy odrabia? W piątek, czy niedziele?

Wiem, ze to wszystko bywa plynne, bo czasem sie dzien inaczej ulozy, ale
wolalbym, zeby jakis taki ogolny plan byl. Ciekawam doswiadczen innych z
tego zakresu :-)

pozdrawiam
Rozs

2. Data: 2005-09-10 17:12:03

Temat: Re: Pierwszkaowe problemy
Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rozs" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zjesc, wysikac sie itp) i czasem zejdzie mu tak, ze zaczyna sie bajka, a
> on nie skonczyl i jest rozpacz. Jak to rozwiazujecie?

U nas bylo tak:powrot ze szkoly,obiad,lekcje ,pozniej zabawa.

> 2. Ubranie - szykujecie, czy dziecko samo sobie bierze?

Siedmiolatkowi szykowalam.

> 3. Spakowanie plecaka i piornika - dopilnowujecie, zeby to bylo
> zrobione, czy pozwalacie dziecku brac odpowiedzialnosc za samego siebie
> (i zbierac ew. ciegi za brak zeszytu itp.).

Pilnowalam.

> 4. Lekcje na poniedzialek - kiedy odrabia? W piątek, czy niedziele?

W piatek ostatecznie w sobote.

Magda

3. Data: 2005-09-10 22:17:17

Od: "Chmurka" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rozs" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> 1. Kiedy dziecko powinno odrabiac lekcje? Zaraz po powrocie ze szkoly?

Bardzo indywidualna sprawa. Dobrze by bylo gdyby dziecko trochę odpoczęło
po szkole, pobawiło się na świeżym powietrzu, a dopiero później lekcje.
W moim przypadku tak jednak nie było. Córka chodziła do szkoły na
zmianę popoludniową i miała często tak wiele zadanych lekcji, że jeśli
zaczynałyśmy odrabianie o 17 -18, to czasami trwało to do 21 :(((.
Najlepiej zorientować się ile pracy ma dziecko do wykonania w domu i
wtedy decydować ile czasu może poświęcić na zabawę.
Zdecydowanie spokojniej wyglądają wieczory, kiedy najpierw są odrobione
lekcje a dopiero później zabawa.

> 2. Ubranie - szykujecie, czy dziecko samo sobie bierze?

Ja szykuję ( 2 klasa ), ale już pod wyraźne preferencje córki ;).

> 3. Spakowanie plecaka i piornika - dopilnowujecie, zeby to bylo zrobione,
> czy pozwalacie dziecku brac odpowiedzialnosc za samego siebie (i zbierac
> ew. ciegi za brak zeszytu itp.).

Pilnuję. W pierwszej klasie to ja pakowałam wszystko - córka rano mnie
sprawdzała ;). Nie jestem zwolennikiem narażania dziecka na niepotrzebne
stresy, bo i bez tego człowiek dorasta i staje się samodzielny.
Teraz, w drugiej klasie, kiedy już obyła się ze szkołą, role powoli
odwracam -
- ona pakuje a ja sprawdzam.

> 4. Lekcje na poniedzialek - kiedy odrabia? W piątek, czy niedziele?

Od początku edukacji pacholęcia obiecuję sobie, że będziemy
robić to w piątki, ale jeszcze ani razu nam się to nie udało ;).
Znowu zostaje tylko niedziela ;).

Życzę dużo cierpliwości ;)
- cloudic i Wereczka (8 lat ) -

4. Data: 2005-09-11 09:08:52

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 10 Sep 2005 13:26:15 +0200, Rozs napisał(a):

> 4. Lekcje na poniedzialek - kiedy odrabia? W piątek, czy niedziele?

Czyli zadane w piątek?? W piątek nie wolno zadawać, my nie mamy zadań na
poniedziałek.

--
Elżbieta

5. Data: 2005-09-11 09:11:15

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elżbieta" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Czyli zadane w piątek?? W piątek nie wolno zadawać, my nie mamy zadań na
> poniedziałek.
>
> --
O faktycznie cos mi swita ze Patrycji nie zadaja w piatek,a dlaczego nie
mozna?

Magda

6. Data: 2005-09-11 15:05:57

Od: "Chmurka" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dnia Sat, 10 Sep 2005 13:26:15 +0200, Rozs napisał(a):

> Czyli zadane w piątek?? W piątek nie wolno zadawać, my nie mamy zadań na

Ale macie super !!! :). Zazdroszczę.
To takie wewnętrzne ustalenie szkoły, czy moze jakis
ustawowy ogólnopolski przepis ?

- cloudic- mocno zaciekawiona -

7. Data: 2005-09-11 20:46:55

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 Sep 2005 17:05:57 +0200, Chmurka napisał(a):

> Użytkow>
> Ale macie super !!! :). Zazdroszczę.
> To takie wewnętrzne ustalenie szkoły, czy moze jakis
> ustawowy ogólnopolski przepis ?

http://eduseek.interklasa.pl/artykuly/artykul/ida/92
8/idc/3/

W ostatnim punkcie jest mowa o czasie wolnym w czasie przerw świątecznych i
ferii, ale być może statut szkoły zawiera informację na temat zadawania na
soboty/niedziele.

--
Elżbieta

8. Data: 2005-09-12 11:04:05

Od: Nela Młynarska <nela@se(_)curity.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> Mam pare pytan zwiazanych z pierwszakiem i potrzebuje porad rodziców
> starszych dzieci, którzy mają to juz za soba ;-)

Mamy to właśnie w trakcie :)

> [...]
> zjesc, wysikac sie itp) i czasem zejdzie mu tak, ze zaczyna sie bajka,
> a on nie skonczyl i jest rozpacz. Jak to rozwiazujecie?

Zwykle z Piotrkiem jedziemy po Agnieszkę do przedszkola. Potem chwilę
zostajemy w przedszkolu na podwórku. Potem powrót do domu, ja
przygotowuję jedzonko, oni mają chwilę dla siebie. Jedzonko i lekcje.
Tyle, że teraz to my mamy bardzo mało zadawane.

> 2. Ubranie - szykujecie, czy dziecko samo sobie bierze?

Chwilowo ja, bo nie zdążylam zrobić porządku i wywalić tego co się do
chodzenia nie nadaje.
Ale samodzielne szykowanie ubranek u nas zaczęło się na wiosnę jak
się połamałam.
I trochę im zostało a ... resztę ja zmarnotrawiłam :( Ale jak napisałam
- jak zrobię
sprzątanie w szafach, to będą sami wybierać.

> 3. Spakowanie plecaka i piornika - dopilnowujecie, zeby to bylo
> zrobione, czy pozwalacie dziecku brac odpowiedzialnosc za samego siebie
> (i zbierac ew. ciegi za brak zeszytu itp.).

Pierwszy dzień ja pod Piotrka kontrolą. Od drugiego dnia Piotrek sam
sprawdza plan lekcji i się pakuje.

> 4. Lekcje na poniedzialek - kiedy odrabia? W piątek, czy niedziele?

Piątek odpuszczam, bo wracamy po 17-tej. W sobotę z rana ja się krzątm
po domu a
dzieci (bo Aga też oczywiście musi robić to co Piotrek ;-) odrabiają
lekcje. W tym tygodniu
mieliśmy zaległości, bo byliśmy na szczepieniu i Piotrek zaczął padać
na ryjek nad szlaczkami,
więc pozwoliłam odłożyć końcówkę na niedzielny poranek.

Sądzę, że będzie to różnie wyglądało, bo czasem na weekend wyjeżdżamy,
więc od tego
będzie wiele zależało.

Pozdrawiam,
Nela

9. Data: 2005-09-13 09:23:24

Od: "JaBa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rozs" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> 1. Kiedy dziecko powinno odrabiac lekcje? Zaraz po powrocie ze szkoly?

po szkole Rafal zostaje w swietlicy wiec ma odpoczynek od zajec szkolnych
i zabawy na dworze
potem wraca do domu i siada do lekcji tak, abym po powrocie do domu mogla
wszystko sprawdzic i jak nie
mam zastrzezen - moze isc na dwor i ma wolne.

> 2. Ubranie - szykujecie, czy dziecko samo sobie bierze?

szykuje, albo przynajmniej sprawdzam co ubiera (mojemu chlopakowi jeszcze
wsio rawno co wlozy i czasami
wyglada to komicznie ;-) )

> 3. Spakowanie plecaka i piornika - dopilnowujecie, zeby to bylo
> zrobione, czy pozwalacie dziecku brac odpowiedzialnosc za samego siebie
> (i zbierac ew. ciegi za brak zeszytu itp.).

zawsze pakowal sam, przy mnie, wedlug planu zajec

> 4. Lekcje na poniedzialek - kiedy odrabia? W piątek, czy niedziele?

najpozniej w niedziele do poludnia, ale wszystko zalezy ile tego i jakie
atrakcje weekendowe
go czekaja ;-)

JaBa

przedszkola w Gliwciach - opinie użytkowników
co Wy na to...
"uczulenie" na przedszkole?
Moje zdjęcia
religia znowu znowu