Pigulki antykoncepcyjne

1. Data: 2003-10-19 18:22:11

Temat: Pigulki antykoncepcyjne
Od: "Kometa" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanowna grupe!

Mam pytanie dotyczace pigulek antykoncepcyjnych. Niedawno bylam swiadkiem
internetowej dyskusji na temat strasznej szkodliwosci powyzszych. Padaly
zarzuty powodowania nowotworow, bezplodnosci itp. Podobno hormonalne srodki
antykoncepcyjne sa na liscie srodkow rakotworczych sporzadzonej przez
Ministerstwo Zdrowia. Padaly oczywiscie zarzuty, ze wszyscy lekarze sa
przekupieni przez wielkie koncerny farmaceutyczne i dlatego namawiaja biedne
pacjentki na uzywanie takowych pigulek (i oczywiscie nie ostrzegaja o
konsekwencjach). Czy ktos madry moglby mnie w koncu oswiecic jak to naprawde
jest z tymi pigulkami? Szkodza czy nie szkodza? Bo juz zglupialam...

Komet@

2. Data: 2003-10-20 07:02:52

Temat: Re: Pigulki antykoncepcyjne
Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kometa" <k...@N...pl> napisał w wiadomości
> Witam szanowna grupe!
>
> Mam pytanie dotyczace pigulek antykoncepcyjnych. Niedawno bylam swiadkiem
> internetowej dyskusji na temat strasznej szkodliwosci powyzszych.

witam
biore pigułki od 3 lat ,czuje sie dobrze i mam ogromny konfort psychiczny.
czy są szkodliwe?
to tak jakby rozważać czy sztuczny biust jest szkodliwy czy nie.
jest wiele szkół na ten temat i tak wiele opini ile ludzi.
ja uważam ,że wszytskie leki mają skutki uboczne i wyjda one od razu albo po
kilkunastu latach.u niektórych wyjdą i u niektórych nie.
to czy bierzesz pigułki to twoja decyzja konsultowana z lekarzem.
pzdr.
p.>

3. Data: 2003-10-20 08:49:16

Od: "Kometa" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> witam
> biore pigułki od 3 lat ,czuje sie dobrze i mam ogromny konfort
psychiczny.

Ja rowniez tyle czasu biore pigulki i czuje sie swietnie. I w zasadzie
zawsze slepo wierzylam zarowno w skutecznosc (na razie skuteczne hihi) jak i
bezpieczenstwo. Rozumiem, ze to moja decyzja. Pytanie tylko czy lekarz
doradza zawsze w dobrej wierze. Wiele moich kolezanek ostatnio odstawilo
pigulki, gdyz spanikowaly ze wzgledu na te szkodliwe dzialanie pozniej. Ja
nie nosze sie z tym zamiarem, bo nie chce ulegac histerii. Widzialam w innym
watku Twoja odpowiedz na temat plodnosci i tez slyszalam, ze podobno po
odstawieniu tabletek plodnosc moze wzrosnac...Dziekuje za opinie..

Komet@

4. Data: 2003-10-20 09:38:00

Od: "Csirke" <c...@p...wytnij.to.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktos madry moglby mnie w koncu oswiecic jak to naprawde
> jest z tymi pigulkami? Szkodza czy nie szkodza? Bo juz zglupialam...

1. Według opinii mojej lekarki, po odstawieniu pigułek w celu prokreacji
zalecana jest wstrzemięźliwość przez pierwsze kilka miesięcy, ze względu na
wysokie prawdopodobieństwo wystąpienia ciąży mnogiej (chyba że ktoś się z
góry nastawia na bliźniaczki :-) ). Nie zaobserwowano natomiast działania
ograniczającego płodność po zaprzestaniu ih zażywania.

2. Nie ma substancji obojętnych dla organizmu. Pigułki mogą teoretycznie
dawać wyższe prawdopodobieństwo zachorowania na niektóre nwotwory, z drugiej
zaś strony chronią przed innymi, na które narażone są panie nie zażywające
hormonów.

Csirke
nie-lekarz

5. Data: 2003-10-20 13:54:35

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jedyne zagrożenie (poza większym prawdopodobieństwem zapadnięcia na raka
pewnego narządu - z kolei zmniejsza ryzyko zapadalności na rak innego
narządu - z tego co pamiętam to dotyczy to piersi i jajników) o jakim
słyszałam to ryzyko zwiększonej krzepliwości. Tabletki antykoncepcyjne mogą
spowodować większą krzepliwość krwi i co za tym idzie wzrasta ryzyko udaru
np. mózgu. Jednak dotyczy to tylko bardzo małego promila kobiet, które mają
takie predyspozycje uwarunkowane genetycznie. Problem jedynie w tym, że nie
ma dobrych wskaźników "tych predyspozycji genetycznych". Tzn. zwykłe badanie
krzepliwości tego nie wykaże. Niestety. Neurolog z Instutu Neurologii i
Psychiatrii w Warszawie mówiła mi, że mają coraz więcej przypadków udarów
mózgu u młodych kobiet przyjmujących tabletki antykoncepcyjne. Wiem, że są
jakieś badania genetyczne, które to wykazują, ale trzeba mieć do tego
udokumentowane w rodzinie skłonności do zaburzeń krzepliwości lub samemu
przejść jakąś chorobę wywołaną zwiększoną krzepliwością.

Tak na marginesie, chętnie poczytałabym więcej na temat ( o chorobach
krzepliwości uwarunkowanych genetycznie).

pozdrawiam
barbarella

6. Data: 2003-10-20 17:49:16

Od: "nat" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BarBarella" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> udokumentowane w rodzinie skłonności do zaburzeń krzepliwości lub samemu
> przejść jakąś chorobę wywołaną zwiększoną krzepliwością.

w takim razie nie jest to zbyt pocieszajaca perspektywa. ale przeciez
mnostwo kobiet na swiecie bierze pigulki, gdyby byly one niebezpieczne to
chyba mowiono by o tym glosno? sama nie wiem. troche przerazil mnie twoj
post. dobrze by bylo gdyby jakis specjalista wypowiedzial sie na ten temat.

pozdrawiam goraco.

nata

7. Data: 2003-10-20 18:58:12

Od: "Kometa" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chyba mowiono by o tym glosno? sama nie wiem. troche przerazil mnie twoj
> post. dobrze by bylo gdyby jakis specjalista wypowiedzial sie na ten

Z ta nadmierna krzepliwoscia to pisza o tym jak byk w ulotce dolaczonej do
kazdych pigulek ...Ostrzegaja przed tym i nie zalecaja brac w pewnych
okreslonych przypadkach - wlasnie nadmierna krzepliwosc i takie inne....Ale
jakie moga byc inne dlugofalowe skutki to chyba jeszcze nie
wiadomo...Chronia przed jednymi nowotworami, a byc moze spowoduja
inne...Czeski film...Ale nic to...Na razie nie wyobrazam sobie innego
sposobu ochrony przed....

Komet@

8. Data: 2003-10-28 17:48:46

Od: "marzenka" <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam szanowna grupe!
>
> Biorę tabletki anty.. już od jakiegoś czasu. Jestem z tego bardzo
zadowolana. Dają one poczucie komfortu psychiczego i fizycznego chodż nie
należy zapominać o pewnym ryzyku które występuje.
Bo przecież jakiś procent występuje.
Oglądałam i przeczyłam wiele artykułow na temat przyjmowania tabletek.
I wyciągnęłm pewien wniosek. Każdy ginekolog zaleci branie tabletek. Powie że
nie ma skutków ubocznych chociaż nie ma w tym żadnego interesu. Ginekolog
zarabia na tym jak rodzą sie dzieci wtedy ma klientki.

Kościół też ma ztego pieniądze zkażdego parafianina dlatego tak walczy z
antykoncepcją.

androlog - skierowanie
jak zazywac tabletki wykonane w aptece
Bolący i bardzo powiększony węzel chłonny
Ostatnie dwa dni-mozesz jeszcze pomoc......
maść, żel, krem