Lasagne

1. Data: 2001-03-12 11:36:43

Temat: Lasagne
Od: ewac <e...@p...pulawy.pl> szukaj wiadomości tego autora

L A Z A N I A
Sos beszamelowy

2-4 łyżki masła roztopić, dodać 2 - 4 łyżki mąki, wymieszać i dodawać
powoli ok. 3 szkl mleka i mieszać doprowadzić do konsystencji śmietany
raczej niegęstej. Dodać do smaku biały pieprz, sól, sok z ˝ cytryny i
cukier (odrobinę do sma ku)

Sos pomidorowy
Na oleju z oliwek lub zwykłym przesmażyć 30 dkg mięsa wieprzowego
mielonego, później dodać posiekaną drobno cebulę, 4 ząbki rozgniecionego
czosnku, pomidory w zalewie, przecier pomidorowy i wodę lub sok
pomidorowy Konsystencja mięsa ma być podobna do konsystencji gęstej
śmietany, a w smaku ma się czuć nutkę pomidorów a nie tak wyrażny smak
jak np., w zupie pomidorowej. Dosmaczyć tzn dodać pieprz, chili wg
uznania, paprykę słodką, vegetę może być sos sojowy - niedużo a już na
koniec zaraz po wyłączeniu palnika Dodać zioła: bazylię - 2 łyżki.

Pieczarki na jedną warstwę - ewentualnie
Pieczarki (20-30 dkg) pokroić w plasterki, cebulę posiekać drobno,
przesmażyć pieczarki na maśle lub oleju dodać cebulke sól i pieprz i
jeszcze smażyć do zeszklenia cebuli.
Na dno wlać sos beszamelowy.

Ułożyć w szkle żaroodpornym lub naczyniu do zapiekania
- sos beszamelowy
- lazanię
- sos beszamelowy
- sos pomidorowy
- lazanie
- sos beszamelowy
- sos pomidorowy
- lazanie
- sos beszamelowy
- pieczarki i gdzie niegdzie troche sosu pomidorowego
- posypać serem mozarella lub innym dobrym do zapiekania (ok. 30dkg)

Jeśłi ktoś woli można przesypywać serem każdą z warstw
Piec w piekarniku 170C. Ok. 40 min Gorącę posypać natką pietruszki.
Przed zapiekaniem można każda z płatów lazanii obgotować z w wodzie z
sola (ok. 1-2 min) szybciej się zapiecze.
Pozdrufka - dzieki za inspiracje kulinarne i przepisy -
Smacznego
stała czytelniczka grupy AniaB

1. Data: 2001-03-12 12:11:40

Temat: Re: Lasagne
Od: Grzegorz M. Mucha <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

ewac napisal byl:

> L A Z A N I A

Akurat w sobote robilem - bardziej wg przepisu Magdy Basset - w kazdym
razie wyszla rewelacyjna (mimo ze pierwszy raz robiona). Niestety musialem
gosciom ograniczyc porcje, bo jeszcze czekal ich deserek - wlasnie, czy
znany jest na grupie przepis na ciasto o nazwie 'Pijany Izydor'? - jesli
nie to dajcie znac, podesle.

--
Grzegorz Mucha <m...@t...pl> ICQ #91619595, tel.(502)261417
------------

1. Data: 2001-04-19 14:13:21

Od: "Katarzyna Mikolajczyk" <K...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Grzegorz M. Mucha" <m...@t...pl> napisal w wiadomosci
> czy znany jest na grupie przepis na ciasto o nazwie 'Pijany Izydor'? -
jesli
> nie to dajcie znac, podesle.

Ten pijak Izydor to sie pojawil i go przeoczylam (spadl pod stól), czy go
nie bylo?
Czytalam kiedys w Magazynie "Rzeczypospolitej" przepis E.Wachowicz, ale byl
strasznie skomplikowany, moze Twój jest prostszy!
To mozna prosic?
Kasia

1. Data: 2001-04-20 09:25:06

Od: Grzegorz M. Mucha <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Mikolajczyk napisal byl:
86803095

> [...]
> Czytalam kiedys w Magazynie "Rzeczypospolitej" przepis E.Wachowicz, ale
> byl strasznie skomplikowany, moze Twój jest prostszy!

Ok, niestety po weekendzie, bo musze sie z matula w tej sprawie
skonsultowac.
Ostatnio widzialem wariacje n/t pijanego Izydora pod nazwa ' cycki Murzynki'

--
Grzegorz Mucha <m...@t...pl> ICQ #91619595, tel.(502)261417
------------
Quidquid id est, timeo Danaos et dona ferentes.
Wergiliusz, "Eneida"

1. Data: 2001-04-20 10:49:37

Temat: Pijany Izydor
Od: "Katarzyna Mikołajczyk" <K...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz M. Mucha" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> Ok, niestety po weekendzie, bo musze sie z matula w tej sprawie
> skonsultowac.
> Ostatnio widzialem wariacje n/t pijanego Izydora pod nazwa ' cycki
Murzynki'

Cierpliwie poczekam.
Czytałam o tej Murzynce. Jakby ich tak razem... ;-))
Kasia

co to jest
CIASTO BANANOWE W PRODIŻU
Zakup piekarnika
bagietka z masłem czosnkowym, czyli niebo w gębie
Mój naaajwiększy przysmak :-)))