Pilne: Do domowej dezynfekcji parowej...

1. Data: 2012-03-14 11:14:13

Temat: Pilne: Do domowej dezynfekcji parowej...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

...warto to kupić?
http://www.nokaut.pl/pozostale-odkurzanie/odkurzacz-
oczyszczacz-parowy-kalorik-sfc-1001-nastepca-sfc-50.
html#pid=62715&cid=319

Planowane przeznaczenie - parowa dezynfekcja CZYSTYCH=umytych: naczyń i
narzędzi kuchennych szczególnie tych służących np do domowego przerobu
mięsa (części robocze maszynki do mięsa oraz nadziewarki do kiełbas, naczyń
i ręcznych narzędzi do sporządzania masy mięsnej na kiełbaskę itp), desek
kuchennych, blatów, klamek, kurków od kranu...

--

XL nie mam fobii, tylko właśnie "zapoznałam" rotawirus 3-)

2. Data: 2012-03-14 15:35:52

Temat: Re: Pilne: Do domowej dezynfekcji parowej...
Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Mar, 12:14, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> ...warto to kupić?

No dom sobie może i odkazisz, ale - skąd wiesz, że rotawirusa nie
złapałaś od kogoś, z kimś masz częsty kontakt? Może od kogoś, kto się
częściowo uodpornił i nie ma gwałtownych objawów? Zawsze możesz sobie
przynieść do odkażonego domu świeżą porcję...

Wiem - spodziewasz się gości, ale...

Ania

3. Data: 2012-03-14 17:02:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Mar 2012 08:35:52 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> No dom sobie może i odkazisz, ale - skąd wiesz, że rotawirusa nie
> złapałaś od kogoś, z kimś masz częsty kontakt? Może od kogoś, kto się
> częściowo uodpornił i nie ma gwałtownych objawów?

Złapałyśmy równocześnie z dobrą znajomą, z którą (i jej rodziną) widujemy
sie i przebywamy niemal codziennie.
W końcówce ostatniego tygodnia (termin inkubacji!) nie kontaktowałam się z
nikim innym prócz tamtej rodziny i MŚK, nawet na zakupach nie byłam - gdyby
oni lub MŚK mieli toto, już dawno bym załapała, bo spędzamy naprawdę sporo
czasu w ich domu (siłownia, ping pong, żarełko itp). Tymczasem obie się
nieźle przechorowałyśmy w tym samym terminie, czyli złapałyśmy równocześnie
z zewnątrz - a równocześnie w sobotę byłyśmy w kinie i... jadłyśmy te
cholerne lody. A może po prostu osiadła na nas ta sama chmura bakterii ;-)

> Zawsze możesz sobie
> przynieść do odkażonego domu świeżą porcję...

Pewnie. Tyle ze odkażanie z okazji rota to właściwie tak... przy okazji.
Niedługo będę robiła mięcho na swięta, kiełbasę - mam parę wielkich naczyń
do odkażenia, a one nijak mi do zmywarki nie wejdą. Do tej pory też je
przecież odkażałam (bo przy mojej "obrzydliwości" inaczej nie brałabym się
za takie rzeczy) stawiając na rozgrzanej kuchni i zagotowując w nich nieco
wody pod przykryciem przez dłuższy czas... no ale są jeszcze np pokaźne
gabarytowo beczułki z tworzywa służące do peklowania (do tej pory stawiałam
je do góry dnem na tych garnkach co się w nich ww.woda gotowała, nawet
szczelna całość powstaje, tak dobrałam średnice), liczne narzędzia i inne
wihajstry - maszynka do mięsa, klamki, kurki, inne, których w zmywarkę nie
wsadzę żeby odkazić. Po prostu fajnie byłoby nie musiec robić całego tego
cyrku, tylko przejechac gorącą parą wewnątrz i spokój.

> Wiem - spodziewasz się gości, ale...

No, to też, właśnie.

--

XL

4. Data: 2012-03-14 18:05:06

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
> żeby odkazić. Po prostu fajnie byłoby nie musiec robić całego tego
> cyrku, tylko przejechac gorącą parą wewnątrz i spokój.

a jednak chyab masz jakąś fobię :)

5. Data: 2012-03-14 20:29:02

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-14 19:05, Marek Dyjor pisze:

> a jednak chyab masz jakąś fobię :)

Idealna czystość i odkażanie sprawi, że organizmy przebywające w tak
sterylnym środowisku nie będą potrafiły walczyć z byle bakterią czy
wirusem i z powodu braku odporności będą takie osoby chorować co chwila
na różne bardzo proste choroby, znacznie ostrzej je przechodząc.
Niedługo przy takiej paranoi to od szczepionek ludzie zaczną chorować.

6. Data: 2012-03-14 20:46:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Mar 2012 21:29:02 +0100, BQB napisał(a):

> [...]
> na różne bardzo proste choroby, znacznie ostrzej je przechodząc.
> Niedługo przy takiej paranoi to od szczepionek ludzie zaczną chorować.

Koty mam w pierogach, to nie zginę 3-)
--

XL

7. Data: 2012-03-15 07:35:15

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
> itp), desek kuchennych, blatów, klamek, kurków od kranu...
>
> XL nie mam fobii, tylko właśnie "zapoznałam" rotawirus 3-)

Z domu też już planujesz nigdy nie wyjść do ludzi?

Qra

8. Data: 2012-03-15 08:01:10

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak wrote:
> Dnia dzisiejszego niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

oczyszczacz-parowy-kal

> Z domu też już planujesz nigdy nie wyjść do ludzi?

przecież są specjalne kombinezony z aparaturą tlenową :)

ja bym na początek nie wpuszczał obcych do domu i problem z głowy.

9. Data: 2012-03-15 16:15:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Mar 2012 19:05:06 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

> a jednak chyab masz jakąś fobię :)

Wiesz, chyba mam, JAKĄŚ - fobię troski o moich sobotnio-niedzielnych gości,
zwłaszcza o jedną osobę, lat 85, z niedawno zoperowanym nowotworem piersi,
po niedawnej operacji krwiaka w mózgu, z dwiema protezami stawów biodrowych
poruszającą się bardzo powoli, o kulach.
Dla takiej osoby zarażenie rotawirusem (tzw grypa zoładkowa/jelitowa) ode
mnie (dwa dni temu przechodziłam) to nie to samo, co np dla Ciebie: gdybyś
Ty miał być moim gościem, to chromolę, jakoś przeżyjesz infekcję, gorączkę,
wymioty, osłabienie, odwodnienie, no i lataj se 40 razy do łazienki, ale
ona nie moze się narażac na to, nie mówiąc o sprawach technicznych tego
typu, ze w razie czego nawet nie zdąży dobrze chwycić się tych swoich kul,
o samym zdążeniu do łazienki mowy zatem nie ma.

Taką mam fobię :->
--

XL aspekty inne jako poboczne i nieistotne przy TYM problemie pomijam

10. Data: 2012-03-15 16:53:15

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
> mówiąc o sprawach technicznych tego typu, ze w razie czego nawet nie
> zdąży dobrze chwycić się tych swoich kul, o samym zdążeniu do

Chyba jednak właściwsze było by odwołanie imprezki zamaist naraża tę osobę
na zarażenie. Diwne że nei wpada ci najbezpieczniejsze rozwiązanie jakim
jest kwarantanna osoby(osób) zarażonej(nych).

Jeśli sądzisz że dmuchanie parą zabezpieczy cię ją od rotawirusa to daj ci
boze zdrowie

dlaczego nie mech?
prysznic i kamien w wylewce
tapetowanie
Jennifer L. Racey Decker AWAITING BIG BLACK PECKER
Oprawy sufitowe 'komputerowe'?