Piwonie drzewiaste

1. Data: 2007-05-08 19:09:26

Temat: Piwonie drzewiaste
Od: "kryluta" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
WitamCzy ktoś z grupowiczów ma doświadczenie w hodowli piwonii drzewiastej?
Widzę w sklepie cudną, ale czy naprawdę urośnie do wys. 2 metrów? Jak znosi
zimy ? Czy wymaga dużo zachodu w uprawie?

Pozdrawiam

=KryLuTa=

2. Data: 2007-05-08 19:58:38

Temat: Re: Piwonie drzewiaste
Od: "Izabela Wójcik" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> WitamCzy ktoś z grupowiczów ma doświadczenie w hodowli piwonii
drzewiastej?
> Widzę w sklepie cudną, ale czy naprawdę urośnie do wys. 2 metrów?

Mam takowa od trzech lat, co roku jest wyzsza ale w tym roku to tak sadze,
ze najwyzej z 70 cm bedzie miala.

>Jak znosi zimy ?

U mnie bezproblemowo, bez okrywania, nie ma jakiegos szczegolnie zacisznego
miejsca.

>Czy wymaga dużo zachodu w uprawie?

Wg. mnie zadnego. Jedyne co wokol niej robie to podlewam i plewie.

Iza Wójcik

3. Data: 2007-05-08 20:34:39

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Widzę w sklepie cudną, ale czy naprawdę urośnie do wys. 2 metrów? Jak  znosi
> zimy ? Czy wymaga dużo zachodu w uprawie?

Jeśli jest z kwiatem i podoba Ci się, to bierz, zanim ktoś ją sprzątnie.
Wytrzymałe są wystarczająco, czasem trzeba pod koniec zimy osłonić od wiatru.
Pozdrawiam.Mirzan

4. Data: 2007-05-08 21:49:56

Od: "ONo" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

WitamCzy ktoś z grupowiczów ma doświadczenie w hodowli piwonii drzewiastej?
> Widzę w sklepie cudną, ale czy naprawdę urośnie do wys. 2 metrów? Jak
> znosi zimy ? Czy wymaga dużo zachodu w uprawie?

Witam
mam 5 drzewiastych,jeszcze nie ma 2 metrowych, a tak od 60cm do może 1 m?
fakt ciut mało jest u mnie miejsca, Trzymają się świetnie, w tym roku kwitną
wszystkie, zauroczyły mnie, szczególnie żółte, jutro zrobię fotki i wyślę
Ubiegłą zimę spędziły na tarasie - lekko owinięte włókniną, w tym roku bez
osłony
Serdecznie pozdrawiam

Zakręcona na zielone badziewie i też zielone akwaria
ONo

--
ONo
Zapraszam na

5. Data: 2007-05-09 07:06:28

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ONo" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wyślę
> Ubiegłą zimę spędziły na tarasie - lekko owinięte włókniną, w tym roku bez

Piszesz że zimę spędziły na tarasie? czyżbyś hodowała je w doniczkach????
Ja właśnie w Ogród Łobzów(kraków) widziałam wczoraj pierwszy raz w życiu
taką roślinę. Jedna posadzona na stałe rózowe pełne kwiaty, wrażenie
zrobiła.... i jeszcze były do kupienia 2 małe nie kwitnące tak ok 50 cm
wysokości.Cena 95 zł.
Niestety ta duża nie pachniała. Czy one pachną tak jak zwykłe?

Ciekawe jakie są szanse na hodowle doniczkową? Niestety mam Bardzo ciemny
pólnocny balkom i gorące połudnoiwe okno.
Gdyby były jakieś szanse na doniczkę (i gdyby pachniała...)to pewnie bym
zgłupiała i kupiła.

6. Data: 2007-05-09 07:39:42

Od: "lukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

na Pomorzu trzymają się bezproblemowo. moja ma ze 3 lata, w jednym miejscu
gorzej się czuła ale gdy przesadziłem ją 2 lata temu w miejsce przy płocie -
glebę na około 50 cm zmieszałem z rozłożoną korą i trocinami, troszkę
nawoziku, no i ściólkuje korą - to wypuściłą pędy o długości 1 m !!! teraz na
końcówkach ma pąki kwiatowe, z ziemi wyrastają nowe.....możę ze dwa metry
będzie miała już w te lato ......

Łukasz

7. Data: 2007-05-16 08:18:50

Od: "Bogusław Radzimierski" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kryluta" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> drzewiastej? Widzę w sklepie cudną, ale czy naprawdę urośnie do wys. 2
> metrów? Jak znosi zimy ? Czy wymaga dużo zachodu w uprawie?

U mnie rośnie kilka, najwyższa ma 125 cm , zmierzone w obecnej chwili i 22
kwiaty pachnące.
Lubią miejsca ocienione , nigdy ich nie przykrywam, generalnie w moim
ogrodzie nic nie przykrywam, bo nie mam na to czasu.
Pozdrawiam, Bogusław

8. Data: 2007-05-16 08:49:14

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> drzewiastej? Widzę w sklepie cudną, ale czy naprawdę urośnie do wys. 2
> metrów? Jak znosi zimy ? Czy wymaga dużo zachodu w uprawie?

Żadnego zachodu, oprócz posadzenia i ew. podlania w czasie ekstremalnej
suszy.
Mam dwie sztuki. sadzona w 2004r. przerosła już stół ogrodowy i miała w tym
roku kilkanaście kwiatów. Nigdy ich nie okrywam, choć musze przyznać, że
młodsza troszkę oberwała zeszłorocznej ekstremalnej zimy i nie zakwitła.
Starszej nic się nie stało. No ale przecież taka zima jest raz na ileś tam
lat. Nie przejmowałabym się tym zbytnio. Obie rosną na 'patelni' i dobrze
sobie radzą, tylko krótko kwitną (tydzień). Na stanowisku półcienistym było
by im pewnie lepiej, muszą poczekać aż urośnie magnolia :)

Pozdrawiam
Baśka

ps.
http://tabaza.sapijaszko.net/modules.php?name=Tabaza
&file=index&op=Szczegolowo&tid=3339
Ostatnie zdjęcia pokazują okazy w pełni kwitnienia.

9. Data: 2007-05-18 08:33:51

Od: "Henryk Kornacki" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Lubią miejsca ocienione , nigdy ich nie przykrywam, generalnie w moim
> ogrodzie nic nie przykrywam, bo nie mam na to czasu.

W którym rejonie Polski mieszkasz? Ja mieszkam 100 km na wschód od Warszawy i
nie wiem czy tu peonia drzewiasta utrzyma sie ze wzgledu na klimat. Z tego
powodu nie mogę zdecydować się na jej zakup. Zwykłe peonie rosną świetnie.

10. Data: 2007-05-18 11:11:19

Od: "Bogusław Radzimierski" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Henryk Kornacki" <h...@g...pl> napisał

> [...]
> powodu nie mogę zdecydować się na jej zakup. Zwykłe peonie rosną świetnie.

W .... PKWŁ Pozdrawiam... Bogusław

Basenowo
Siarka.
Polystichum polyblepharum