Plakaty gejów

301. Data: 2003-03-20 21:42:01

Temat: Re: (ot) jeśli chodzi o plakaty
Od: "Adela" <p...@O...CZpoczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

"Sowa" <m...@w...pl> wrote in message
news:b5apeu$m19$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Na pewno nie wyobrażam sobie takiej sytuacji w pełni, ale uparcie twierdzę
> że moje życie seksualne i nie tylko to _moja_ prywatna sprawa.

I tu sie zgadzamy. Tyle ze to, co ja chce powiedziec, to to, ze orientacja
seksualna (mimo nazwy) nie jest tylko kwestia zycia seksualnego.
Powiedzialabym nawet, ze nie przede wszystkim. Dla mnie to kwestia milosci,
odpowiedzialnosci, wsparcia, lojalnosci, bycia z kims na dobre i zle. I nie
wyobrazam sobie funkcjonowania w calkowitej tajemnicy, nie mogac byc szczera
przed rodzina i przyjaciolmi kogo kocham, kto jest dla mnie druga polowa.
Nie wyobrazam sobie spedzania oddzielnie swiat, i nie wyobrazam sobie
klamania najblizszym kim jest dla mnie osoba z ktora mieszkam, jezdze na
urlop, i robie zakupy. Zycie seksualne jest sprawa intymna, ale wspolczuje
wszystkim zwiazkom (niezaleznie od orientacji) ktorych bycie razem tylko do
tego sie ogranicza.

*adela*
--
http://out-of-season.blog.pl
http://kobietytworza.w.interia.pl/home.html

302. Data: 2003-03-20 21:46:35

Temat: Re: Plakaty gejów
Od: "Adela" <p...@O...CZpoczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

"Adela" <p...@O...CZpoczta.fm> wrote in message
piszą coś innego, niż tutaj sie nam sugeruje na liście...

> Po pierwsze ja nie strzelam do zadnej bramki; pytanie bylo o obiektywne
> badania na ten temat. Strona Amerykanskiego Towarzystwa Psychologicznego
> wydaje mi sie bardziej obiektywna niz moglaby sie wydawac (chociaz nie
> musialaby byc) strona robiona przez organizacje takie jak Lambda czy
strony
> robione przez organizacje (para-)religijne w rodzaju NARTH. Z
podejrzeniami
> podeszlabym do opisow badan, ktore mowia

ze 100% procentowa pewnoscia ze jest tak-a-tak i ze zadnych innych badan nie
trzeba juz robic.

*adela*
--
http://out-of-season.blog.pl
http://kobietytworza.w.interia.pl/home.html
I'm not disorganised; I'm polychronic.
"War doesn't determine who's right. War determines who's left."

303. Data: 2003-03-20 21:48:54

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adela" <p...@O...CZpoczta.fm> napisał w wiadomości

> "Ewa Ressel" <r...@g...pl> wrote in message

> and
> moim
>

> Nie wiem czemu pominelas ten fragment podsumowania (tzn wiem czemu, ale
nie
> chce sie wdawac w dyskusje na ten temat):

Przytoczony przeze mnie fragment dowodzi po prostu, że tak naprawdę niewiele
wiadomo o sprawie. Twierdzenia w rodzaju "little is known" to w naukowym
zargonie szczere przyznanie się do KOMPLETNEJ NIEWIEDZY. Wybacz, ale próbkę
37 osób trudno uznać za reprezentatywną. Ja zresztą nie twierdzę, że
wychowywanie w rodzinach homoseksualnych spowoduje, że dziecko będzie
homoseksualistą - uważam jedynie, że NIE DA SIĘ WYKLUCZYĆ, że spowoduje
zaburzenia osobowości. Z tego względu jestem przeciwna adopcji dzieci przez
pary homoseksualne.

> Fakt, ze tych badan jest malo w porownaniu z innymi dziedzinami
> psychologii -- i szczerze powiedziawszy mam nadzieje ze badan takich
bedzie
> coraz wiecej.

A ja mam nadzieję, że nie będzie się robić eksperymentów na ludziach (bo za
takowe uważam adopcję dzieci przez pary homo).
ER

304. Data: 2003-03-20 22:04:50

Od: "Adela" <p...@O...CZpoczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zargonie szczere przyznanie się do KOMPLETNEJ NIEWIEDZY. Wybacz, ale
próbkę
> 37 osób trudno uznać za reprezentatywną.

Przepraszam, jaka probke 37 osob?

Oto niektore probki z badan uzytych do tego raportu
(http://www.apa.org/pi/l&gbib.html)

55 gay or bisexual men who had a total of 82 sons at least 17 years of age.
15 White lesbian couples living together with their 3-9 year old children
27 lesbian households with a total of 37 children
Thirty-seven subjects aged 3-20 years were either raised by lesbian women
(21) or by transsexuals (16).
Fifty-eight children (aged 3-11 years) being raised by lesbian mothers were
compared with 43 demographically matched children of divorced heterosexual
mothers
Assesses psychosexual and psychosocial development of 56 children living
with lesbian mothers and 48 children of heterosexual mothers
Surveys a small, nonrandom sample of 23 gay and lesbian parents (aged 29-53
years) and 16 heterosexual single parents (aged 19-47 years) concerning
relationships with their children.
Assesses sex-role behavior in 40 6-9 year old children of 20 lesbian and 20
heterosexual mothers.
Reviews authors' study of 50 lesbian mothers and 20 heterosexual single
mothers, with children ranging in age from 3 to 11 years
There were 18 children in both groups
Ten girls and 10 boys between the ages of 5 and 12 who were living full time
with self-identified lesbian mothers were compared with 10 girls and 10 boys
living full time with single, heterosexual mothers

itd itp ...

> [...]
> homoseksualistą - uważam jedynie, że NIE DA SIĘ WYKLUCZYĆ, że spowoduje
> zaburzenia osobowości. Z tego względu jestem przeciwna adopcji dzieci

Och tak, tak samo jak nie da sie wykluczyc ze wychowanie w rodzinie
heteroseksualnej spowoduje zaburzenia osobowosci. Tu nie chodzi o orientacje
seksualna tylko o to jakim kto jest rodzicem.

> bedzie
>
> A ja mam nadzieję, że nie będzie się robić eksperymentów na ludziach (bo
za
> takowe uważam adopcję dzieci przez pary homo).

Wiekszosc dzieci w rodzinach homoseksualnych wcale nie pochodzi z adopcji. I
naprawde nie trzeba na nia zgody by takie dzieci byly, rosly i rozwijaly
sie.

*adela*
--
http://out-of-season.blog.pl
http://kobietytworza.w.interia.pl/home.html
I'm not disorganised; I'm polychronic.
Money does not pay for anything, never has, never will. It is an economic
axiom as old as the hills that goods and services can be paid for only with
goods and services. Alfred Nock

305. Data: 2003-03-20 22:25:18

Od: "Adela" <p...@O...CZpoczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> zargonie szczere przyznanie się do KOMPLETNEJ NIEWIEDZY. Wybacz, ale
próbkę
> 37 osób trudno uznać za reprezentatywną.

No to dla porownania: poszukalam sobie badan nad dziecmi alkoholikow
(Children of Alcoholics = COAs) --
We wnioskach pisza tam tak:
"Research on COAs is still in its infancy. Many studies suggest
that a variety of differences exist between children of
alcoholics and children of nonalcoholics and these differences
occur at all ages. However, because of the limitations of the
methodology and the inadequate number of comprehensive studies,
research findings cannot be generalized to all children who grow
up with alcoholic parents."
1994 Health ResponseAbility Systems
http://www.recovery.org/acoa/acoa.1.html

Czy tu tez uwazasz, ze w zwiazku z powyzszym tez nie mozna powiedziec, ze
wychowanie w rodzinie alkoholikow stanowczo szkodzi dzieciom, bo nie ma
wystarczajacych dowodow (mimo tego, ze caly dlugi raport wskazuje na wiele
badan gdzie negatywny wplyw jest widoczny)? Moim zdaniem nie. I w taki sam
sposob wiele badan wykazuje, ze wzrastanie w rodzinie homoseksualnej nie ma
samo w sobie negatywnego wplywu na dziecko -- natomiast potrzebne sa dalsze
badania -- jak wszedzie i ze wszystkim.

Moim zdaniem takie formulki jak ta czy poprzednia, sa zwykla czescia tego
typu raportow, i niczego one nie dyskwalifikuja, tylko zwracaja uwage na to,
ze jest jeszcze (w kazdej dziedzinie) wiele do zbadania. Gdyby
dyskwalifikowaly to nikt by takich raportow nie bral powaznie i nie
publikowal.

*adela*
--
http://out-of-season.blog.pl
http://kobietytworza.w.interia.pl/home.html
I'm not disorganised; I'm polychronic.
It is a great advantage for a system of philosophy to be substantially true.
George Santayana

306. Data: 2003-03-20 22:28:34

Temat: Re: moja tolerancja było:Re: Plakaty gejów
Od: "Blanka" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo nie mam podwojnych standardow dla niechcianych zachowan o charakterze
> seksualnym. Niezaleznie od orientacji czy plci molestujacego sa dla mnie
tak
> samo naganne.

Nie roztrząsam sprawy niechcianego zachowania seksualnego jako takiego, bo
uznałam że nie ma co wyważać otwartych drzwi szalenie odkrywczym
stwierdzeniem o jego naganności.

> Bo widocznie ma te podwojne standardy.

Sorki, ale nie rozumiem.

--

Blanka

b...@p...onet.pl

307. Data: 2003-03-20 22:31:08

Od: "Adela" <p...@O...CZpoczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

"Blanka" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
>
> Nie roztrząsam sprawy niechcianego zachowania seksualnego jako takiego, bo
> uznałam że nie ma co wyważać otwartych drzwi szalenie odkrywczym

A ja wlasnie mowie o tym, ze niechciane zachowanie seksualne jest dla mnie
naganne jako takie -- bez wzgledu na plec i orientacje seksualna
nagabujacego.

> Sorki, ale nie rozumiem.

Jesli dla Twojego meza ma znaczenie czy przystawia sie do niego w niechciany
sposob kobieta czy mezczyzna to oznacza ze ma podwojne standardy w
ocenianiu. Dla mnie tej roznicy nie ma -- tak samo naganne jest dla mnie
meskie, zenskie, heteroseksualne, homoseksualne nagabiwanie czy molestowanie
seksualne.

*adela*
--
http://out-of-season.blog.pl
http://kobietytworza.w.interia.pl/home.html
I'm not disorganised; I'm polychronic.
"Man who drive like hell, get there soon enough."

308. Data: 2003-03-20 22:32:06

Temat: Odp: Plakaty gejów
Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adela <p...@O...CZpoczta.fm> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:

> Nie wszyscy musza chciec miec dzieci, to raz.
> A dwa -- jako lesbijka, gdybym chciala, moge b. latwo miec dziecko. I
> zapewniam Cie, ze gdybym sie na nie zdecydowala, to na pewno zrodzone by
> zostalo z milosci.

Do ojca dziecka? Bo to mi się przede wszystkim kojarzy z "dzieckiem
zrodzonym z miłości".

boniedydy

309. Data: 2003-03-20 22:39:31

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adela <p...@O...CZpoczta.fm> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b5de05$55h$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
boys
> living full time with single, heterosexual mothers

Każde z tych badań zostało zrobione na załośnie małej próbie. Żeby
którekolwiek z nich miało jakiekolwiek pozory wiarygodności, potrzebne
bylyby znacznei większe próby. Ewa ma rację co do znaczenia sformulowania
"little is known" w języku naukowym.

boniedydy

310. Data: 2003-03-20 22:46:31

Temat: Re: Odp: Plakaty gejów
Od: "Mrowka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ijon" <i...@b...pl> napisał w wiadomości

> Niestety nie.
> Z punktu widzenia spolecznosci sa dosc mocno uposledzeni.

Uposledzeni?????????????

> Nie sa w stanie zalozyc normalnej rodziny, miec dzieci itd itp.

Dzieci biologicznych nie moga miec to fakt.

Magda

dobra zona, dobry mąż
Jestem najszczesliwszym czlowiekiem
Nowe zdjęcia naszej rodzinki