Plan B na blackout.

1. Data: 2022-11-27 02:58:55

Temat: Plan B na blackout.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaki macie?

--
,,Słowo ,,rozkaz" porusza armie, słowo ,,wolność" - narody." Novalis, ze
zbioru Uczniowie z Sais.

2. Data: 2022-11-27 10:48:36

Temat: Re: Plan B na blackout.
Od: t-1 <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-11-27 o 02:58, XL pisze:
> Jaki macie?

Pełny zbiornik paliwa w samochodzie i agregacie prądotwórczym.
Ciepłą kobitkę pod kołdrą.

3. Data: 2022-11-27 12:50:53

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

t-1 <t...@t...pl> wrote:

> Pełny zbiornik paliwa w samochodzie i agregacie prądotwórczym.

W samochodzie - tak, ZAWSZE w jednym pełen bak to u mnie standard, bez
wzgledu na sytuację.
Co do użycia agregatu, to wg mnie jest to wyjście nie na długo, bo ileż
można paliwa zgromadzić. A blackout rozumiem nie jako kilkugodzinne
niedobory, lecz jako całkowity i stały brak prądu (vide obenie Ukraina...),
sorry że wcześniej nie uściśliłam tego.
Czyli nastawiam się na skrajną sytuację, czyli na stworzenie warunków do
przeżycia zupełnie bez elektrycznych urządzeń - poza telefonem kom. i
radiem (dostęp do bieżących informacji o sytuacji w kraju i do ew.
komunikatów rządowych dla obywatelu). Zatem koniecznie: radio bateryjne i
zapas baterii do niego oraz panel fv (taki do kampera) dla naładowania
komórki, plus siekiera, piła ręczna oraz zapas paliwa do piły spalinowej
dla pozyskania dodatkowego drewna z podsuszu ze (swojego) terenu do ew.
ogrzewania domu i gotowania w kuchni kaflowej. Na wypadek mrozów drastyczne
ograniczenie przestrzeni mieszkalnej do samej kuchni, włącznie ze spaniem w
niej. Oświetlenie - zapas świec i nafty do lamp naftowych. Woda do picia i
mycia - wiadro, własna studnia i 50-litrowy gar na kuchni.
Żadna tragedia, kiedyś tak ludzie żyli, to i ja dam radę.

> Ciepłą kobitkę pod kołdrą.

Tego nie mogę zadeklarować, ale ciepłego faceta, owszem, sobie zapewniam :)
Ponadto kupione specjalnie na okoliczność dwa grube ,,polarne" śpiwory
możliwe do połączenia w jeden, polarowe ,,piżamy" do założenia na zwykłe,
skarpety welniane do spania, no i czapki do spania (na wrażliwe zatoki to w
kryzysie konieczność). Może to i mało seksi jest, ale kto tam w kryzysie
bawi się w koronki i super nastrój, a poza tym ,,na Eskimosa" też może być
ciekawie, nie? ???

4. Data: 2022-11-27 17:51:45

Od: flyer <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> przeżycia zupełnie bez elektrycznych urządzeń - poza telefonem kom. i
> radiem (dostęp do bieżących informacji o sytuacji w kraju i do ew.

A po co Ci telefon komórkowy, jak stacje przekaźnikowe też wysiadą? ;>

Pzdr Fly

5. Data: 2022-11-27 21:26:09

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

flyer <f...@o...pl> wrote:

> A po co Ci telefon komórkowy, jak stacje przekaźnikowe też wysiadą? ;>

Jako latarka i aparat fotograficzny ?

--
,,Słowo ,,rozkaz" porusza armie, słowo ,,wolność" - narody." Novalis, ze
zbioru Uczniowie z Sais.

Niemcy robią za Mikołaja ?
Gdzie te mikroby?
Brawo FIFA! Tęczowa propaganda precz!