Płaska ziemia?

11. Data: 2017-07-16 14:41:19

Temat: Re: Płaska ziemia?
Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote:

> bo nikt ich dziesiatki lat nie bada.

Dlaczego uważasz, że powinno się je badać dziesiątki lat?

> zmienianie genu odpowiedzialnego na przyklad
> za lepszy smak lub wiekszy owoc
> pociaga za soba rozmaite interakcje
> w produkowaniu roznych zwiazkow na skutek zmian w DNA.

Skąd ta dziwna teza? Przecież GMO polega na precyzyjnym dodaniu jednego,
ściśle określonego genu i robi się to w ściśle określonym celu. Np dodaje
się do ziemniaka gen dający mu odporność na jakąś chorobę lub pasożyta.
Albo się dodaje gen odporności na jakiś herbicyd. Potem się takiego
ziemniaka testuje zanim się go na rynek wypuści.

> zawsze moze zajsc przypadek, ze po takich zmianach
> wytwarzane beda substancje czy zwiazki
> szkodliwe nie znane dotychczas nauce,
> zwlaszcza przez swe interakcje miedzy soba.
> niekiedy moze byc tak, ze dwa oddzielne czynniki
> sa nieszkodliwe, ale ich polaczenie ze soba
> lub trzecim przy ich spozywaniu moze doprowadzic
> do tego, ze zatruwaja organizm.
> moze byc ze szybciej, moze byc ze przez kumulacje.
>
> ja napradwe sie na tym nie znam,
> ale DNA jest struktura przestrzenna
> i jest bardzo trudno okreslic wszystkie implikacje.

No więc z pewnością w głosie jakiegoś eksperta od DNA i GMO wypowiadasz się
tu o tym co się może zawsze zdarzyć, co się może wytworzyć a na koniec
mówisz, że się nie znasz? Gdzie tu sens takiego postępowania?

O tym właśnie mówię - jak się nie znasz na astronomii to nie mów że zdjęcia
NASA są fałszywe, nie znasz się na fizyce i matematyce to nie mów że
krzywizna ziemi to blef i Ty to lepiej obliczyłeś że jest płaska.

Twoje niepewności co do GMO wynikają wprost z głebokiej niewiedzy na czym
takie manipulacje polegają, jak się je robi i jak się je testuje i
zatwierdza do produkcji.

> za bardzo nie wnikalem, ale to pewne.
> nawet czyste prawdopodobienstwo wskazuje,
> oczywiscie w tym przypadku go raczej nie wyliczysz,
> ze zdarzyc sie musi.

Czyli tak jak wcześniej: nie wiesz wcale ale wiesz :-)

> ja jakos sie nie boje:) choc tez przeciez slyszlem,
> ze szkodliwe.

Napewno od podobnego znawcy mikrofalówek jak Ty jesteś znawcą od GMO i DNA.
;-)

> poza tym robie to bardzo rzadko,
> bo mi z niej jedzenie nie smakuje:)

Ja mikrofalówki używam głównie do pogrzewania/odgrzewania/rozmrażania. Smak
potraw się wtedy nie zmienia istotnie.

> nie ma strachu (we mnie) przed GMO.

Jak to nie? A jak opiszesz stwierdzenie "nie wiadomo co się może
wytworzyć"? Dla mnie to obawy, forma strachu.

> najczesciej beda to produkty
> tak zdrowe, jak naturalnie modyfikowane przez tysiaclecia.
> pytanie tylko, czy jest sens produkowac wiecej i wiecej zywnosci,
> skoro w krajach w miare bogatych jest jej nadmiar.
> produkujemy i tak dosc, aby nikt nie chodzil glodny na naszej planecie.
> przeciez to wiesz.

Głównym powodem do stosowania GMO jest właśnie chęć do produkowania więcej
żywności wydajniej, nieniszczonej przez pasożyty, nie deformowanej przez
choroby, parchy i wirusy.

I wyobraź sobie że wciąż na świecie jest głód! Co z tego, że w Europie masz
nadwyżkę skoro nikt nie zapłaci za transport nadwyżki daleko ciężarówką w
odległe kraje Azji czy Afryki?

Właśnie w GMO jest szansa na nakarmienie szybko rosnącej liczby ludności -
i nie chodzi tu o większą produkcję w Polsce aby w Bangladeszu nie
głodowali - chodzi o użycie technik GMO aby stworzyć odmiany roślin które
aktualnie nie rosną dobrze w rejonach głodu.

A w krajach rozwiniętych? Tam też jest potrzeba na GMO bo jak kupisz
roślinę odporną na jakiegoś pasożyta to taki rolnik wyda mniej kasy na
walkę z tymi chorobami i będzie miał lepszy zysk ze swojej pracy, ze swoich
plonów. Ty nie chciałbyś więcej zarabiać z pracy własnych rąk?

> kazda potencjalnie.
> wiele jest badan na to wskazujacych.
> przejrzyj internet.

Potencjalnie to Ty jesteś szkodliwy bo mógłbyś kogoś okraść, pobić,
zgwałcić ;-)

Nie mówię o "potencjalnej" szkodliwości. Ty użyłes stwierdzenia tak
sformuowanego jakbyś tlumaczył faktyczną, stwierdzoną szkodliwość tymczasem
jej nie stwierdzono.

A co do BADAŃ wskazujących na szkodliwość to ja się nie spotkałem. W
internecie pełno jest takich właśnie strachów o "potencjalną" szkodliwość
jaką sam tu zaprezentowałeś. Nie znam żadnych badań które wskazywałyby
rzeczywistą, stwierdzoną szkodliwość, a Ty?

> to czysta logika.

Nie, to tylko spekulacje napędzane strachem i niewiedzą w temacie :-)

> nawet nie potrzeba badan, aby to wiedziec.
> choc oczywiscie takie badania sa.

Acha... to pewnie mi za chwile pokażesz takie badania :-)

> to ty choc raz napisz o sobie.
> tak dla przykladu:)

Co chcesz wiedzieć o mnie? To Ty piszesz, że cie wiele razy w (...)
zrobili. Ja się na nauce nie zawiodłem i wiele rzeczy rozumiem.

12. Data: 2017-07-16 14:41:20

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote:

> ciekawe, to tylko u siebie.
> ja umiem się po prostu wczuwać w każdą istotę.
> prócz przestrzeni Boga i sfer Chrystusoowych
> choć to tez nie az tak dokładnie prawda.
> to jest moja wada i przywilej permanentny.
>
> "gdybyście" tyle razy ludzi nie oszukiwali,
> pewnie wierzyliby wam bardziej.
>
> ja im po prostu się nie dziwie.
> takie ich, przez "was: wy_muszone prawo.

A jestes pewny że ktoś ich naprawdę zrobił w konia? Czy tylko boją się, tak
polidzku, boją się nieznanego? I zamiast sie poznać, zainteresować, wolą
się bać i protestować...

13. Data: 2017-07-16 15:39:12

Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

użytkownik Pszemol napisał:
> https://www.youtube.com/watch?v=npJ8WDy2cm8
>
> Jak psychologia tłumaczy istnienie tak bardzo pomylonych ludzi?

Skoro są Przemole zainteresowani tematem, jest też podaż.

Jak psychologia tłumaczy Przemoli szukających tematów o płaskiej ziemi?

14. Data: 2017-07-16 18:04:21

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Bytomir Kwasigroch" <b...@g...com> wrote in message
ps.com...

> Skoro są Przemole zainteresowani tematem, jest też podaż.
>
> Jak psychologia tłumaczy Przemoli szukających tematów o płaskiej ziemi?

Temat sam mnie znalazł.

15. Data: 2017-07-16 20:51:29

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

pl...

W dniu 2017-07-16 o 07:17, j...@o...pl pisze:

>Każde pokolenie jabłek to są mutacje (czyli modyfikacje) genetyczne.

Jesteś pewien, ze wiesz co piszesz?

16. Data: 2017-07-16 21:34:17

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-16 o 10:25, Kviat pisze:

> Każde pokolenie jabłek to są mutacje (czyli modyfikacje) genetyczne.
> Każdy egzemplarz jabłka jest inny genetycznie. Tak jak u ludzi dzieci
> różnią się genetycznie od rodziców.

Niedawno odsądziłeś mnie od czci i wiary gdy coś tam obrazowo o genach
napisałem. A tu proszę. Nie odróżniasz geniuszu mutacji genów od wyniku
krzyżowania genów :))

> Czy ktoś prowadzi badania przez dziesiątki lat każdego zerwanego jabłka?
> Przecież istnieje prawdopodobieństwo, że trafisz na jabłko zmutowane
> _naturalnie_ które wytwarza jakiś szkodliwy związek.

Naturalne mutacje zachodzą relatywnie rzadko i z reguły ich efektem jest
zdegenerowany osobnik.

> (...)
>
> Nie znasz się, ale nie przeszkadza ci to twierdzić, że GMO jest szkodliwe.
> Czemu mnie to nie dziwi?

To proste, sam prezentujesz podobną postawę, więc nie ma powodu by cię
dziwiła.

> :)

> Równie dobrze możesz się od razu do trumny położyć, bo czyste
> prawdopodobieństwo wskazuje, że w Ziemię musi kiedyś pierdyknąć kometa
> wielkości Marsa.

Serio? Interesuję się rachunkiem prawdopodobieństwa. Mógł byś pokazać te
wyliczenia?

Dębska

17. Data: 2017-07-16 22:56:35

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-16 o 20:51, Ghost pisze:

> Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
pl...

> Jesteś pewien, ze wiesz co piszesz?

A czego nie zrozumiałeś?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

18. Data: 2017-07-16 23:19:52

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-16 o 21:34, Przemysław Dębski pisze:

> Niedawno odsądziłeś mnie od czci i wiary gdy coś tam obrazowo o genach
> napisałem.

Ja widać poniżej słusznie.

> A tu proszę. Nie odróżniasz geniuszu mutacji genów od wyniku
> krzyżowania genów :))

Czego znowu geniuszu nie zrozumiałeś?
Ty myślisz, że jak ludziom się rodzą dzieci np. zespołem Downa czy
pierdyliard innych zespołów spowodowanych mutacjami, albo pierdyliardem
innych mutacji, których nawet się nie diagnozuje bo niespecjalnie
przeszkadzają w codziennym życiu, albo w ogóle są obojętne, to wśród
roślin (i zwierząt) się nie zdarzają?

> Naturalne mutacje zachodzą relatywnie rzadko i z reguły ich efektem jest
> zdegenerowany osobnik.

Serio? To ty musisz być bardzo zdegenerowany w porównaniu do australopiteka.
Mutacje są bardzo częste, geniuszu. Znowu bredzisz na temat, o którym
pojęcia nie masz.

> To proste, sam prezentujesz podobną postawę, więc nie ma powodu by cię
> dziwiła.

Bredzisz.

> Serio? Interesuję się rachunkiem prawdopodobieństwa. Mógł byś pokazać te
> wyliczenia?

Dobrze się czujesz? Czy to tylko chwilowy problem z czytaniem ze
zrozumieniem?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

19. Data: 2017-07-17 05:19:46

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Kviat" wrote in message news:596bd303$0$5164$65785112@news.neostrada.pl...

> A czego nie zrozumiałeś?

Akurat jabłonie się klonuje z gałązki bo z pestki
nie odzyskasz takiego samego smaku jabłka.

20. Data: 2017-07-17 06:59:44

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-16 o 23:19, Kviat pisze:

> [...]
> pojęcia nie masz.

> Bredzisz.

> Dobrze się czujesz? Czy to tylko chwilowy problem z czytaniem ze

No i się wziął i zaperzył, gdy mu się błąd/niewiedzę wykazało :)

Dębska

Polska dla Polaków!
Macron to dzieciuch
Trump we francji zaskoczony prezydentową Francji
Modlitwa nie jest rezultatem wiary a rezultatem zwątpienia
nastolatku, oto co powinienes wiedzieć o seksie analnym!