Płatki ułatwiają życie :-)

1. Data: 2016-07-29 18:27:12

Temat: Płatki ułatwiają życie :-)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

KRUPNIK: zamiast kaszy perłowej na początku gotowania, w drugiej połowie
gotowania dodaję płatki jęczmienne błyskawiczne. Lubię krupnik, w którym
kasza jest rozgotowana, dlatego płatki są tu idealne.

GOŁĄBKI: nie gotuję już ryżu do nadzienia, tylko do surowego mięsa wrzucam
surowe płatki ryżowe plus trochę wody obliczone na wchłonięcie jej przez
płatki (żeby nadzienie nie było zbyt spoiste i suche).

OWSIANKA na rano: płatki owsiane zalewam wrzątkiem w naczyniu, mieszam,
przykrywam i zostawiam na noc, a rano tylko dolewam mleko, przyprawiam i
zagotowuję.

2. Data: 2016-07-29 19:00:56

Temat: Re: Płatki ułatwiają życie :-)
Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-29 o 18:27, Ikselka pisze:
> [...]
>
> OWSIANKA na rano: płatki owsiane zalewam wrzątkiem w naczyniu, mieszam,
> przykrywam i zostawiam na noc, a rano tylko dolewam mleko, przyprawiam i

Ad Krupnik - toż to ciapura dla gastryków
Ad Gołabki - tylko na pęczaku vel pęcaku prażonym z wywarem spod
wędzonego boczku i takiegoż podgardla.
Ad Owsianka - Musiałem jadać porydż vel porridge. Dzięki Bogu, już nie
muszę...
Taki już jestem...
pozdr
Stefan

3. Data: 2016-07-29 23:22:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 Jul 2016 19:00:56 +0200, stefan napisał(a):

> Ad Krupnik - toż to ciapura dla gastryków

MŚK kiedyś też tak uważał, póki nie zjadł mojego 33333-)

> Ad Gołabki - tylko na pęczaku vel pęcaku prażonym z wywarem spod
> wędzonego boczku i takiegoż podgardla.

Może spróbuję. I bez zadnych pomidorowych sosopodobnych papatuch! -
ugotowane gołąbki podsmażam na patelni na tłuszczu z cebulką, dolewam kapkę
wody, podduszam, po czym po odparowaniu nadmiaru płynu lekko karmelizuję
pod przykrycieme, aby utworzył się złocisty sos, a wierzchnia warstwa
kapusty lekko się zezłociła... Podaję nadkrojone głęboko, a do do środka
nakładam tę złotą cebulkę wraz z sosikiem, który bosko nasącza i dosmacza
nadzienie - ach...

> Ad Owsianka - Musiałem jadać porydż vel porridge. Dzięki Bogu, już nie
> muszę...

Jak wyżej - o krupniku 3333-)
Owsianka na mleku - z masełkiem, odrobiną soli i cukru - jest tym, co
tygrysy... itd :-)

> Taki już jestem...

MŚK kiedyś... itd 3333-)

4. Data: 2016-07-29 23:55:31

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-29 o 23:22, Ikselka pisze:

> [...]
> nakładam tę złotą cebulkę wraz z sosikiem, który bosko nasącza i dosmacza

Kiedyś miałem jarską gościówę, to ugotowałem suszone grzybki, na wywarze
pęczak, grzybki posiekane, na patelni podduszone rydze (ze słoika od
Pani Zosi) z cebulką, potem posiekane a gołabki zapieczone w piekarniku.
Jak kapusta się złociła podałem. Na swoje nieszczęście robiłem tylko
gdzieś z pół kilo kaszy (bo mi resztę gdzieś wcięło) i kochana gościówa
wpier sorry skonsumowała wszystkie 12 sztuk :(
Ożarła się i z amorów nici... :( taki pech.
pozdr
Stefan

5. Data: 2016-07-30 01:13:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 Jul 2016 23:55:31 +0200, stefan napisał(a):

> [...]
> wpier sorry skonsumowała wszystkie 12 sztuk :(
> Ożarła się i z amorów nici... :( taki pech.

Bo kapucha niestety nie komponuje się z amorami ze względów, hmmm,
atmosferycznych - więc jeśli liczysz na amory, to podaj szampan i truskawki
3333-)))

6. Data: 2016-08-03 22:19:03

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> OWSIANKA na rano: płatki owsiane zalewam wrzątkiem w naczyniu, mieszam,
> przykrywam i zostawiam na noc, a rano tylko dolewam mleko, przyprawiam i
Nie kupujesz platków blyskawicznych. Ja lubię ryżowe na mleku czasami.
Gotują się góra 5 minut.

--
animka

7. Data: 2016-08-03 22:23:41

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nakładam tę złotą cebulkę wraz z sosikiem, który bosko nasącza i dosmacza
Ja celulę mielę razem z mięsem. Nie dodaję jej póżniej. Gołąbki duszę w
garnku i potem ich nie podsmażam, chyba że chce 2 sztuki to podgotuję w
ich sosie w małym garnku.

--
animka

8. Data: 2016-08-04 19:00:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 3 Aug 2016 22:19:03 +0200, Animka napisał(a):

> Nie kupujesz platków blyskawicznych.

Kupuję właśnie takie.

> Ja lubię ryżowe na mleku czasami.
> Gotują się góra 5 minut.

Jako ryż-ryż lubię tylko ryż ziarnisty, a nie płatki. Płatki tylko na
gołąbki albo do leguminy.

9. Data: 2016-08-04 19:05:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 3 Aug 2016 22:23:41 +0200, Animka napisał(a):

> Ja celulę mielę razem z mięsem.

Ja też! :-)

> Nie dodaję jej póżniej. Gołąbki duszę w
> garnku i potem ich nie podsmażam, chyba że chce 2 sztuki to podgotuję w
> ich sosie w małym garnku.

No i wiele tracisz. Spróbuj po mojemu.

I zapomniałam dodać, że robiąc gołąbki i układając je warstwami w garnku do
duszenia na każdej warstwie kładę po kilka sporych kawałków liścia selera,
tego zwykłego, nie naciowego. Mama tak robiła. Jest istotna różnica - smak
i aromat gołąbków przełamany selerem staje się lżejszy, bardziej
wysublimowany, mniej czuć samą kapuchę. Polecam! :-)

10. Data: 2016-08-04 19:57:25

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-08-04 o 19:05, Ikselka pisze:

> [...]
> i aromat gołąbków przełamany selerem staje się lżejszy, bardziej
> wysublimowany, mniej czuć samą kapuchę. Polecam! :-)
Sorry. Po to robię gołąbki w kapuście, żeby czuć w smaku kapustę, a nie
selery.
Z kolei ja robię tak jak robiła moja mama :-) Każdy ma jakieś
przyzwyczajenia :-)

--
animka

Weków nie ma nigdzie!
Znalezione
cukinia lub kabaczek - najlepszy przepis
Bób prażony
Dedykacja