Płot lamelowy - opinia

21. Data: 2005-04-06 22:15:03

Temat: Re: Płot lamelowy - opinia
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Hejka. Lamina to lamela (ew. lamel) po angielsku, co wynika z tłumaczeń
> np. instrukcji układania podłóg. :-)

Z laciny na angielski czy odwrotnie? :-)))

Bardziej na serio: na stronach brytyjskich ani amerykanskich o podlogach
nie widac terminow "alamel", "lamela" czy "lamina". Mozna je znalezc
tylko na stronach pisanych wprawdzie po angielsku, ale w innych krajach.
Widac te terminy tylko tam sa stosowane i przenoszone bezmyslnie na
angielski.

Ale to nie wyjasnia ciagle kryteriow jakim musi odpowiadac plot, aby
w Polsce zostal nazwany lamelowym. W tej chwili wydaje mi sie, ze
moze to byc obecnosc desek po obu stronach plotu.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

22. Data: 2005-04-06 22:28:15

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Tomaszjan wrote:

> Nie. Również i tu chodzi o cienkość zastosowanych elementów (listków).
> Przybijanie po obu stronach myślę że jest związane z tradycją i
> zamaskowaniem. Pierwsze płoty tego typu były budowane "z pewną
> nieśmiałością" i sam konstruktor widząc miałkość materiału chciał rzecz
> dodatkowo usztywnić. zastosował sposób z koszyka wiklinowego czy z łubu- z
> niezłym skutkiem zresztą
> Przybijanie z jednej strony uwypukliło by to co jest ukrywane właśnie -
> cienkość elementu..

Dziekuje za wyjasnienie. Po zdjeciach ze strony
http://www.wrzos.olsztyn.pl/konstrukcje.htm
trudno to rozpoznac. Zreszta ich nazwnictwo jest ogolnie
dziwne. Jesli szope z pierwszego zdjecia nazwali altanka,
to ja sie chyba moge rownie dobrze nazwac cesarzem chinskim.

Pozdrowienia,
Michal

23. Data: 2005-04-06 22:36:43

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:3oZ4e.10$8J5.5@fe2.columbus.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> to ja sie chyba moge rownie dobrze nazwac cesarzem chinskim.

Hejka. No nareszcie mamy cesarza grupy ogrodowej. Mi-siu-ooooo I :-D
Pozdrawiam konstytutywnie Ja...cki

24. Data: 2005-04-07 07:47:50

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com>

DOBREGO TŁUMACZA.

> Kalka z nieistniejacego slowa angielskiego??? [...]

Przepraszam za skróty myślowe, zapominam, że USA to jednak ma swoją
odrębną tradycję.
Słowo wyszło oczywiście z francuskiego lamelle i już istnieje w
angielskim i stąd (?) najprawdopodobniej rozeszło się po świecie [za
sprawą francuskiej (międzynarodowej) grupy Leroy and Merlin
http://www.leroymerlin.pl/ ] i dotarło i do nas w nie/znanej jeszcze/już
ci formie.
Chodzi oczywiście o panel (sic!) płotu listwowego skrótowo nazwanego
płotem lamelowym a nie lamellowym [ang. panel fences (basket-weave)
znanego i w USA
http://www.orps.state.ny.us/assessor/manuals/vol7/pa
rt1/section4/sec4b.h
tm ]