Płytki krwi

1. Data: 2004-08-12 20:51:23

Temat: Płytki krwi
Od: iwc1a <i...@N...o2.pl.DELETE.THIS> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
z morfologi wynika że mam trochę za duzo płytek krwi tzn. ostatnio było
ich 504. Wczesniej miałam 600 i byłam z tym u hematologa ale ten narazie
nic mi nie przepisał tylko kazał co miesiąc robic wyniki i obserwować.
Jak widać trochę spadły ale jeszcze są za duże. Z tego co wiem to za
duża liczba płytek to zbyt gęsta krew i może grozić zakrzepami. Moje
pytanie, czy mogę bez wiedzy lekarza ( idę dopiero za jakiś czas) brać
profilaktycznie powszechnie dostepny lek przeciwzakrzepowy Acard w
najmniejszej dawce czyli 75 mg ? Czy to może pomóc moim płytkom opaść.
Wiem że jest jeszcze jeden lek na rozrzedzenie krwi ale nie pamiętam
jego nazwy.
--

Pozdrowionka :D
Iwonka

2. Data: 2004-08-13 22:10:49

Temat: Re: Płytki krwi
Od: "ana6ana" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiem że jest jeszcze jeden lek na rozrzedzenie krwi ale nie pamiętam
> jego nazwy.

kwas acetylosalicylowy jest powszechnie stosowany do "rozrzedzania krwi".
Można go znależć a Polopirynie S albo w Aspirynie. Al emoim zdaniem nie
powinnaś brać tego dużo - niszczy wątrobę.
pozdrawiam!

3. Data: 2004-08-20 13:32:32

Od: "Marek P." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "iwc1a" <i...@N...o2.pl.DELETE.THIS> napisał w wiadomości
> [...]
> najmniejszej dawce czyli 75 mg ? Czy to może pomóc moim płytkom opaść.
> Wiem że jest jeszcze jeden lek na rozrzedzenie krwi ale nie pamiętam

Ja tez ma za duzo plytej krwi. Jestem chory na czerwienice. Zachorowalem w
wieku 22lat.
na poczatku mialem nawet 1300plytek teraz ok 500-600.
Biore polopiryne powlekana(lek rozpuszcza sie dopiero w jelitach dzieki temu
nie uszkadza zoladka i dwunastnicy). Na rozzedzenie tez bralem
hydroxycarbamid, ale to jest lek stosowany w chemioterapi, uszkadza szpik
kostny. Jesli masz za duzo plytak to chyba twoj szpik nie dziala prawidlowo
a to powazne schorzenie - latwo np. o bialaczke itp. Ale zaznaczam ze na
medycynie sie nie znam

irek

Inżynieria biomedyczna - portal naukowy
Potrzebny dobry ortopeda