Pnącza na mroźny płot

1. Data: 2003-05-06 09:13:11

Temat: Pnącza na mroźny płot
Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam
Muszę się odgrodzić wizualnie od sąsiada i chciałbym użyć roślin pnących, które
szybko i gęsto oplotą siatkę. Jest jednak problem - mróz. Mieszkam w miejscu
gdzie przymrozki są o kilka stopni większe niż w prognozie pogody. Poza tym
jest to miejsce narażone na silne wiatry od łąki, co w zestawieniu z
przymrozkami eliminuje większośc kandydatów. Gdyby tak jeszcze pnącze było
ładne, kwitnące i zimozielone, to byłby to szczyt szczęścia. Podpowiedzcie
proszę co posadzić.
Pozdrawiam
Leszek

2. Data: 2003-05-06 14:22:38

Temat: Re: Pnącza na mroźny płot
Od: "Piotr Płyś" <p...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

U tesciowej widzialem w ogrodzie rdestowke auberta, to przyrasta do 6m
rocznie, idzie jak burza, ma takie strzalkowate liscie, na jesien predzej
opadna niz sie przebarwia. Zarasta wszystko blyskawicznie, kiedy kwitnie to
ma mnostwo drobniutkich, kaszkowatych bialych kwiatkow, z daleka wyglada,
jakby ktos wate cukrowa rozrzucil po krzaku. Jest mrozoodporna, nawet jesli
wymarznie, to odbije z korzeni, wg mnie to jest nie do wyplenienia :)
Przycinac trzeba, bo zarasta wszystko co znajdzie na swojej drodze.
Zimozielone to to nie jest, ale zostaje na zime gaszcz poskrecanych,
brazowych badyli. Potrzebuje podpory.

A osobiscie mam posadzony cytryniec chinski (bodajze Schisandra chinensis) -
kwitnie, ma czerwone owocki w gronkach, jak porzeczki, ma piekne liscie i
aromat cytrynowy, ponoc sa odmiany o rozowych kwiatach - i kiwi pstrolistne
(Actinidia kolomikta) 'Dr. Szymaonwski' - pierwszy sezon - kwitnie na bialo,
ma zielonkawe owocki, a liscie smiesznie sie przebarwiaja w lecie na
rozowo-bialo-zielono - wyglada to jak wloska flaga ;))) Oba mrozoodporne -
przynajmniej tak mowia :))) i oba na podporach.

A pachnace i kwitnace i owocujace - to wiciokrzewy - cala gama, o ile
kojarze tez mrozoodporne, tyle, ze nie wiem, czy sie nadaja na taka wietrzna
wystawe. Ale zapach 'Serotiny' upaja ;)))))))

Odradzam milin, bo przemarza.

Pozdrowienia,

Piotr Plys

3. Data: 2003-05-07 05:42:07

Od: l...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za radę. Chyba jednak wybiorę wiciokrzewy, choćby ze względu na urodę i
zapach a rdestówka byłaby idealna na te cmentarzykowe ogrodzenia sąsiadów,
przynajmniej od strony drogi.
Pozdrawiam
Leszek

4. Data: 2003-05-07 08:22:31

Od: "Piotr Płyś" <p...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Taaak - rdestowka jest ciut chwastowata, ja bym ja posadzil, zeby sie od
sasiadki odgrodzic, ale za 3 lata odgrodzilbym sie od swiata w ogole za jej
pomoca ;)))

Ja kupilem wiciokrzew caprifolium - biale kwiatki, pachnie, ze az bol glowy
;)))

Pozdr - Ptys

5. Data: 2003-05-07 21:49:23

Od: g...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

> Wtrącę się :-)

> U tesciowej widzialem w ogrodzie rdestowke auberta, to przyrasta do 6m
> rocznie, idzie jak burza,
Mam ją i potwierdzam, niesamowita roślinka.
(ciach)
Potrzebuje podpory.
> [...]

> kojarze tez mrozoodporne, tyle, ze nie wiem, czy sie nadaja na taka wietrzna
> wystawe. Ale zapach 'Serotiny' upaja ;)))))))

Mam kilka odmian wiciokrzewów. Jednak pięknie rosną i kwitną tylko te, które
rosną w miejscach osłoniętych. Właśnie przeciągi baaardzo im szkodzą.
Gratka

klony, klony, klony
tabliczki z opisami
Czy wiecie ze...