Pocący się zbiornik z wodą w kompakcie...

1. Data: 2006-04-26 20:33:04

Temat: Pocący się zbiornik z wodą w kompakcie...
Od: "MP" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie,
moim problemem nie dającym mi spać po nocach jest pocący się okrutnie
zbiornik z wodą w kompakcie. Wiem z czego to wynika, no bo niby normalne -
woda zimna, w domu ciepło i następuje skraplanie. Ale nie mam absolutne
pomysłu jak temu przeciwdziałać. Może ktoś z Was szanowni grupowicze wie jak
temu zaradzić.

Za wszelką pomoc z góry serdecznie dziękuję,
MP.

2. Data: 2006-04-26 21:26:16

Temat: Re: Pocący się zbiornik z wodą w kompakcie...
Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MP" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
normalne -
> woda zimna, w domu ciepło i następuje skraplanie. Ale nie mam

Sprawdź, czy nie cieknie. Nawet mały przeciek powoduje, że cały czas
masz w zbiorniku zimną wodę. II przyczyną może być słaba wentylacja
łazienki - para zawsze będzie się wykraplała na najzimniejszym
elemencie. Pamiętaj o zamykaniu klapy kibelka - zmniejszysz powierzchnię
parowania.

pozdrawiam Piotr

3. Data: 2006-04-27 06:37:29

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Popraw wentylację, powinno pomóc. A jak nie to wystarczy zbiornik posmarować
z zewnątrz Ludwikiem i wytrzeć do sucha (ale za dokładnie, tak aby pozostała
mikrowarstewka Ludwika). Woda oczywiście nadal się będzie skraplać ale nie
będzie widoczna w postaci kropel.
Jacek

4. Data: 2006-04-27 07:00:04

Od: Kuba_A <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

MP napisał(a):
> No właśnie,
> moim problemem nie dającym mi spać po nocach jest pocący się okrutnie
> zbiornik z wodą w kompakcie. Wiem z czego to wynika, no bo niby normalne

To wcale nie jest normalne. Masz zbyt wilgotno w domu, lub zbyt wysoką
temperaturę. Woda nie powinna się od tak po prostu wykraplać na każdym
zimnym elemencie w pomieszczeniu. Dołączam się do głosu przepiscy -
sprawdź wnetylację.

--
''~`` Kuba Adamczyk
( * * ) g...@t...pl

5. Data: 2006-04-27 08:04:32

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 26 Apr 2006 22:33:04 +0200, MP napisał(a):
> [...]
> temu zaradzić.
>
> Za wszelką pomoc z góry serdecznie dziękuję,

ja zupełnie OT - moja babcia mieszkająca w górach zawsze powtarza patrząc
na pocący się zbiornik - *oho! będzie padać bo się zbiornik poci*
:)))))))))

6. Data: 2006-04-27 09:18:24

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> woda zimna, w domu ciepło i następuje skraplanie. Ale nie mam absolutne
> pomysłu jak temu przeciwdziałać. Może ktoś z Was szanowni grupowicze wie

Zrobić tak jak robią to producenci: wyłożyć ścianki zbiornika 1cm
styropianem. A jak kompakt to i od zewnątrz można przykleić. Oczywiście
warto tylko wtedy gdy Ci ten pot przeszkadza lub robi zacieki gdzieś.
--
___________________________________________MAT______
__

7. Data: 2006-04-28 08:37:41

Od: DwaSkrzydla <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Można przeciwdziałać obniżając temperaturę w łazience ;-)
A tak poważnie to cięzko będze. Poprawa wentylacji nie zlikwiduje poblemu.
Są takie płyny do szyb, okularów pływackich, które zapobiegają parowaniu.
Możesz taki kupic i poeksperymentowac np. na butelce piwa wyciągnietaj z
lodówki:-)
Pdr.Mariusz

8. Data: 2006-04-28 21:48:48

Od: "MP" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łagoda" <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> napisał w
wiadomości news:44508c28@news.home.net.pl...
> [...]
> styropianem. A jak kompakt to i od zewnątrz można przykleić. Oczywiście
> warto tylko wtedy gdy Ci ten pot przeszkadza lub robi zacieki gdzieś.
__

No dobrze,
ale czym ten styropian przykleic coby sie dobrze trzymal i nie odlazl zaraz,
bo ten pomysl przypadl mi najbardziej do gustu.

Z pozdrowieniami i podziekowaniami za wszelkie uwagi,
MP

9. Data: 2006-05-01 07:56:15

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> No dobrze,
> ale czym ten styropian przykleic coby sie dobrze trzymal i nie odlazl
zaraz,
> bo ten pomysl przypadl mi najbardziej do gustu.

Czymkolwiek. Jak od zewnąrtz, to nawet "szarą" taśmą na około, klejem
montażowym...
Dla rozjaśnienia: w naszym klimacie kwestia wentylacji jest nieistotna pod
tym względem. Przy wodzie o temperaturze 10st zbiornik będzie się rosił
nawet jak go postawić na dworze (przy parametrach obliczeniowych okresu
letniego)
--
__

Zmywarka Siemens: jakie zużycie wody podczas opłukiwania ?
"nienaprawialna" awaria lodówki ?
Ogrzewanie domu kominkiem
do zayzayera: grzałka w pralce
Dlaczego klimator jest be ?