Pochwała drożdży

1. Data: 2016-09-13 13:01:26

Temat: Pochwała drożdży
Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Po kilkuletniej przerwie zrobiłem w tym roku wino z wiśni. Zwykle
używałem drożdży marki Zamojscy, a teraz kupiłem Fermivin PDM do
trudnych warunków fermentacji. Muszę przyznać, że nawet nie sądziłem, że
jest taka różnica w działaniu drożdży. Ten Fermivin spisał się świetnie
i wino wyszło naprawdę dobre (kolor, smak, moc i zapach). W porównaniu z
produkcją z lat poprzednich na innych drożdżach - niebo a ziemia. Jakby
ktoś z Koleżanek i Kolegów zamierzał coś jeszcze w tym roku nastawić, to
polecam.
Jacek

2. Data: 2016-09-14 08:31:55

Temat: Re: Pochwała drożdży
Od: mirzan <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 13 września 2016 13:01:27 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
> produkcją z lat poprzednich na innych drożdżach - niebo a ziemia. Jakby
> ktoś z Koleżanek i Kolegów zamierzał coś jeszcze w tym roku nastawić, to

Nastaw jeszcze z jabłek. Wychodzą świetne wina,nie mają nic wspólnego ze znanym
jabolem.

3. Data: 2016-09-14 16:24:58

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.09.2016 o 08:31, mirzan pisze:

> Nastaw jeszcze z jabłek. Wychodzą świetne wina,nie mają nic wspólnego ze znanym
jabolem.

Za rok spróbuję, bo na razie wiśniowego mam 30 litrów, więc do Bożego
Narodzenia wystarczy aż nadto ;-)
Jacek

4. Data: 2016-09-14 17:40:12

Od: "abn140" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

>Nastaw jeszcze z jabłek. Wychodzą świetne wina,nie mają nic wspólnego ze
>znanym jabolem.

ja sie chetnie podepne... mam wszystko co trzeba poza drozdzami...
jakie kupic?
jakis przepis? sokowirowka? razem z pestkami czy bez? moszcz podgrzewac czy
przelac wrzatkiem?
a sam sok - rozcienczac? pewnie tak jesli chodzi o dopelnienie do balona,
ale tak generalnie?

5. Data: 2016-09-14 18:29:17

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.09.2016 o 17:40, abn140 pisze:

> [...]
> przelac wrzatkiem?
> a sam sok - rozcienczac? pewnie tak jesli chodzi o dopelnienie do balona,

Ja kupowałem przez internet na stronie http://www.malinowynos.pl/
Aby owoce lepiej puszczały sok mają tam Pektoenzym. Na stronie podają
też przepis, jak robić sok. Ja tego osobiście na jabłkach nie
testowałem, ale próbowałem na jeżynach i wiśniach. Na oko efekt dobry.
Jacek

trzmiele w kompostowniku
Dynia zamiast ogórków
biohumus w plynie...