Podkładka czereśni

1. Data: 2001-04-03 07:13:46

Temat: Podkładka czereśni
Od: "MB" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jaką polecicie mi podkładkę dla czereśni, ograniczającą wzrost drzewa?
Zależy mi by utrzymać drzewko w promieniu ~1,5m. Oczywiście mogę ograniczyć
wzrost przez cięcie, ale czy wtedy owocowanie bedzie obfite?

Wasza opinia będzie dla mnie bardzo cenna. Dzięki.
Marek

2. Data: 2001-04-03 09:14:20

Temat: Re: Podkładka czereśni
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MB" <m...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
> wzrost przez cięcie, ale czy wtedy owocowanie bedzie obfite?
>
> Wasza opinia będzie dla mnie bardzo cenna. Dzięki.

Od paru lat polecane są czeskie podkładki z serii PHL, np. PHL-6 i PHL-84
bodajże.
Czereśnia szczepiona na czereśni ptasiej, cięta starannie co roku, owocuje
bardzo obficie, ale cięcie jest pracochłonne, a drzewo na pewno będzie
jednak większe niż 1,5m.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2001-04-05 07:25:19

Od: "MB" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Niestety nie spotkałem jeszcze czereśni na takich podkładkach. Będę szukał.
A co sądzisz o antypce (bo takie widziałem obok ptasiej)? Wyczytałem, że ma
słabszy wzrost.

Marek

4. Data: 2001-04-05 08:50:41

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety nie spotkałem jeszcze czereśni na takich podkładkach. Będę
szukał.

Fakt, trafić jest bardzo ciężko. Sama szukałąm dwa lata, choć tylko w
sklepach i na wystawach.

> A co sądzisz o antypce (bo takie widziałem obok ptasiej)? Wyczytałem, że
ma
> słabszy wzrost.

Ale nie aż tak, jak na czeskich podkładkach i ciąć będzie trzeba.
Jest jeszcze możliwość uprawy czereśni ze wstawkami skarlającymi, ale nawet
nie wiem, czy ktoś takowe produkuje, czy yto tylko naukowcy-sadownicy takie
badania prowadzili.

Pozdrawiam, Basia.

Oczko wodne
Przeprosiny