Podłoga pod szafę zabudowaną

1. Data: 2007-07-02 16:44:45

Temat: Podłoga pod szafę zabudowaną
Od: Marek Mandalewski <n...@t...numeru> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Planuję kapitalny remont mieszkania i (między innymi) zerwanie starych
podłóg oraz położenie paneli na wylewce i wyciszeniu.

W jednej części mieszkania planuję zlecenie zbudowania szafy wnękowej.
Czy taką szafę stawia się na panelach, czy też w tym miejscu trzeba
zostawić goły beton i budować szafę na betonie (tzn. dolna szyna drzwi
przesuwnych na granicy paneli i betonu)?

Bardzo proszę o poradę :-)

--
MM

2. Data: 2007-07-02 17:17:37

Temat: Re: Podłoga pod szafę zabudowaną
Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:1283007901.20070702184445@takiego.numeru
użytkownik *Marek Mandalewski* napisał(a):

> [...]
> zostawić goły beton i budować szafę na betonie (tzn. dolna szyna drzwi
> przesuwnych na granicy paneli i betonu)?

Też już kiedyś o to pytałem
http://groups.google.pl/group/pl.rec.dom/browse_thre
ad/thread/15837ffdeb63a742/af48734948090de8?lnk=st&q
=&rnum=1&hl=pl#af48734948090de8 i
nawet w tej dyskusji odsyłają do jeszcze wcześniejszego wątku
http://groups.google.pl/group/pl.rec.dom/browse_thre
ad/thread/63b70d64a75149bf/643813bf263c793e?lnk=st&q
=&rnum=1&hl=pl#643813bf263c793e
Ale w tym co ja pytałem nikt nie pisał, że "niedasie". Zreszta nie dalej jak
18 czerwca zabudowano mi tak szafę Indeco i stoi :)

--
Big Jack
//////

3. Data: 2007-07-02 18:15:55

Od: "pawelWN" <p...@p...onet.plzzz> szukaj wiadomości tego autora

Mozesz spokojnie zrobic szafę, na panelach. Nie ma żadnych przeciwskazań.

pawelWN

4. Data: 2007-07-02 18:21:49

Od: Marek Mandalewski <n...@t...numeru> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wielkie! :-)
W sumie to przekonał mnie pomysł wywiercenia w panelach pod szyną
drzwiową otworów mocujących o te pół centymetra większych niż śruba
mocująca - żeby podłoga mogła pracować i się przesuwać jak chce.

Powstaje jednak pytanie: Załóżmy, za 10 lat będę chciał zmienić
podłogę, panele się zniszczą, zmieni się koncepcja... itp.
Rozmontowujemy wówczas szafę na amen i składamy z powrotem na nowych
panelach?

--
MM

5. Data: 2007-07-02 19:22:37

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:12110141299.20070702202149@takiego.numeru
> [...]

> podłogę, panele się zniszczą, zmieni się koncepcja... itp.
> Rozmontowujemy wówczas szafę na amen i składamy z powrotem na nowych

Też sie nad tym zastanawiałem i jedyne co mi przyszło do głowy, to
zostawienie szafy na starych panelach i ułożenie nowych dookoła docinając je
odpowiednio. Tylko pozostaje problem dopasowania ich i uzupełnienia
szczelin. No i nie wiem czy takie rozwiązanie ma w oógle rację bytu.
Rozomontowanie szafy i zmontowanie jej na nowych panelach wydaje mi się
karkołomnym pomysłem.

--
Big Jack
//////

6. Data: 2007-07-02 20:03:33

Od: Marek Mandalewski <n...@t...numeru> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szczelin. No i nie wiem czy takie rozwiązanie ma w oógle rację bytu.
> Rozomontowanie szafy i zmontowanie jej na nowych panelach wydaje mi się

Tak sobie teoretyzuję... W moim przypadku wnęka w której będzie szafa
ma ciut ponad 2 metry szerokości. Jeżeli dałoby się zaprojektować
półki tak, aby wszystkie opierały się na ścianach wnęki i ew. jedna
pionowa płyta pośrodku była przyczepiona do sufitu - to wymiana podłogi
wymagałaby jedynie odkręcenia szyny prowadzącej drzwi, a następnie
przykręcenia jej do nowej podłogi.

Ma to sens czy bredzę? :-)

--
MM

7. Data: 2007-07-02 20:52:53

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Big Jack wrote:
> [...]
> szczelin. No i nie wiem czy takie rozwiązanie ma w oógle rację bytu.
> Rozomontowanie szafy i zmontowanie jej na nowych panelach wydaje mi się

Spoko - daje sie zrobic. Smaczku dodaje fakt, ze u nas byla to szafa
"trojkatna" a panele "drewniane". Po ponownym zmontowaniu na panelach o
tkiej samej grubosci - szafa dziala...

Pozdro

Maseł

Lodówka Samsung - opinie?
Napowietrzacz...?
czy jest jakis przepis?
Piekarnik retro
piekarniki Siemens - systemy czyszczenia