Podłoga z desek sosnowych - szpary

1. Data: 2010-04-26 21:18:01

Temat: Podłoga z desek sosnowych - szpary
Od: "Maciej" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Zimą ułożyłem na całym poddaszu podłogę z desek sosnowych (2,5x10x300).
Przez ten czas deski były użytkowane bez cyklinowania i lakierowania.
Ponieważ poddasze było ogrzewane między deskami pojawiły się szpary, nawet
kilkumilimetrowe.

Czy ktoś z Was miał taką sytuację i może minie przestrzec przed fugowaniem
lub wręcz przeciwnie.

Jeden fachowiec mówi, że są takie środki, które po pierwszym cyklinowaniu
miesza się z wiórami i uzyskuje się elastyczną szpachlę, która nie ma prawa
wylecieć ze szpary, inny natomiast mówi, że nie ma takich sposobów - napewno
wyleci. Jeszcze inny mówi, że po co szpachlować, lepiej zeszlifować i
pomalować tylko lakierem zostawiając szpary, to też ma swój urok.

Ja zastanawiam się nad tym ostatnim - czy możecie podzielićsię swoim
doświadczeniem w tej kwestii ?

pozdrawiam - Maciej

2. Data: 2010-04-26 22:10:46

Temat: Re: Podłoga z desek sosnowych - szpary
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 26 Apr 2010 23:18:01 +0200, Maciej napisał(a):

> [...]
> pomalować tylko lakierem zostawiając szpary, to też ma swój urok.
>
> Ja zastanawiam się nad tym ostatnim - czy możecie podzielićsię swoim

Spomiędzy desek wszystko wyleci (a nawet jeśli nie, to sie poodspaja),
ponieważ deski gną się i "pracują" jedna względem drugiej na całej
długości. Gdyby to były klepki, a więc krótkie elementy, przed
cyklinowaniem miałoby sens szpachlowanie, po cyklinowaniu lakierowanie.

Deski podłogowe po kilku latach użytkowania, a więc kiedy już całkowicie
wyschną i się "ułożą" oraz potworzą się odstępy, dobija się, co polega na
oderwaniu i ponownym ich przybiciu bez odstępów, które już nie powinny się
pojawić wtedy.
Jedno i drugie (tj szpachlowanie i cyklinowanie parkietu oraz dobijanie
desek) "przerobiłam".

3. Data: 2010-04-27 05:08:33

Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-04-26 23:18, Maciej pisze:
> [...]
> pomalować tylko lakierem zostawiając szpary, to też ma swój urok.
>
> Ja zastanawiam się nad tym ostatnim - czy możecie podzielićsię swoim

Ja mam szpary (podłoga z desek sosnowych we wszystkich pokojach), są
różne od 0.5 mmm do 0,5 cm a w niektórych miejscach i więcej).
Początkowo mnie to nawet drażniło, bo jak to dziury w podłodze) po
jakimś czasie mi przeszło. Teraz nawet nie wyobrażam sobie aby nie było
tych "szpar", bo podłoga wygląda jak podłoga a nie jak panele. Ponieważ
deski miały wpusty i pióro, nawet po rozsunięciu się ich nie widać
podłogi pod spodem tylko deski. Wszystko jest kwestią gustu a o tym
trudno dyskutować

Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

4. Data: 2010-04-27 05:43:19

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Olo" <w...@j...cy> wrote in message news:hr5rgg$89b$1@news.onet.pl...

> [...]
> i pióro, nawet po rozsunięciu się ich nie widać podłogi pod spodem tylko
> deski. Wszystko jest kwestią gustu a o tym trudno dyskutować

Jeszcze można łączyć deski na felc...

5. Data: 2010-04-27 06:53:44

Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-04-26 23:18, Maciej pisze:
> Czy ktoś z Was miał taką sytuację i może minie przestrzec przed fugowaniem
> lub wręcz przeciwnie.

Ja tak mam. Ponieważ cały strop jest drewniany, wszystko dość mocno
pracuje. Wypełniłem szpary elastyczną szpachlą, taką co się wyciska z
tuby pistoletem. Funkcjonalne, bo 3 lata minęły nie nic nie wypada, ale
niezbyt ładne.

> [...]
> wylecieć ze szpary, inny natomiast mówi, że nie ma takich sposobów - napewno

Znam dwa domy w których trafiono na fachowca jak ten pierwszy, i teraz
wierzył bym temu drugiemu.

> Jeszcze inny mówi, że po co szpachlować, lepiej zeszlifować i
> pomalować tylko lakierem zostawiając szpary, to też ma swój urok.

Urok to ma wyciąganie śmieci z tych szpar. Ja wole przejechać podłogę
mopem, a do takich szpar to tylko z odkurzaczem. Takie rustykalne w
wyglądzie, ale niepraktyczne.

> Ja zastanawiam się nad tym ostatnim - czy możecie podzielićsię swoim
> doświadczeniem w tej kwestii ?

W Castoramie widziałem parę dni temu taką masę korkową. Drobne
kawałeczki korka wymieszane z jakimś bezbarwnym spoiwem. Do wyciskania z
czegoś przypominającego wielką kiełbasę. Może się nada do dużych szpar?

________MAT_______

6. Data: 2010-04-27 07:56:28

Od: Fieta <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> W Castoramie widziałem parę dni temu taką masę korkową. Drobne
> kawałeczki korka wymieszane z jakimś bezbarwnym spoiwem. Do wyciskania z
> czegoś przypominającego wielką kiełbasę. Może się nada do dużych szpar?

Nadaje się, bo tego się używa właśnie do wypełniania połączeń. Ale
korka w kolorze sosny nie widziałem ;-)

Co do dobijania desek po jakimś czasie użytkowania (od roku do 3 lat),
to jest to sposób godny polecenia, i chyba jedyny skuteczny, w każdym
razie stolarze, których znam tak właśnie robią. Niestety
przedsięwzięcie jest poważne - trzeba wystawić meble żeby był dostęp
do podłogi i ścian...

pzdr, mf

7. Data: 2010-04-27 10:46:55

Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-04-27 09:56, Fieta pisze:

> Nadaje się, bo tego się używa właśnie do wypełniania połączeń. Ale
> korka w kolorze sosny nie widziałem ;-)

No ale jak paromilimetrowa szpara (ziejąca czernią) nie przeszkadza, to
może drobna różnica w kolorze też akceptowalna?

________MAT_______

8. Data: 2010-04-27 12:48:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 27 Apr 2010 12:46:55 +0200, Lagod napisał(a):

> No ale jak paromilimetrowa szpara (ziejąca czernią) nie przeszkadza, to
> może drobna różnica w kolorze też akceptowalna?

Drobne kawaleczki korka dają optyczną ziarnistość w masie. Nie polecam do
litego drewna, będzie paskudnie wyglądać poprzez uwidocznienie ziarnistości
spoin między gładkimi deskami.

9. Data: 2010-04-27 15:17:37

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote in message

> No ale jak paromilimetrowa szpara (ziejąca czernią) nie przeszkadza, to
> może drobna różnica w kolorze też akceptowalna?

W zasadzie wystarczy wkleić wąskie listewki sosnowe w większe szczeliny,
a mniejsze wypełnić pyłem drzewnym sosnowym (jest w sprzedaży) stosowanym do
szpachlowania powierzchni z ubytkami.

10. Data: 2010-04-27 20:09:30

Od: "Maciej" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i pióro, nawet po rozsunięciu się ich nie widać podłogi pod spodem tylko
> deski. Wszystko jest kwestią gustu a o tym trudno dyskutować

Dięki za wszystkie opinie, ale najbardziej odpowieda mi opinia Olo. Przez
prawie rok patrzę na te szczeliny, i już przywykłem. Moj szwagier ma parkiet
dębowy ułożony tak równo i idealnie, bez najmniejszej szczelinki, że wygląda
jak linoleum, trochę sztuczny. Obstaję więc za szparami.

pozdrawiam i dzięki za Wasze opinie - Maciej

P.S. ...i proszę o jeszcze więcej opinii...

Blender Braun - spalony silnik
Hurtownia z żarówkami energooszczędnymi w Warszawie
BankModeli3d.pl - zmiany w serwisie
Uszczelniacz do instalacji wodnej
Koszt remontu mieszkania.