Podlogowka przestala grzac... :(

1. Data: 2008-01-28 23:57:29

Temat: Podlogowka przestala grzac... :(
Od: "jh" <N...@r...kielce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Domek nowy, roczny. Podłogówka (pex) wychodzi z tablicy podobnie jak drugi
obwód, znacznie mniejszy (tylko podłoga w łazience) i grzejniki. Wszystkie
obwodu pracują poza ta jedną dużą podłogówką. w tablicy na zasileniu jak i
na powrocie są automatyczne odpowietrzniki, zasilanie podłogówki idzie przez
głowicę, temperatura na niej to 50 stopni. Fragment przewodu za głowicą, do
którego mam dostęp jest gorący, natomiast powrót zupełnie zimny. Tylko mały
fragment podłogi jest podgrzany, reszta zimna. Jeszcze późną jesienią -
słabo to, słabo, ale grzała. Od kilku tygodni w ogóle. Jak temu zaradzić?

Jacek

2. Data: 2008-01-29 08:16:19

Temat: Re: Podlogowka przestala grzac... :(
Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> fragment podłogi jest podgrzany, reszta zimna. Jeszcze późną jesienią -
> słabo to, słabo, ale grzała. Od kilku tygodni w ogóle. Jak temu zaradzić?

sprawdź filtr w pompie...

--=olo=--

3. Data: 2008-01-29 17:53:28

Od: brombel <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zasilanie podłogówki idzie przez
> głowicę, temperatura na niej to 50 stopni.

Przez jaką głowicę? Mógłbyś pokazać jakieś zdjęcie.

Duże prawdopodobieństwo to co napisał olo, że filtr jest zapchany.
Jeżeli filtr jest czysty to pętla jest zapowietrzona.

4. Data: 2008-01-29 18:43:26

Od: "jh" <N...@r...kielce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "brombel" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
a.googlegroups.com...
> Przez jaką głowicę? Mógłbyś pokazać jakieś zdjęcie.

www.jh.net.pl/extra/ogrz.jpg (125 kB)

Chodzi o tę do regulacji temperatury na wyjściu. Na zdjeciu ten obwód
oznaczony strzalkami. Pompę mam na wyjściu z pieca, drugą na jego powrocie.

> Jeżeli filtr jest czysty to pętla jest zapowietrzona.

Tu są automatyczne odpowietrzniki. Może badziewne... ? Jak to można
odpowietrzyć? Podłogówka jest na parterze (dom bez podpiwniczenia) -
kuchnia, jadalnia i hall wejściowy. Druga podłogówka - też widoczna na
zdjęciu jest mała, działa bez zarzutu.

Dziękuję z gory za wskazówki.

Jacek

5. Data: 2008-01-29 20:27:12

Od: greg_sun <w...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jh pisze:
> Użytkownik "brombel" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
a.googlegroups.com...

Na zdjęciu widać że jest zakręcony zawór na dojściu do zaworu
mieszającego, a temperatura zasilania pewnie jest dużo wyższa niż 50 oC
dlatego zawór termostatyczny w zaworze mieszającym nie podaje wody do
obiegu. Otwórz zawór pomiędzy zasilaniem a powrotem i powinno działać
--
greg_sun

6. Data: 2008-01-30 06:43:01

Od: brombel <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tu są automatyczne odpowietrzniki. Może badziewne... ?

Po wyglądzie są to odpowietrzniki AFRISO i one są bardzo dobre,
przynajmniej ja tak sądze.

> Jak to można
> odpowietrzyć? Podłogówka jest na parterze (dom bez podpiwniczenia) -
> kuchnia, jadalnia i hall wejściowy. Druga podłogówka - też widoczna na
> zdjęciu jest mała, działa bez zarzutu.

Odpowietrzyć podłogówkę nie jest łatwo najlepiej na powrocie zakręcić
zaworek i odjąć rurę i wypuszczać na zewnątrz wodę przez jakiś czas.

Przychylam się do odpowiedzi greg_sun ten zaworek powinien być
otwarty.

Mam jeszcze jedno pytanie, czy na tym rozdzielaczu są połączone
grzejniki z podłogówką?
Na jednej pętli widzę zawór termostatyczny z głowicą, co to za pętla i
czy głowica ma jakąś sądę gdzieś wypuszczoną?
czy rurki dochodzące do rozdzielni mają ten sam przekrój co rurki
pętli?

Osobiście ta konstrukcja mi się nie za bardzo podoba

pozdro
brombel

7. Data: 2008-01-30 07:57:41

Od: u...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 30 Sty, 14:43, brombel <l...@p...pl> wrote:

> [...]
> czy głowica ma jakąś sądę gdzieś wypuszczoną?
> czy rurki dochodzące do rozdzielni mają ten sam przekrój co rurki

To petla to chyba druga podlogowka, i tam powinien chyba byc regulator
na powrocie (RLT, RTL czy jakos tam ;)), a nie na zasilaniu?

Usjwo

8. Data: 2008-01-30 08:46:12

Od: brombel <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To petla to chyba druga podlogowka, i tam powinien chyba byc regulator
> na powrocie (RLT, RTL czy jakos tam ;)), a nie na zasilaniu?

tak mi się wydaje że góra to powrót a na dole zasilanie chodź naklejki
mówią inaczej

9. Data: 2008-01-30 08:56:15

Od: u...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 30 Sty, 16:46, brombel <l...@p...pl> wrote:

> tak mi się wydaje że góra to powrót a na dole zasilanie chodź naklejki
> mówią inaczej

To wtedy nie pasuje ten drugi zawor, przecież mieszanie na powrocie
nie ma sensu :)).
Chyba ze to jest przyczyna niedzialania tej podlogowki :))))).

Usjwo

10. Data: 2008-01-30 10:01:19

Od: "jh" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "greg_sun" <w...@p...wytnij.onet.pl> napisał w
wiadomości news:fno26t$13ev$1@news.mm.pl...
> Na zdjęciu widać że jest zakręcony zawór na dojściu do zaworu
> mieszającego,

To jest dojście? Górna listaw do zasilanie i patrząc na ten zawór wydawało
mi się że to odprowadzenie w dół zaworu mieszającego jest zbędnę - głowica
po prostu działa tak, że zamyka przepływ wody do obwodu podłogówki, przy tym
zaworze kieruje go w dół, co chyba jest zbędnę. Dlatego zamknąłem ten zawór.

> a temperatura zasilania pewnie jest dużo wyższa niż 50 oC

Na piecu mam 52 stopnie. Sądzę, że w tym miejscu jest nie więcej niż 49.

> Otwórz zawór pomiędzy zasilaniem a powrotem i powinno działać

Sprawdzałem tak, ale nie działa...

jh

licznik II taryfy
Czym kleic polycarbonate ?
Re: sprzet agd do kuchni
[sprzedam] Cyfróweczka jak marzenie za małe pieniążki
filtry dzbanki ANNA i BRITA - czy wkłady wzajemnie pasują?