Podwyższone ciśnienie

1. Data: 2010-09-16 13:51:36

Temat: Podwyższone ciśnienie
Od: mk <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Pacjent 46 lat, ciśnienie zawsze oscylowało wokół 140/90. Dziś podczas
dwukrotnego badania wynosiło 160/100 i 150/100. Czy jest powód do
niepokoju?
Pzdr

2. Data: 2010-09-16 14:33:33

Temat: Re: Podwyższone ciśnienie
Od: "Jarek" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mk" <m...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
[...]

Powód do niepokuju to może jeszcze nie, ale na pewno warto przynajmniej
kilkukrotnie o tych samych porach mierzyć ciśnienie dobrym ciśnieniomierzem.
Często zdarza się, że skoki ciśnienia następują o zbliżonych porach dnia lub
nocy. Ważne jest także, aby pomiar odbywał się w odpowiednich warunkach,
tzn.nie po zaliczeniu kilku pięter, ale przynajmniej po kilkuminutowym
"wyciszeniu" organizmu. Część lekarzy uważa również, że właściwą wartością
ciśnienia jest tzw.średnia z dwóch kolejnych pomiarów lub wręcz właściwym
jest tylko drugi pomiar, czyli np.pierwszy pomiar=>ok.2minut przerwy (nie
ściągamy rękawa z ręki)=>wykonujemy drugi pomiar.
Dobrym rozwiązaniem jest też całodobowy pomiar ciśnienia.

Pozdrawiam,
Jarek

3. Data: 2010-09-16 18:12:42

Od: mk <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Wrz, 15:33, "Jarek" <w...@o...pl> wrote:
> [...]
> ściągamy rękawa z ręki)=>wykonujemy drugi pomiar.
> Dobrym rozwiązaniem jest też całodobowy pomiar ciśnienia.

Dzięki :)

4. Data: 2010-09-16 20:44:17

Od: "Feromon" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Pacjent 46 lat, ciśnienie zawsze oscylowało wokół 140/90. Dziś podczas
>dwukrotnego badania wynosiło 160/100 i 150/100. Czy jest powód do

Dwukrotne badanie w jakim odstępie czasu i jakim aparatem?
Nadgarstkowe autamaty nie są zbyt wiarygodne.
Czy nie zaistniał efekt "białego fartucha"?
Czy na badanie pacjent nie przybiegł zziajany bo uciekł mu autobus?
Czy pacjent ma nadwagę a może jeszcze cukrzycę?

Sam jestem w podobnym wieku i zdaję sobie sprawę, że ciśnienie nie jest
jedynym powodem do niepokoju, jenak badania wskazują na nadciśnienie
jako okoliczność powodującą wiele krążeniowych kłopotów później.

Sugerowałbym wykonanie tzw holtera, czyli całodobowy pomiar ciśnienia
specjalnym aparatem noszonym ze sobą przez dobę.

Nie leczy się "nadciśnienia" tylko CZŁOWIEKA!

Feromon

5. Data: 2010-09-16 21:34:03

Od: mk <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Wrz, 21:44, "Feromon" <f...@w...pl> wrote:
> Dwukrotne badanie w jakim odstępie czasu i jakim aparatem?

Takim zwykłym tradycyjnym. Dwa poranne badania w przychodni w odstępie
ok. 3 min. Potem w domu po południu (150/100) i wieczorem (150/95).

> Czy nie zaistniał efekt "białego fartucha"?
> Czy na badanie pacjent nie przybiegł zziajany bo uciekł mu autobus?
> Czy pacjent ma nadwagę a może jeszcze cukrzycę?

Nic z tych rzeczy nie miało miejsca.

> Sugerowałbym wykonanie tzw holtera, czyli całodobowy pomiar ciśnienia
> specjalnym aparatem noszonym ze sobą przez dobę.

Dzięki za sugestię.

Delbet (/)
Dieta po usunieciu woreczka
amigdalina witamina b17