Pojemniki z tworzywa a kontakt z tłuszczami.

1. Data: 2015-03-31 18:01:46

Temat: Pojemniki z tworzywa a kontakt z tłuszczami.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie oznaczenie na pojemniku "spożywczym" z tworzywa mówi o dozwolonym
kontakcie z tłuszczami (olej itp)?
--

Ikselka
pewni siebie.

2. Data: 2015-03-31 19:17:19

Temat: Re: Pojemniki z tworzywa a kontakt z tłuszczami.
Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> Jakie oznaczenie na pojemniku "spożywczym" z tworzywa mówi o dozwolonym
> kontakcie z tłuszczami (olej itp)?

Ikselka Ci zaraz powie - ona umie wygooglac wszystko!

3. Data: 2015-03-31 19:41:11

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.03.2015 o 18:01, Ikselka pisze:
> Jakie oznaczenie na pojemniku "spożywczym" z tworzywa mówi o dozwolonym
> kontakcie z tłuszczami (olej itp)?

Z tego co wiem, nie mam specjalnego oznaczenia dla tłuszczów.
Jest tylko znak oznaczający materiały pozwalające na kontakt z żywnością.
Np. tu:
https://gadzety-reklamowe.com/view/361/Food_Contact_
.html

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

4. Data: 2015-03-31 20:25:58

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesiaczek napisał:

> Z tego co wiem, nie mam specjalnego oznaczenia dla tłuszczów.
> Jest tylko znak oznaczający materiały pozwalające na kontakt z żywnością.
> [...]

Ale do tego trzeba mieć w głowie oleju na tyle, by rozumieć, że jeśli
'dopuszczone do kontaktu z żywnością', to oznacza ze wszystkim, co
jest dopuszczone do tego, by można to było nazywać 'żywnością' -- nie
wyłączając tłuszczów spożywczych (chyba że chodzi o olej 10W-40 itp).

Jarek

--
Radziłem mu, iżby siemię konopne w kieszeni nosił i po trochu spożywał. To tak
ci się do tego przyzwyczaił, że teraz coraz to ziarno wyjmie, wrzuci do gęby,

5. Data: 2015-03-31 20:32:04

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest dopuszczone do tego, by można to było nazywać 'żywnością' -- nie
> wyłączając tłuszczów spożywczych (chyba że chodzi o olej 10W-40 itp).

No ale ikselka...
...a, nie będę się kobiety czepiał.

6. Data: 2015-03-31 21:11:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 31 Mar 2015 19:41:11 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

> Jest tylko znak oznaczający materiały pozwalające na kontakt z żywnością.

To wiem. Jednak widziałam kiedyś (dawno) znak dot. kontaktu z tłuszczami.
Stąd pytam.
--

Ikselka
pewni siebie.

7. Data: 2015-03-31 22:09:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 31 Mar 2015 20:32:04 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

>>> https://gadzety-reklamowe.com/view/361/Food_Contact_
.html

> No ale ikselka...
> ...a, nie będę się kobiety czepiał.
> Niech tylko nie pisze na pl.soc.polityka :)

Panowie (mam ochotę użyć innej nazwy) jak zwykle chamscy, a przy tym jak
zwykle g... tzn mało widzą, a jeszcze mniej wiedzą. W tej sytuacji
pozostaje wam jedynie (bo niczym innym w zamian nie dysponujecie) arogancja
i chamstwo - no ale to już między sobą kultywujcie, bo obaj od tej chwili
przestajecie dla mnie istnieć w tej i innych grupach.

Oznaczenie "do kontaktu z żywnością" niekoniecznie oznacza "do
PRZEDŁUŻONEGO w czasie kontaktu z WSZELKĄ żywnością" - nie każdy materiał
nadaje się do żywności zawierającej alkohole i tłuszcze. Ja o tym wiem, wy
nie - ale to wasza strata, za głupotę się płaci. Np powszwchnie stosowany
polistyren absolutnie i w ogóle nie nadaje się do kontaktu z tłuszczami. Są
też tworzywa nieodporne na alkohole.
Oznaczenie "kieliszek i widelec", które macie na myśli, służy do oznaczania
pojemników i innych przedmiotów (np sztućce i naczynia jednorazowe) z
materiałów dopuszczonych do kontaktu z żywnością, które w momencie
wprowadzenia do obrotu _nie miały_ jeszcze kontaktu z żywnością. Tak mówi
dyrektywa. I tak dalej. Długo by mówić - i tak tego nie ogarniecie jako
niekompetentne osły, wygłaszające tyrady o niczym, usiłując obrażać, kiedy
wam nie staje... argumentów.

Osoby, które (tak jak ja, choć ja co prawda dawno) spotkały się z
oznaczeniem graficznym "do kontaktu z żywnością niezawierającą
tłuszczów/alkoholi)" na pojemnikach do przechowywania żywności proszę o
wypowiedzi, o ile mają ochotę. Nie jest ta kwestai az tak dla mnie ważna,
jedynie ciekawa.

--

Ikselka
pewni siebie.

8. Data: 2015-03-31 22:35:05

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesiaczek napisał:

>>> https://gadzety-reklamowe.com/view/361/Food_Contact_
.html

> No ale ikselka...
> ...a, nie będę się kobiety czepiał.
> Niech tylko nie pisze na pl.soc.polityka :)

Tam akurat może, bo nie czytam. Tam gdzie cross też, bo pasuje. Ale mię
się o to rozchodziło, by było bardziej subtelnie. Poza tym bardzo dobrze.

Jarek

--
-- Tak jest, bardzo dobrze. Z tym że, Jasiu, jeżeli już używasz wzrotu
"tam gdzie pan może pana majstra pocałować w yyhhh" zawsze zostawiaj

9. Data: 2015-03-31 23:30:36

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-31 o 19:41, Wiesiaczek pisze:

> Z tego co wiem, nie mam specjalnego oznaczenia dla tłuszczów.
> Jest tylko znak oznaczający materiały pozwalające na kontakt z żywnością.
> [...]

Poza kieliszkiem i widelcem zazwyczaj też jest podany rodzaj materiału,
z którego jest wykonany pojemnik (takie trzy strzałki ułożone w trójkąt
i symbol tworzywa). Jeśli komuś zależy, to bez trudu może sobie
wyguglać, także o przeznaczeniu, np.
http://www.odzywianie.info.pl/kuchnia/artykuly/art,o
pakowania-plastikowe-do-zywnosci-rodzaje-i-wplyw-na-
zdrowie.html

Ewa

10. Data: 2015-03-31 23:49:48

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> wyguglać, także o przeznaczeniu, np.
> http://www.odzywianie.info.pl/kuchnia/artykuly/art,o
pakowania-plastikowe-do-zywnosci-rodzaje-i-wplyw-na-

Ale to "poza" służy *wyłącznie* identyfikacji na potrzeby recyklingu,
żadnych wniosków co do kontaktu z żywnością nie należy z tego wyciągać.
To co napisano w linku wygląda na typowe mądrości ludowe (z rodzaju
Bardzo Dużych) -- ten sam rodzaj tworzywa (w recyklingowym ujęciu) może
być dopuszczony do konaktu z żywnością lub nie. I nie ma tutaj żadnych
"należy unikać" -- sytuacja jest jasna, kieliszek musi być i już. Nie
na darmo mówią, że bez wódki nie razbieriosz. Kiedyś bywały lokalne
oznaczenia ograniczonej dopuszczalności do kontaktu z żywnością (na
przykład z wyłączenim tłuszczu czy alkoholu), ale to już przeszłość.

Jarek

--
Ledwie świt nad miastem blady
Drzwi śmietnika już odmyka,

Mazurki
Puszysta marchewkowa
jaki blender do orzechow ?
Jaki placek na święta?
Oliwa z oliwek w przepisie na ciasto na pizze