Polak Niemiec

91. Data: 2018-03-06 00:53:24

Temat: Re: Polak Niemiec
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<Kviat> wrote:

> [...]
> mógłby być dumny, bo w przeciwnym wypadku nie odwoływałby się do czegoś,
> co podziela z tyloma milionami ludzi. Kto ma wybitne zalety osobiste,
> ten raczej dostrzeże braki własnego narodu, ponieważ ma je nieustannie
> przed oczyma. Każdy jednak żałosny dureń, który nie posiada nic na
> świecie, z czego mógłby być dumny, chwyta się ostatniej deski ratunku,
> jaką jest duma z przynależności do danego akurat narodu; odżywa wtedy i
> z wdzięczności gotów jest bronić ??? ??? ??? [rękami i nogami]
> wszystkich wad i głupstw, jakie naród ten cechują".

Były lider liberalnych demokratów Paddy Ashdown o Margaret
Thatcher:,,Przebudowała kraj i przywróciła mu dumę narodową".

--
XL

92. Data: 2018-03-07 04:53:57

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 4 marca 2018 08:30:40 UTC+1 użytkownik XL napisał:

> Nie o tych rzeczach mowię. Żadne tam geny wojenne czy chęć podporządkowania
> sobie świata u Niemców nie wyrożniają ich jakoś szczególnie. To, co Niemcow
> SZCZEGOLNIE wyróżnia, to tzw. NIEMIECKA KARNOŚĆ - o tego sobie nie
> wymyśliłam, to jest cecha powszechnie stwierdzana i jej określenie
> funkcjonuje w całym świecie.

Mieszasz rozne rzeczy. Karnosc, jesli tak chcesz nazywac poczucie dobrze
spelnionego obowiazku spolecznego czy obywatelkskiego,
przejawia sie uporzadkowaniem warsztatu pracy, doklasdnoscia,
a co za tym zazwyczaj tez idzie powolnoscia, systematycznoscia,
prezyzja zwlaszcza wykonawcza.
Ikselkus, tak jak piszesz, nie wymyslilas sobie tej ich cechy narodowej.
Wymyslilas tylko jej determinujacy wplyw na gotowosc do mordowania i wojny.

> [...]
> oczywiście, niezaprzeczalnie, warunki ogromnego kryzysu gospodarczego w
> Niemczech.
> Tyle, że kryzys był wtedy praktycznie wszędzie w Europie - a jednak tylko
> Niemcy byli zdolni do tego, aby w jednej chwili, jak juz napisałam, KARNIE
> odwiesić swoje człowieczeństwo na kołek i pojść zabijać. I to popierani
> przez resztę narodu, która nie mogąc zabijać bezpośrednio, pracowała dla
> machiny śmierci ile tylko sił, KARNIE podporządkowując wszystkie swoje
> osobiste interesy ideologii zabijania.
> Bo niby czym innym była ideologia Hitlera???

Nie kazda ceche Ikselkus mozna tak sobie interpolowac.
Na przyklad, (prawie) calkowicie sprawiedliwie,
przynależą nam się kresy wschodnie.
I czy nawet będąc najbardziej karna, w obu znaczeniach,
poszlabys zabijac ludzi dla tych ziem odzyskania?
Recz nie w karności, ale w poczuciu człowieczeństwa.

> Mam ZUPEŁNĄ rację i NIE PRZESADZAM.

przesadzasz. ty moze slyszalas inaczej, ale ja od dziecka
slyszalem o niemieckiej karnosci, obowiazku, porzadku i sumiennosci w pracy.
i to jest ta karnosc ten narod cechujaca.
Prosze wiec nie podpierac sie ta ich wspaniałą cecha narodowa
przy mówieniu o karności cywili i wojska w odniesieniu do zbrodniczej machiny.

Ikselkus, slowa moga tak samo lub podobnie brzmiec majac inny zasob pojeciowy;
karnosc a karnosc, machiny a maszyny - po prostu nie na wszystko istnieje
w ludzkich jezykach odmienna i najbardziej to odzwierciedlająca nazwa.

> To, co mówię, to naga prawda o Niemcach, która szokuje i obraża uszy

nic nie mowisz, co mogloby mnie lub moje uszy zszokowac:)

> naiwniaków wierzących w niemiecką ,,unijną" i ,,pokojową" retorykę, naga
> prawda, której mówić dziś już nie wolno, bo oni przecież ,,już są dobrzy",
> ,,zrozumieli swoje błędy" i takie inne bzdury!

poniekad zrozumieli, choc nikt Ci nie zapewni, ze az tak do konca:)

> Niemcy są ,,dobrzy", bo zaprosili do siebie czarnych żeby im i nam wszystkim
> zrobić dobrze, są ,,dobrzy", bo ,,finansują" Polskę poprzez wspaniałomyślne
> unijne finansowe mechanizmy, są ,,dobrzy", bo poprzez oczywistą hegemonię w
> Unii uczą wszystkich innych, jak żyć!

co Ty znowu opowiadasz;) muzułmanów zaprosili, bo myśleli, ze będą na nich
pracować, ze jako jurny pierwiastek dzieci im narobią i narodzą.
kogo finansują? Polskę? to chyba żart jakiś:)
dopiero jak sprzedawczyków i przestępców odsunęliśmy od władzy, być może zaczną
cokolwiek nas, choćby za krzywdy wojenne i ze zwyklej przyzwoitości, wspierać.
dotąd tylko, na spółkę z UE nas okradali, per saldo.

pozdrawiam,
jacek

93. Data: 2018-03-07 04:59:38

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 4 marca 2018 08:31:48 UTC+1 użytkownik XL napisał:

> No a do kogo właśnie piszesz? Do szaleńca.
>
> --
> XL

szalencow, iksekus, podziwiam.
tu uzylem tego zwrotu, bo zazwyczaj pisze w 2 lud 3 wymiarach,
i uzywam slow, zeby w kazdym z nich mogly byc jak najpoprawniej odczytane.

pozdrawiam,
jacek

94. Data: 2018-03-07 05:15:27

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 4 marca 2018 08:35:57 UTC+1 użytkownik XL napisał:

> Nie, Jacku. Chodziło mi o Historię, w której można prześledzić na
> przestrzeni CZASU, jak konsekwentnie działają konkretne geny - obserwując
> zachowania Niemców, ich stosunek do innych nacji, preferencje itd. Fakty
> historyczne jednym słowem.
>
> --
> XL

przecież o tym pisałem. tez przeczytaj te książkę.
będzie po prostu łatwiej wiele interakcji ci zrozumieć.
dodatkowo książkę Goulda, bodajże, a może innego pisarza,
bo nazwiska zawsze mało kojarzę, w każdym bądź razie któregoś z organistów,
piewców zgodnej współpracy narządów.

nawet nie wiem po co ci to gadam, a niekiedy mówię nawet.

pozdrawiam,
jacek

95. Data: 2018-03-07 05:28:05

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 4 marca 2018 08:51:02 UTC+1 użytkownik XL napisał:

> Wielu Niemców ,,rozumie" - ale nie ich GENY.
> Geny niczego nie ,,rozumieją" - geny DZIAŁAJĄ, najczęściej bez względu na
> to, co rozum dyktuje. A i takich Niemców, którzy rozumują i ,,rozumieją"
> wbrew genom, można skutecznie ,,eliminować". Nazywa się to czystka -
> narzędzie podstawowe i wielokrotnie oraz skutecznie wykorzystywane przez
> tych ,,nierozumiejących", których za Hitlera nagle okazało się niemal 100
> procent!
> ?

poczytaj portal historycy.org, bo nieświadomie wypaczasz w tej materii wszystko.
ikselkus, nie wszystko, co leżało obok prawdy nią nasiąka i staje się prawdą.

pozdrawiam,
jacek

Polak Niemiec
Polak Niemiec