Polak Węgier

1. Data: 2018-02-10 04:57:10

Temat: Polak Węgier
Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

jesli ktos by myslal, ze nie pamietamy o tym,
co nam Wegrzy uczynili podczas II wojny Swiatowej,
to przypomne.

Hitler naklanial Wegry do zaatakowania Polski wraz z nim.
I mimo, ze Wegry przylaczyly sie po trosze do niemieckiego obozu,
to ich owczesny przywodca, stanowczo odmowil.

Prędzej wysadzę nasze linie kolejowe, niż wezmę udział w inwazji na Polskę. Ze strony
Węgier jest sprawą honoru narodowego nie brać udziału w jakiejkolwiek akcji zbrojnej
przeciw Polsce - napisał Hitlerowi węgierski premier. Odważnie, bo mówiło się wtedy,
że wódz III Rzeszy nosił się z zamiarem wynagrodzenia Węgier kolejnymi terytoriami
(jak w 1938 roku - na mocy tzw. pierwszego arbitrażu wiedeńskiego). Na nic jednak
były niemieckie "prezenty".

Honor, to honor. To tez Duch Święty.
Wszyscy powinniśmy sobie z tego zdawać sprawę.
Choćby przyszło nam później zapłacić za to życiem.

jacek

Istvan Csaky, szef węgierskiego MSZ, 27 IV 1939

W akcji zbrojnej przeciwko Polsce ani pośrednio, ani bezpośrednio nie jesteśmy
skłonni uczestniczyć. Pod pojęciem <<pośrednio>> rozumiem każde żądanie przejścia
oddziałów niemieckich pieszo czy na pojazdach mechanicznych przez nasz kraj w celu
zaatakowania Polski. Żądania takie będą odrzucone. Jeżeli Niemcy odpowiedzą na to
przemocą, kategorycznie odpowiadam, że na broń odpowiemy bronią. Jeśli ktoś bez
pozwolenia wstąpi na terytorium Węgier, będzie traktowany jak wróg.

2. Data: 2018-02-10 10:12:34

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

I nadal nas wspierają! Jak w 1956, choć wtedy zapłacili za to krwią, gdy nadeszła
,,bratnia pomoc" z Moskwy:
https://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/962153,Wegry
-57-lat-temu-czolgi-na-ulicach-Budapesztu-Dzis-manif
estacje
,,
Był rok 1956. 23 października - na znak solidarności z polskimi robotnikami - w
Budapeszcie odbywa się manifestacja. Grupa studentów organizuje wiec pod pomnikiem
generała Bema - bohatera obu narodów. Młodzi ludzie skandują: "Wszyscy Węgrzy
chodźcie z nami, pójdziemy za Polakami".,,

3. Data: 2018-02-10 10:21:06

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Polacy, Węgrzy i Finowie - to jedyni prawdziwi Wojownicy.

4. Data: 2018-02-10 11:01:37

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

,,Manifestacja ma charakter pokojowy, ale budzi tak wielkie emocje, że szybko do
studentów dołączają tłumy mieszkańców Budapesztu. Wkrótce pojawiają się hasła i
żądania dotyczące demokratyzacji życia i przemian ustrojowych. Demonstranci obalają
pomnik Stalina w Budapeszcie. Niszczą symbole władzy komunistycznej. Przystępują do
szturmu na budynek rozgłośni radiowej. Na stronę powstańców przechodzi znaczna część
armii. Odpowiedzią komunistycznych władz są strzały do zgromadzonego tłumu.
Tak zaczęło się Powstanie Węgierskie. Komitet Centralny Węgierskiej Partii
Pracujących uznał rozwój wydarzeń za kontrrewolucję i zwrócił się o pomoc do Moskwy.
Gdy na ulicach Budapesztu pojawiły się sowieckie czołgi, mieszkańcy zaatakowali je
butelkami z benzyną. Premier Imre Nagy wystąpił z dramatycznym przemówieniem
radiowym. W tle było słychać odgłosy toczących się walk. Powstanie zostało krwawo
stłumione przez "bratnią pomoc" armii Radzieckiej."

5. Data: 2018-02-10 11:03:08

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Polak, Węgier - dwa bratanki
I do bitki, i do szklanki!

6. Data: 2018-02-14 07:25:17

Temat: Re: Polak Węgier
Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 10 lutego 2018 11:03:08 UTC+1 użytkownik i...@g...pl napisał:
> Polak, Węgier - dwa bratanki
> I do bitki, i do szklanki!

nie wiem, czy do bitki i do szklanki, ikselkus.
ale co do prowadzenia przez Ducha Świętego,
i co do honoru,
na pewno tak.

jacek

7. Data: 2018-02-14 10:19:03

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

To stare przysłowie, które zacytowałam, ma silne historyczne korzenie. Jak silne -
pokazuje to aktualne twarde stanowisko Wegier wobec Unii odnośnie jej atakow na
Polskę.

8. Data: 2018-02-20 03:08:56

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 14 lutego 2018 10:19:04 UTC+1 użytkownik i...@g...pl napisał:
> To stare przysłowie, które zacytowałam, ma silne historyczne korzenie. Jak silne -
pokazuje to aktualne twarde stanowisko Wegier wobec Unii odnośnie jej atakow na
Polskę.

wiem, kochana ikselkus, co chcialas wyrazic.
wiem, kochana ikselkus, co chcialem wyrazic.
ja wegrow, za bezprzykladny honor w obliczu,
kocham i podziwiam.

jacek

Znowu wtopa w ,,Jeden z Dziesięciu".
Warszawo ma!
Bitcoin tylko dla głupich ?
Re: Setkom dzieci podawano wadliwe szczepionki. Lekarze WIEDZIELI.
Kapitał vs Wiedza - ostatnie starcie.