Policja ostrzega: "Baba pijana to cnota sprzedana"...

1. Data: 2015-05-28 12:14:55

Temat: Policja ostrzega: "Baba pijana to cnota sprzedana"...
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Z policyjnego poradnika dla kobiet: "Baba pijana to cnota sprzedana"

WP Kobieta / 27.05.2015

"Prowokujący wygląd wielu mężczyzn potraktuje jako zaproszenie do krótkiej i owocnej
znajomości" - tak na swojej stronie internetowej policja w Lubinie radziła kobietom,
jak uniknąć gwałtu. Z policyjnego poradnika bezpieczeństwa można było się też
dowiedzieć, że "mocny makijaż, mini spódniczka i buty na wysokim obcasie nie są
najodpowiedniejszym strojem na przejście przez park w nocy".

Kontrowersyjny poradnik, który jeszcze kilka dni temu znajdował się na stronie
Komendy Powiatowej Policji w Lubinie (woj. dolnośląskie)" został już usunięty, jednak
wciąż można go znaleźć na witrynach innych jednostek. Co radzili policjanci?

Poradnik podzielono na jedenaście części dotyczących różnych sfer życia. Wśród nich
były porady dotyczące zachowania w mieszkaniu, szkole, miejscu pracy, wśród
nieznajomych, podczas nocnych powrotów, urlopów, w środkach komunikacji i na
dyskotekach.

Można było dowiedzieć się m.in., że:
- "odważny wygląd wielu mężczyzn potraktuje jako zaproszenie do krótkiej i owocnej
znajomości",
- "chłopcy w wieku szkolnym są bardzo pobudliwi" i dziewczynki nie powinny
"prowokować ich dodatkowo",
- "wygląd zewnętrzny i zachowanie często budują ewentualną sytuację niebezpieczną.
Warto wiedzieć, jak uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji",
- "nawet niewinne żarty kolega może zrozumieć czasem zupełnie inaczej, niż ty to
sobie wyobrażasz",
- "mocny makijaż, mini spódniczka i buty na wysokim obcasie nie są
najodpowiedniejszym strojem na przejście przez park w nocy".

Policyjny dokument dawał konkretne rady, mające pomóc kobietom w zadbaniu o swoje
bezpieczeństwo:
- "jeśli spożywasz alkohol na spotkaniach towarzyskich, zakończ jego spożycie na
etapie, kiedy wszystko wokół widzisz i postrzegasz wyraźnie. Istnieje takie chamskie
przysłowie "baba pijana to cnota sprzedana",
- "krótkie spódnice i wydekoltowane bluzki zostaw na spotkania w gronie ludzi,
których znasz i z którymi czujesz się bezpiecznie",
- "unikaj jazdy windą z nieznajomymi osobami",
- "uważaj, aby niewinne żarty z kolegą z pracy, których granice rzekomo kontrolujesz,
nie wyszły poza ramy twojego przyzwolenia",
- "nie powoduj w gronie znajomych mężczyzn mocno dwuznacznych sytuacji",
- "uważaj na tzw. pracowniczych imprezach na zbyt śmiałych zalotników".

Stereotypy krzywdzące kobiety

Na początku tygodnia na poradnik zwrócili uwagę internauci. Treść poradnika szybko
wywołała oburzenie. Wicemarszałek Sejmu Wanda Nowicka zwracała uwagę na Twitterze, że
poradnik "utrwalał stereotypy krzywdzące kobiety".

- Poradnik przygotowano wiele lat temu i bez zmian był dostępny na stronie - wyjaśnia
Jan Pociecha, rzecznik prasowy policji w Lubinie. - Tekst powstał, aby zapobiegać
przypadkom przemocy wobec kobiet, ale zdezaktualizował się i "nie przystaje" już do
współczesnej rzeczywistości. Po tym, jak do komendy zaczęły docierać sygnały, że
tekst zawiera krzywdzące stereotypy, został on usunięty ze strony. Nie planujemy
pisania nowego poradnika. Skupiamy się na akcjach skierowanych bezpośrednio do kobiet
- prowadzimy naukę samoobrony.

Przeciwko poradnikowi protestują organizacje kobiece. List otwarty do Komendanta
Głównego Policji podpisało 10 sygnatariuszy.
"W nawiązaniu do społecznej dyskusji i materiałów medialnych dotyczących
publikowanego na stronach policji "Policyjnego poradnika dla kobiet" autorstwa
Ryszarda Zaremby, pragniemy wyrazić nasze zaniepokojenie i oburzenie faktem, że
polska policja formułuje i upowszechnia tego typu stereotypizujące i poniżające wobec
kobiet przekazy.

Z "poradnika" kobiety mogą dowiedzieć się, że ich "wygląd zewnętrzny i zachowanie
często budują ewentualną sytuację niebezpieczną", że ich sposób ubierania się
(opisany zresztą w poradniku szczegółowo) prowokuje mężczyzn do przemocy. Zdaniem
autora poradnika kobieta powinna stale uważać i kontrolować każdą sytuację, w której
znajduje się z mężczyzną - to ona jest odpowiedzialna za to, by mężczyzny
niepotrzebnie "nie pobudzać", to ona ma uważać, "aby niewinne żarty z kolegą z pracy,
których granice rzekomo kontrolujesz, nie wyszły poza ramy Twojego przyzwolenia", nie
wolno jej się czuć bezpiecznie nawet w gronie znajomych i ma pozostać nieustannie
czujna. Niepokoi również przytaczanie w poradniku seksistowskich i przemocowych haseł
(np. ,,baba pijana to cnota sprzedana"), które wspierają i trywializują przemoc
seksualną.

Treść poradnika w bezpośredni sposób obarcza kobiety wyłączną odpowiedzialnością za
zapobieganie stosowanej wobec nich przemocy i zobowiązuje je do podporządkowania
całego swojego funkcjonowania we wszystkich obszarach życia tej właśnie kwestii.
Przekaz taki jest nie tylko stereotypowy i obciążający kobiety winą za stosowaną
przez mężczyzn przemoc, ale też po prostu niemożliwy do zrealizowania. Ponadto
wiadomo, że w znakomitej większości przypadków (ponad 80 proc.) gwałcicielami są
osoby znane ofierze".

Sprawą zajęło się Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, które oświadczyło, że zlecony
zostanie przegląd takich treści.
"Pełnomocnik ds. równego traktowania w służbach zwróci się do pełnomocnika KGP ds.
ochrony praw człowieka o zlecenie komendom przeglądu tego rodzaju materiałów
zamieszczonych na stronach", poinformowało MSW na Twitterze.

(gabi)/WP Kobieta
http://kobieta.wp.pl/kat,65524,title,Z-policyjnego-p
oradnika-dla-kobiet-Baba-pijana-to-cnota-sprzedana,w
id,17575694,wiadomosc.html?ticaid=114f1b&_ticrsn=3

2. Data: 2015-05-28 18:42:27

Od: Penetrator <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dobrze że to oprotestowano, bo policja muuuuundra w katolickim mieście zachęca do
gwałcenia kobiet i teraz jeden z drugim, ......patrz czy nie potpita? Co ziomek
gwałcimy co? No tak policja nas popiera ziomek, gitara ziomek, gwałcimy bo podpita.
Za dużo opłatka od zboczeńców policjanciury się nawpierdalały i im zaszkodziło.

3. Data: 2015-05-28 18:57:00

Od: Penetrator <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

To znaczy że jak spotkam pijaka na ulicy to mam go zgwałcić, ja pierdole niezła
policja. To co zgarniają tych na izbę wytrzeźwień, to ja rozumiem że ci ludzie tam
nie chcą jechać, bo mamy katolicką policje i pijaków się gwałci, biskup ta nauczył.
Czy ja pisałem że ta sekta jest zboczona ?

4. Data: 2015-05-29 22:14:58

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Penetrator" <r...@g...com> wrote in message
ps.com...
> Dobrze że to oprotestowano, bo policja muuuuundra
> w katolickim mieście zachęca do gwałcenia kobiet

Czy naprawdę odebrałeś ten tekst jako zachętę do gwałcenia?
Dziwne. Bo ja odebrałem jako ostrzeżenie adresowane do kobiet.

Podobne do "jak zostawisz niezapięty rower przed Tesco
i znikniesz na godzinę w sklepie to jest duża szansa że
po wyjściu ze sklepu roweru już nie znajdziesz".
Czy takie ostrzeżenie odebrałbyś jako zachęte do kradzieży?

Po prostu pewne zachowania tworzą tzw. okazję którą
ludzie bez kręgosłupa moralnego mogą wykorzystać.
Słyszałeś "okazja czyni złodzieja"?

Normalny facet na imprezce widząc że dziewczyna
jest wstawiona, socjalne hamulce jej puściły lub traci
orientację w sytuacji i się po zwyczajnie ślaja do każdego
faceta szukając kogoś kto ją puknie pewnie nie tylko to
zignoruje ale być może zaproponuje opiekę, odwiezienie
do domu, itp Ale nie każdy będzie takim dżentelmenem.
Jest pełno na tym świecie facetów którzy wykorzystają
taką okazję.

To samo obowiązuje w stosunku do roweru - normalny
człowiek widząc niezapięty rower przed Tesco po prostu
przejdzie koło niego i zostawi go w spokoju... inny go
po prostu podpie...

Część złodziei oczywiście nie potrzebuje okazji
- bez problemu wyjdzie na rowerowe "łowy" z dużym
ucinakiem do łańcuchów. Ale są tacy "pomiędzy" co
rowera łańcuchem zapietego nie podpieprzą ale jak
trafią na niezapięty to się skuszą.

Myślę że to samo z gwałtami - część bandziorów przyczai
się po zmroku w parku i to czy kobieta jest wstawiona
czy nie dla tych bandziorów różnicy nie zrobi...
Ale jest też grupa oportunistów którzy grasują na imprezach
i od nich kobiety przytomne i trzeźwe są bezpieczne,
i o to chyba chodziło Policji...

5. Data: 2015-05-30 00:06:35

Od: Penetrator <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol
To proste, jak widzisz pijaka i chcesz go gwałcić, to natychmiast psychiatra, ale
napewno nie pijakowi jest potrzebny psychiatra.
Jak złapiesz złodzieja to go przepraszasz, że zajebał ci rower,bo miałeś słabe
zapięcia lub nie?
Twierdzisz....mój biedny złodzieju, przepraszam ciebie bardzo że mi ukradłeś rower,
bo to mea culpa , naraziem ciebie na zabranie mi roweru, mea culpa. Też natychmiast
psychiatra, ale nie dla złodzieja czy roweru.

6. Data: 2015-05-30 00:26:24

Od: Penetrator <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol
To nigdy nie jest wina ofiary, jak ktoś jest gwałcicielem czy złodziejem, to i tak
zgwałci i zabierze i to jest wina zawsze agresorów.
Agresorzy się następnie tak tłumaczą, że dziecko samo chciało, ona sama chciała, a bo
okazja była. Ale to jest kultura gwałtu, czyli działa mechanizm obronny, czyli
kombinerki były brutalne.

7. Data: 2015-05-30 00:26:43

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

A teraz powiedz szczerze: naprawdę nie rozumiesz o co chodzi w tym
ostrzeżeniu policji czy tylko udajesz?

8. Data: 2015-05-30 00:31:28

Od: Penetrator <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol
A teraz powiedz szczerze: naprawdę nie rozumiesz o co chodzi w tym
ostrzeżeniu policji czy tylko udajesz?

Przemol to ty nie rozumiesz że to jest kultura gwałtu, tak się gwałciciele tumaczą,
że to nie on winny tylko ona, czyli podwójnie gwałcą jak Michalik, który stwierdził
że to wina dzieci. To zawsze jest wina agresora, normalni ludzie nie gwałcą bab tylko
odprowadzają do domu aby się jakiś gwałciciel nie napatoczył, który będzie po agresji
wył to jej wina bo drzewa były zielone.

9. Data: 2015-05-30 00:39:10

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Penetrator" <r...@g...com> wrote in message
ps.com...
> To nigdy nie jest wina ofiary, jak ktoś jest gwałcicielem
> czy złodziejem, to i tak zgwałci i zabierze i to jest wina
> zawsze agresorów.

To samo obowiązuje w stosunku do skradzionego roweru.
To nie właściciel winien że zapomniał przykuć rower tylko winien złodziej
oczywiście.

Policja jedynie ostrzega, aby nie ułatwiać życia złodziejom rowerów czy też
oportunistom-gwałcicielom wykorzystującym pijane kobiety.

> Agresorzy się następnie tak tłumaczą,

I czasami, w szczególnych okolicznościach, mogą mieć rację! Nie zapominaj że
jest mnóstwo różnych rodzajów i okoliczności gwałtów - od najbardziej
jaskrawych przykładów brutalności do sytuacji mocno wątpliwych i
dwuznacznych gdzie np. zarówno sprawca czynu jak i ofiara gwałtu byli mocno
nietrzeźwi i ledwie co pamiętają przebieg wydarzeń z imprezki...

Czy złodziej dostanie mniejszy wymiar kary za kradzież roweru
niezabezpieczonego od kradzieży zabezpieczonego? Ano dostanie - to drugie
nazywa się kradzież z włamaniem.

Tamta odezwa Policji do kobiet aby się nie upijały na imprezach bo stają się
wtedy łatwym łupem nie odnosi się przecież do tych najbardziej brutalnych
przypadków gdzie ofiarą pada dziecko gdzieś w patologicznej rodzinie czy też
wypadki miały miejsce gdzieś w parku, między przypadkowymi ludźmi. Zastanów
się...

10. Data: 2015-05-30 00:39:45

Od: Penetrator <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

A kombinerki były brutalne