Półka na książki?

1. Data: 2009-10-05 16:32:22

Temat: Półka na książki?
Od: belgrano <a...@g...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Sprawa niby prosta a jednak. Posiadam wnękę "kanciaste C" o wymiarach
200cmx20cm (długośc x szerokość).
Chce w takiej wnęce zrobić półke na książki a nie chce za bardzo aby
mocowania były widoczne. Myślałem o podporach metalowych ale mało
estetyczne. Może macie pomysłu jak wykonać? Może byc deska lub płyta.
Jak to zamocować?

2. Data: 2009-10-05 16:40:11

Temat: Re: Półka na książki?
Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"belgrano" <a...@g...net.pl> wrote in message
r.googlegroups.com...
[...]

Jako tył i boki ma być goła ściana? Książki wiecznie zakurzone lub
bardzo dużo czasu na utrzymanie ich w porządku. Raczej na podręczne czytadła
typu "M jak mydło" na papierze. Kup w Praktikerze płytę MDF na boki, dół,
górę, półki i laminowaną (malowaną) pilśniową o tym samym kolorze na tył.
Sklej skrzynię razem z półkami i wstaw do wnęki. Umocuj, aby nie wywróciła
się, ale rozłącznie, aby było łatwo pomalować ściany, czy wytruć
karaluchy...

3. Data: 2009-10-05 17:06:14

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

belgrano wrote:
> Chce w takiej wnęce zrobić półke na książki a nie chce za bardzo aby
> mocowania były widoczne. Myślałem o podporach metalowych ale mało
Jezeli w gre wchodzi gruba polka to mozna zrobic to nastepujaco:
Sklejasz polke z 3 plyt a wiec grubosc 3 x 18mm, przy czym srodek jest
pusty. Boki polki sa zrobione nastepujaco:
+-------------------/ /------------------+
| / / |
| / / |
+-----+-------------/ /------------+-----+
| / / |
| / / |
| / / |
+-----+-------------/ /------------+-----+
| / / |
| / / |
+-------------------/ /------------------+

W te wyciecia wsunie sie listewka ktora przykrecasz do scian.
Aby nie byla widoczna z przodu to wyciecie nie ciagnie sie przez cala
szerokosc polki:

| |
| |
+----------------------------------+------+
| | |
+----------------------------------+------+
| |
| |

Jezeli polka jest dosc dluga to oczywiscie na "plecach" mozna tez
przykrecic taka listewke jak na bokach dzieki czemu calosc nie bedzie
sie wyginac za bardzo.
To bardzo mocne i pewnie zamocowanie i spelnia punkt o karaluchach z
innego posta ;)
Mam nadzieje ze juz jasne wszystko?
Oczywiscie zamiast okladzin z plyty meblowej mozesz uzyc np plyty HDF
(np panel 33cm) czy cos innego. Front polki zeby bylo ladnie mozesz
ladnie okleic ramkantexem (taki plastik na goraco) w dowolnej stolarni
albo hiperze.

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

4. Data: 2009-10-05 17:13:15

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Artur Lew" <n...@p...onet.pl> wrote in message

> (np panel 33cm) czy cos innego. Front polki zeby bylo ladnie mozesz
> ladnie okleic ramkantexem (taki plastik na goraco) w dowolnej stolarni
> albo hiperze.

Raukantex

http://www.rehau.pl/870329BA05834B87C12571480033C4E7
.shtml

5. Data: 2009-10-05 17:38:00

Od: belgrano <a...@g...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panowie, panie chodzi o 1 półkę- 1 rząd książek. i tu mam kłopot bo to
tylko 1 długa półka na długości 2m :-).

Co do kurzu:-). W domu nawet na meblach nie mam:-). A na duzej
biblioteczce to może raz na rok odkurzę a i tak nie ma co zbierać:-)

6. Data: 2009-10-05 19:45:14

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawusek wrote:
> Raukantex
> http://www.rehau.pl/870329BA05834B87C12571480033C4E7
.shtml
Zapewniam Cie ze jest tyle okreslen na ten plastik ilu jest stolarzy ;)

7. Data: 2009-10-05 19:48:25

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

.shtml
> Zapewniam Cie ze jest tyle okreslen na ten plastik ilu jest stolarzy ;)

Nie kwestionuję - ale to nazwa producenta - dla potencjalnych klientów.

8. Data: 2009-10-05 19:51:05

Temat: Re: Pó^(3)ka na ksi??ki?
Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

belgrano wrote:
> Panowie, panie chodzi o 1 półkę- 1 rząd książek. i tu mam kłopot bo to
> tylko 1 długa półka na długości 2m :-).
??
Sam zaproponowales ze ma nie byc widac miejsca zamocowania:)
W domowych warunkach wykonanie powyzszego to zabawa na max godzine wiec
nie rozumiem w czym problem.
2m wbrew pozorom to dosc duzo zwlaszcza ze polka ma byc jedna i
obciazona ciezkimi ksiazkami.
Koszt tez nie jest duzy bo material w hiperze z oklejeniem to max 100zl.
Oczywiscie mozesz uzyc takze gotowej dechy sklejonej z mniejszych
kawalkow. Tutaj koszt bedzie nieco wiekszy bo musisz dodatkowo
uwzglednic koszt lakieru do pomalowania calosci.
Listewki o ktorych mowa (tj te prowadnice na boki i tyl) takze kupisz w
hipermarkecie albo dostaniesz jako scinki u stolarza.

> biblioteczce to może raz na rok odkurzę a i tak nie ma co zbierać:-)
Mieszkasz w labolatorium ?
;)

9. Data: 2009-10-05 20:48:04

Od: "Lukasz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "belgrano" <a...@g...net.pl> napisał w wiadomości
[...]

A może kołki wpuszczane w płytę wiórową/mdf, płyta 35mm. W kuchni mam taką
te kołki magicy od zabudowy kuchennej nazwali 'tytany' choć z tytanem ma to
niewiele wspólnego. Są gotowe zestawy w marketach, jak podeprzeć delikatnie
z boków wytrzyma obciążenie.

Mam też coś podobnego w holu - samoróbka. W ścianę wkręcone kołki chyba
10x200, co ok 0,6 m. Na nich oparta jest decha sosnowa klejona (prefabrykat
1500x200x18 z kibelmarketu) z wywierconymi wgłębieniami w miejscu, gdzie
śruba ma sześciokątną końcówkę - coby poziomo było. Sruby od spodu przykryte
kawałkami wyciętymi z tejże dechy sosnowej (można przykręcić albo
przykleić). W tych kawałkach oczywiście rowki na śruby, aby przylegało do
deski wierzchniej. Śruby nie są rewelacyjnie mocne - lekie podparcie z boków
(po jednej stronie pólka po prostu opiera się na futrynie, po drugiej jest
przykręcona do boczka szafy, która stoi dalej). Na tym leżą sobie książki (i
się kurzą :). Szybaka fotka: http://www.ao.edu.pl/temp/IMG_2594_v02.jpg,
półki są proste, perspektywa na zdjęciu jest zwalona.

Pozdrawiam,
Lukasz

10. Data: 2009-10-06 09:20:34

Od: mk <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikea ma w ofercie:
http://www.ikea.com/pl/pl/search/?query=p%C3%B3%C5%8
2ka+%C5%9Bcienna+lack
Pdr. M.

Pytanie do fanów/posiadaczy kotła De Dietrich MCR II (cross)
Naprawa drzwiczek
lodowka - dziwne odglosy
co grzejnik
Wtyczka Schuko (bez bolca) -> "C/E/F" (z bolcem)