Pomidory, odmiany

1. Data: 2016-03-11 11:36:28

Temat: Pomidory, odmiany
Od: "Pomidor" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z góry przepraszam, jeśli "krzaczę" ale ten WindowsLive jest jakiś dziwny
w porównaniu z OE.

Chyba czas wysiać jakieś pomidory (jeśli chce się mieć swoje sadzonki,
a ja chcę).

Pomyślałem, że może warto użyć jakichś nieco mniej popularnych odmian
(takich jakich na targu łatwo się nie kupuje).
Oczywiście oprócz klasycznych bawolich serc czy malinowych.
W tamtym roku spróbowałem SanMarzano i przyznam, że mimo że nie
spodziewałem się świetnych rezultatów to zebrałem ich na tyle, aby
zobaczyć, że są świetne do suszenia, zupełnie nie kwaśne (nie lubię
gdy kwaśny smak dominuje w pomidorach). Ale niestety wydajność
z krzaka była nikła. Ponadto pierwsze owoce to zebrałem w połowie
września (mnóstwo zielonych pozostało na krzakach i nie miały szans
na dojrzenie) mimo, że niektóre źródła podają, że to pomidory wczesne.

Ale wracając do pytania.
Czy macie swoje pozytywne doświadczenia z pomidorami:
zielonymi, żółtymi czy tzw. czarnymi?
Jeśli tak to jakie odmiany stosowaliście?
A może coś z tzw. rosyjskich odmian (jeśli tam w chłodniejszych
obszarach dobrze sobie radzą to u nas też powinny)?

Czy spodziewać się większych czy mniejszych problemów z zagrożeniem
zarazą ziemniaczaną w przypadku tych odmian? (ubiegły rok był
wyjątkowo przyjazny pod tym względem).
No i ważny parametr. W grę wchodzi wyłącznie uprawa bez osłon.
Nie mam żadnych warunków do osłaniania.

PP

2. Data: 2016-03-11 15:31:54

Temat: Re: Pomidory, odmiany
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pomidor" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

> Czy macie swoje pozytywne doświadczenia z pomidorami:
> zielonymi, żółtymi czy tzw. czarnymi?

Hejka. Z zielonych polecam "Malachitową szkatułkę", która w ubiegłym
roku najdłużej opierała się zarazie, z pomarańczowych "Strawburry Orange", z
wielobarwnych "Copię" a z czerwonych "Bawole serce" . Odpornych odmian
pomidorów na zarazę ziemniaczana po prostu nie ma. Mozna obcinać porażone
liście albo pryskać.
Pozdrawiam apetycznie Ja...cki

3. Data: 2016-03-11 17:45:32

Od: "Pomidor" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" napisał w wiadomości grup

> [...]

wielobarwnych "Copię" a z czerwonych "Bawole serce" . Odpornych odmian
pomidorów na zarazę ziemniaczana po prostu nie ma. Mozna obcinać porażone

================================
Dzięki Dirko, jesteś niezawodny :)
A czy da się doprecyzować nazwę "bawole serce". Bo mam wrażenie
że ze względu na zainteresowanie nią jest ona nadużywana i można
znaleźć już kilka odmian pod tą samą nazwą.
Moje ubiegłoroczne (kupione nasiona w sklepie) trochę mało
odpowiadały bawolim sercom jakie wcześniej widywałem.

A co do odporności na zarazę, to oczywiście nie mam złudzeń,
że obędzie się bez oprysków i robię to.
Moje pytanie o zarazę raczej szło w kierunku dociekań czy
te rosyjskie odmiany są odporne mniej (bo u nich to może
mniejszy problem) czy bardziej.

A odmiany, które podałeś już zapisuję do poszukiwań :)
PP

4. Data: 2016-03-11 18:39:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Mar 2016 15:31:54 +0100, Dirko napisał(a):

> "Bawole serce"

Dla mnie są jak ziemniaki - bez smaku.

5. Data: 2016-03-11 19:15:40

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A odmiany, które podałeś już zapisuję do poszukiwań :)

Hejka. Lubisz szukać to proszę bardzo:
http://www.pomidorlandia.pl/nasiona/pomidory.html?p=
9 . Na stronie do której
prowadzi podany link masz japońskie bawole serce a samych odmian rosyjskich
znajdziesz 35.
Pozdrawiam kwerendująco Ja...cki

Re: Zdalnie sterowana kosiareczka
"przelana" dracena
Re: Staw po zimie - Rośliny pływające zatonęły
Jablonie - mity o sadzeniu?
Re: Staw po zimie - Rośliny pływające zatonęły