Pomidory - poskręcane liście (FOTO)

1. Data: 2011-06-03 10:07:31

Temat: Pomidory - poskręcane liście (FOTO)
Od: "gucio" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podpowiedzcie mi czemu tak się dzieje. Pomidory były sadzone ok. 3 tyg.
temu. Wszystko do tej pory było OK. Od 3-4 dni w niektórych (ok. 10-15 %)
poskręcały się liście. Podlewam wszystkie pomidory tak samo. Co to może być
i co zrobić?
Poniżej fotka pomidora:
http://imageshack.us/photo/my-images/220/pomidory.jp
g/

2. Data: 2011-06-03 10:12:07

Temat: Re: Pomidory - poskręcane liście (FOTO)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 3 Jun 2011 12:07:31 +0200, gucio napisał(a):

> [...]
> poskręcały się liście. Podlewam wszystkie pomidory tak samo. Co to może być

Słońca za dużo :-)
--
XL

Cóż za poeta z ciebie? Sypiesz tylko piach na kartę
w ten atramentu nadmiar, jak dźwięk słów nietrwały.
Krwią pisz! To inkaust najwłaściwszy dla słów niezatartych.
Czas je zamieni w blizny - hymn Polaków Małych.

by XL

3. Data: 2011-06-03 10:54:29

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gucio" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> temu. Wszystko do tej pory było OK. Od 3-4 dni w niektórych (ok. 10-15 %)
> poskręcały się liście. Podlewam wszystkie pomidory tak samo. Co to może

Nie panikować.
Niektóre odmiany (a, pewnie nie jedną posadziłeś)
mają większą niż inne, zdolność zmniejszania transpiracji
wody do otoczenia, gdy wilgotność drastycznie spada
a temperatura otoczenia wzrasta. Taki system samoobrony.
Czasami stosowana przez Ciebie cieniówka nie wystarcza.
Jeśli masz możliwość zobacz te pomidory o świcie,
lub w bardzo pochmurny dzień.
Warto również sprawdzić w:
http://piorin.gov.pl/sygn/start.php

czy w Twoim powiecie, lub ościennych nie została

zasygnalizowana zaraza ziemniaczana na pomidorach.

Wówczas warto wykonać oprysk zapobiegawczy,

by nie stracić plonu, włożonej pracy i kasy.

Podlewaj nie pomidory, a wyłącznie podłoże,

w którym rosną. Możliwie jak najwcześniej rano.

Nie podlewaj, gdy słońce już mocno chyli się ku zachodowi.

Nie lej wody na liście i bezpośrednio na łodygę.

Pozdrawiam kompleksowo

skryba

Ps. Nie zapomnij do 05.06. w wątku "Patron grupy na 2011" oddać głos na
Patrona (maskotkę) grupy na rok 2011

4. Data: 2011-06-03 11:08:50

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Podlewaj nie pomidory, a wyłącznie podłoże,
>
> w którym rosną. Możliwie jak najwcześniej rano.
>
> Nie podlewaj, gdy słońce już mocno chyli się ku zachodowi.
>
> Nie lej wody na liście i bezpośrednio na łodygę.

A jakie jest przeciwwskazanie do podlewania wieczornego (po
zachodzie słońca).
Bo ja niestety czas mam jednak dopiero po powrocie z pracy
i swoje pomidorki podlewam wieczorem dość intensywnie
ale oczywiście "po ziemi" a nie po roslinach.

5. Data: 2011-06-03 11:16:27

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
> i swoje pomidorki podlewam wieczorem dość intensywnie
> ale oczywiście "po ziemi" a nie po roslinach.

Chodzi o to, by nie zwilżać liści i łodyg na noc.
Dłużej pozostają zwilżone, wolniej przesychają,
Łatwiej ulegają porażeniu chorobami grzybowymi.
Zwłaszcza, gdy w okolicy zasygalizowana
jest zaraza ziemniaczana.
Lepij podlewać przed switem niż po zachodzie słońca.

Pozdrawiam pogodnie

6. Data: 2011-06-03 11:36:13

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"skryba ogrodowy" <s...@o...eu> wrote in message

> [...]
> Zwłaszcza, gdy w okolicy zasygalizowana
> jest zaraza ziemniaczana.
> Lepij podlewać przed switem niż po zachodzie słońca.

No tak .. logiczne to nawet. W tym roku chucham i dmucham
na moje pomidory, więc może też uda mi się zmienić porę
podlewania.
A czy (czerpiąc z głębin Twojego doświadczenia) możesz
wypowiedzieć się, czy Twoim zdaniem jest sensowne
ułożenie czarnej folii wokół krzaczków?
Woda by wolniej odparowywała (może wystarczyłoby
podlewanie np co 3 dni a nie co 2), a ewentualnie troszkę
bardziej podgrzane powietrze od spodu rośliny też byłoby
chyba dla niej korzystne.
Czy to nie przyniesie żadnego pożytku albo może i szkody?

7. Data: 2011-06-03 11:57:46

Od: d...@d...dp.pl szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 3 Jun 2011, skryba ogrodowy wrote:

> Lepij podlewać przed switem niż po zachodzie słońca.

Ot kolejna dawka czarnej magi.
Ale dzięki Ci i za to.

Jak byś nie podlewał to i tak okaże się, że najładniejsze pomidory są na
targu.

D.P.

8. Data: 2011-06-03 12:25:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 3 Jun 2011 13:57:46 +0200, d...@d...dp.pl napisał(a):

> Jak byś nie podlewał to i tak okaże się, że najładniejsze pomidory są na
> targu.

Ale własne bez... chemii, E.coli i w dodatku SMACZNIEJSZE. "Ładność" to dla
mnie pojęcie względne - najbrzydszy własny jest i tak najładniejszy. A nie
mogę powiedzieć, aby moje były brzydkie :-)

9. Data: 2011-06-03 13:02:52

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chyba dla niej korzystne.
> Czy to nie przyniesie żadnego pożytku albo może i szkody?

Uprawiasz na grządce, w szklarni czy pod folią?
skryba

10. Data: 2011-06-03 18:36:27

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Uprawiasz na grządce, w szklarni czy pod folią?
> skryba
Czy ja wiem co to jest? Daaawno temu to było szklarnią.
A teraz to co trzecia szyba w dachu a co druga w ścianach.
Przewiewu niewiele a i ochrony przed deszczem (wodą
kapiącą z góry na rośliny) nie ma, Za to słońce jak przygrzeje
to ciepło i wszystko szybko wysycha. Dlatego podlewam co 2-3dni.

Jaki to kwiat
Jasne szczyty bukszpanów
klon czerwony zrobil sie zielony
Kosiarka elektryczna