Pomocy! Agrest

11. Data: 2005-05-29 06:12:38

Temat: Re: Pomocy! Agrest
Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

>        No, tak się składa, że po pryskane owoce mam bliżej niż po środki
> ochrony roślin. Więc po co mam chemię na działkę nosić ? Urośnie coś ,
> to super. A jak nie, to trudno , mogę kupić te 2kg lub zjeść coś innego.
>        Pozdrawiam też bez kłopotu, Barbara

Działka to dla mnie sposób odreagowania, coś w rodzaju technik relaksacyjnych.
Możecie sie śmiać ale to pomaga. Kupić w sklepie z pewnością jest prościej,
bez kłopotu i pewnie znacznie taniej. Jeżeli natomiast istnieje sposób by
uratować krzewy, to chętnie z niego skorzystam. Owoców w danym roku po
opryskach można oczywiście nie jeść. Z nadesłanych przez Gropowiczów
informacji wnioskuję, że jednorazowe opryski nic nie dają. Krzewy trzeba
wykopać, bo opryski trzeba będzie powtarzać wiecznie. Dziekuję za wszelkie
nadesłane porady. Pozdrawiam, Dika

12. Data: 2005-05-29 06:42:57

Od: "Ela" <e...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wykopać, bo opryski trzeba będzie powtarzać wiecznie. Dziekuję za wszelkie

Jest agrest z którym nie ma tego roczaju kłopotów.
Odporny na mączniaka i nne.
Agrest Niesłuchowski- odmiana ukraińska.

Z pozdrowieniami
Ela Łuczyńska

13. Data: 2005-05-29 07:51:26

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ela napisał:

> Jest agrest z którym nie ma tego roczaju kłopotów.
> Odporny na mączniaka i nne.
> Agrest Niesłuchowski- odmiana ukraińska.
Poczytałam w Poradniku Ogrodniczym - jest więcej odmian odpornych na
mączniaka . Mam na działce 2 odmiany / nie wiem jakie , bo darowane /,
których to nie bierze. Rzeszowski niestety muszę wyciąć , bo mu ta
przypadłość sama nie minie ,jak widzę. A jaki nowy kupić ? Rzeszowski
robiony w syropie / hit przetworów z agrestu /jest twardy i o taką cechę
również mi chodzi.Mogę liczyć na podpowiedź :-) ?
Pozdrawiam, Barbara

14. Data: 2005-05-29 08:16:49

Od: "Ela" <e...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> robiony w syropie / hit przetworów z agrestu /jest twardy i o taką cechę
> również mi chodzi.Mogę liczyć na podpowiedź :-) ?

Nie wiem. Dopiero zaczynam z agrestami.
Ogrodnik polecał mi Invicta i Hinnonmaki Rot, ale nie kupiłam bo nie było
drzewkowych. Te łatwiej się pielęgnuje.
Może tej jesieni upoluję:)))))
Natomiast mam bezkolcowy, posadzony jesienią podobnie jak Niesłuchowski. I
dopiero po zbiorach coś niecoś będę miała do powiedzenia:)))))))
A jeśli chodzi o przetwory w syropie, to robi się je z niezbyt dojrzałego
agrestu, tak mi zawsze mówiono:))))))
Pozdrawiam
Ela

15. Data: 2005-05-29 08:49:55

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> wrote:

> Rzeszowski robiony w syropie / hit przetworów z agrestu /

Jaką odmianę to nie podpowiem, ale wygooglać się da. Zainteresował
mnie natomiast ten agrest w syropie, można prosić o przepis?

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Wiolettę, co mieszka pod Krosnem,
Spotkało nieszczęście w tę wiosnę.

16. Data: 2005-05-29 10:00:31

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości

> Pozdrawiam, Barbara

Może podpowiedź znajdziesz tutaj:
http://64.233.183.104/search?q=cache:wvpZXHh0ZS0J:ww
w.odr.net.pl/publikacje/
0121.pdf+Szpeciele+porzeczki+czarnej&hl=pl
patrz: tabela 3.
:-)
Pozdrawiam pogodnie (+30°C w cieniu)
skryba

17. Data: 2005-05-29 13:13:41

Od: "JerzyN" <007_usuń_to@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net>

> Jaką odmianę to nie podpowiem, ale wygooglać się da. Zainteresował
> mnie natomiast ten agrest w syropie, można prosić o przepis?

Najzwyklejsza pod słoncem konfitura, czyli min. 60-80% cukru [stężenie
zwiększane stopniowo w trakcie gotowania] w syropie w którym, gotujesz
całe [nakłute igłą owocki aby lepiej chłonęły cukier i nie kurczyły sie
lub pękały] przez dni parę [min. trzy].
Tak samo możesz zrobić winogrona.
pozdr. Jerzy

18. Data: 2005-05-29 13:55:38

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ela napisał:

> A jeśli chodzi o przetwory w syropie, to robi się je z niezbyt dojrzałego
> agrestu, tak mi zawsze mówiono:))))))
To wiem :-) . Jednak w praktyce jest różnica zależna od odmiany.
Myślę, że Invicta może być interesująca /dla mnie/. Z Twojego postu
wynika, że jest dostępna. Dzięki.
Pozdrawiam, Barbara

19. Data: 2005-05-29 14:16:42

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik skryba ogrodowy napisał:

> [...]
> http://64.233.183.104/search?q=cache:wvpZXHh0ZS0J:ww
w.odr.net.pl/publikacje/
> 0121.pdf+Szpeciele+porzeczki+czarnej&hl=pl
Dzięki, przejrzałam, wrzuciłam do zakładek !
Pozdrawiam gorąco / 31 w cieniu /, Barbara

20. Data: 2005-05-29 14:50:57

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Sapijaszko napisał:
> Jaką odmianę to nie podpowiem, ale wygooglać się da. Zainteresował
> mnie natomiast ten agrest w syropie, można prosić o przepis?
Troszeczkę inaczej robię, niż podał Jerzy N.
Niedojrzały agrest trzeba umyć, odciąć ogonki i to czarne po kwiatku z
drugiego końca , naciąć z jednego końca na +. Nietórzy nakłuwają, ale
skoro ma się nóż w garści, to nie warto zmieniać narzedzia.
Na dnie garnka położyć warstwę liści wiśniowych , wsypać agrest ,
przykryć warstwą liści wiśniowych, zalać wrzątkiem z czajnika, przykryć
pokrywką i zapomnieć na 24h.
Wylać wodę z agrestu / kwaśna !, możesz dodawać do jakiegos napoju ,
wtedy są upały i to sie nazywa kompotem odpadowym :-) /,
wybrać liście wiśniowe. Wziąć dużo cukru,dodać trochę tej kwaśnej wody
,żeby cukier zamoczyć, ugotować syrop , wrzącym syropem zalać agrest,
przykryć, odstawić na 24h.
Zlać syrop z agrestu, zagotować, zalać agrest, odstawić na 24h.
Jeszcze raz to samo.
Zagotowć agrest z syropem, wlać do słoiczków i zakrecić.
Uwagi :-nigdy nie wiem ile cukru na wagę, wiem ile na "oko".Ale to
bedzie tak, jak mówi Jerzy, 60-80 % i dobrze jest dodawać stopniowo, bo
jak od razu za dużo, to się krystalizuje na dnie gara i ciężko zlać.Już
2-go dnia agrest się kurczy, marszczy .
Taki agrest dodaję do sernika, ciasta drożdżowego, do masy maślanej do
przekładania placków, można jeść zamiast cukierków, wg uznania. A syrop
np. do herbaty.
Uff, długie to wyszło. Przy obieraniu agrestu tez się dlugo siedzi.
Pozdrawiam, Barbara

SUper Okazja - Tanio Drukarka Cannon, Cyfrówka Trust, Książki informatyczne
[Okazja Ebay] Tania DRUKARKA, CYFRÓWKA, KSIĄŻKI - ZOBACZ
opryski eksperymentalne
Galeria
Czy STARANE się biodegraduje?