Pompka

1. Data: 2003-04-05 21:39:41

Temat: Pompka
Od: "Pm" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

Chcę kupić pompkę do stawu, która ma pracować 24h non stop przez całą zimę.
Warunki: niski pobór prądu, min 2m3/h, niezawodność, tania.
Proszę o podzielenie się doświadczeniem.

Dzięki
Paweł

ps. W tym roku zdechły mi pięknę karpie w stawie (przyducha)
W przyszłym na pewno tego nie będzie.

2. Data: 2003-04-06 22:52:37

Temat: Re: Pompka
Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam !

> Chcę kupić pompkę do stawu, która ma pracować 24h non stop przez całą zimę.
> Warunki: niski pobór prądu, min 2m3/h, niezawodność, tania.
> Proszę o podzielenie się doświadczeniem.

Czy potrzebujesz pompkę do pompowania powietrza, o tych parametrach, czy do
wody (w zimie !!!)

> ps. W tym roku zdechły mi pięknę karpie w stawie (przyducha)
> W przyszłym na pewno tego nie będzie.

Pompowanie wody w zimie,nic nie da, mieszając wodę, wyziębi oczko do dna.
Jedynie intensywne napowietrzanie zlikwiduje przyczyny powastawania przyduchy i
samoczynne tworzenie się przerębli. Poza tym odśnieżanie lodu, część roślin
wodnych, mimo zimy rośnie, i dostęp światła potrzebny im jest do fotosyntezy, w
efekcie której powstaje tlen. Fotosynteza roślin jest podstawowym dostawcą
tlenu w wodzie, nawet w zimie. Takie zimowe liście mają np. grzybienie (lilie
wodne).
Pozdrawiam.
Paweł Woynowski
http://www.mikrojezioro.met.pl

3. Data: 2003-04-07 09:49:36

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tlenu w wodzie, nawet w zimie. Takie zimowe liście mają np. grzybienie (lilie

Ten problem i mnie czeka, bo pierwszą zimę ze stawem mam jeszcze przed sobą
(lato też). Stąd wątpliwości: czy bąbelki zabezpieczą przed zamarznięciem?
Obawiam się, że przy silnych mrozach napowietrzanie też może zaszkodzić, bo nie
utrzyma przerębla a zmiesza wodę i może spowodować wymrożenia. Jak to wygląda w
praktyce? Jak to wyglądało podczas tegorocznej, srogiej zimy?
Pozdrawiam.
Leszek

Kostrzewa owcza
Re. Garden.Composer.3D.PL-AL C od wczoraj w necie
Samowolka budowlana!
Re. Garden.Composer.3D.PL-AL C od wczoraj w necie
Nowa roślina Miskant ala Bambus !!!