Ponownie ciasto rabarbarowe Netusi

1. Data: 2003-05-23 09:48:10

Temat: Ponownie ciasto rabarbarowe Netusi
Od: "agulka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich
Mimo ze podczytuje grupe od pewnego czasu pisze po raz pierwszy.

Mam olbrzymia ochote na ciasto z rabarbarem ale -
jestem mama karmiaca piersia i nie wiem czy moge sobie na taki rarytas
pozwolic. Jak myslicie?
Jak nie moge z rabarbarem to najwyzej zrobie z jablkami ale chcialam cos
odmienic.

I jeszcze jedno pytanko:
moge upiec je w prodizu?

Pozdrawiam
Agnnieszka

1. Data: 2003-05-23 10:23:24

Temat: Re: Ponownie ciasto rabarbarowe Netusi
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agulka" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> I jeszcze jedno pytanko:
> moge upiec je w prodizu?

odpowiadam na pytanie drugie: w prodizu jak najbardziej :)
odpowiedzi na pytanie pierwsze nie znam

wkn

1. Data: 2003-05-23 10:33:40

Od: "Monique" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam olbrzymia ochote na ciasto z rabarbarem ale -
> jestem mama karmiaca piersia i nie wiem czy moge sobie na taki rarytas
> pozwolic. Jak myslicie?

Myslę, ze rabarbar nie jest jakoś niebezpieczny. Ja też karmię piersią i
cistao z rabarbarem będę robiła w sobotę. Oczywiściei zamierzam trochę
zjeść. I sprawdzę reakcję małej- mam nadzieję, że wszystko będzie ok:-) A
jak będzie ok to upiekę jeszcze jedno, bo to pierwsz to już pewnie będzie
zjedzone:-)

Pozdr.
Monika

1. Data: 2003-05-23 10:50:43

Od: "agulka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monique" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jak będzie ok to upiekę jeszcze jedno, bo to pierwsz to już pewnie będzie

To bardzo prosze o relacje :)
Ja na poczatek biore sie za wersje z jablkami, nie mam sily po raz kolejny
schodzic z wozkiem na dol po rabarbar a ochote mam taka na ciasto ze nie
bede czekac na meza z rabarbarem :)

Pozdrawiam
Agnieszka

1. Data: 2003-05-23 13:09:27

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik agulka napisał:
> [...]
> pozwolic. Jak myslicie?
> Jak nie moge z rabarbarem to najwyzej zrobie z jablkami ale chcialam cos

Z tego co wiem to rabarbar wytraca zelazo i je wymywa czy
cos w ten desen. Wiem ze zabiera nam zelazo z organizmu wiec
doczytajcie dziewczyny coby maluchom nie zaszkodzic :-)

--
Pozdrawiam <- walkie! ->
http://walkie.cegla.art.pl

1. Data: 2003-05-23 13:14:20

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...box43.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pozwolic. Jak myslicie?
> Jak nie moge z rabarbarem to najwyzej zrobie z jablkami ale chcialam cos

Ja wiem, że rabarbar ma olbrzymią ilość kwasu szczawiowego, który nie jest
obojętny dla nerek (tak samo jak szczaw). Ale surowy. Wysoka temperatura
sprawia, że kwas obojętnieje i nie jest już szkodliwy. I wiem, że pieczony
jest mniej szkodliwy niż gotowany, ale nie pamiętam z jakiego powodu.
BTW moja koleżanka karmiąc jabłek właśnie jeść nie mogła, sama w tym
doświadczenia (w karmieniu;)) nie mam, ale to chyba co kraj to obyczaj... :)

1. Data: 2003-05-23 13:16:18

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <
> Z tego co wiem to rabarbar wytraca zelazo i je wymywa czy
> cos w ten desen. Wiem ze zabiera nam zelazo z organizmu wiec
> doczytajcie dziewczyny coby maluchom nie zaszkodzic :-)

Jeśli nawet tak jednorazowo zabierze to przecież nic się
nie dzieje: napić się wieczorkiem herbatki z pokrzywy,
zjeść jajko posypane pietruszką, soczewicę do obiadu albo
brokuły i z pewnością bilans żelaza wyjdzie na plus.
Asia

1. Data: 2003-05-23 14:01:12

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AsiaS napisał:
> [...]
> zjeść jajko posypane pietruszką, soczewicę do obiadu albo
> brokuły i z pewnością bilans żelaza wyjdzie na plus.

Dokladnie tylko trzeba o tym pamietac ze nam go ubedzie :)
Teraz mam dylemat czy to czasem nie o wapn chodzi, kurde...

--
Pozdrawiam <- walkie! ->
http://walkie.cegla.art.pl

1. Data: 2003-05-23 14:07:43

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

walkie! wrote:

> Z tego co wiem to rabarbar wytraca zelazo i je wymywa czy cos w ten
> desen.

Z tego co się orientuję to zawiera szczawiany, które utrudniają
przyswajanie wapnia. Ale IMO jeśli Agulka nie będzie jeść rabarbaru
kilogramami to nie powinno zaszkodzić ;-).

--
Gosia
wywal "brzydkie" mailto: zgosiula(at)poczta.onet.pl

1. Data: 2003-05-23 14:39:41

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik zGosiula napisał:

> Z tego co się orientuję to zawiera szczawiany, które utrudniają
> przyswajanie wapnia. Ale IMO jeśli Agulka nie będzie jeść rabarbaru
> kilogramami to nie powinno zaszkodzić ;-).

Wiedzialam ze cos no! ;P
Wiedzialam ze cos szkodzi a nie wiedzialam na co. Jasne ze
nie zje tego niewiadomo ile ale warto wiedziec i uzupelnic :)

--
Pozdrawiam <- walkie! ->
http://walkie.cegla.art.pl

witam piątkowo ;))
Konserwa rybna
ciasto pieczone w mikrofalówce i babeczki
ciasto? jakie?
Wedzonka