Pory jedzenie

61. Data: 2003-08-03 22:10:08

Temat: Re: Pory jedzenie
Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:bgdens$7ko$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Od kiedy? Jak jeszcze mialem czas czytac dziela zebrane mistrza Jana, to
> mowa w nich byla jedynie o dostosowywaniu ilosci weglowodanow do poziomu
> cial ketonowych w moczu,

Tak jest. Można to w prosty sposób sprawdzać.

wykrywanego testami typu ketostix bodajze. Tyle ze
> ketonuria to nie to samo, co ketoza. Mozna nie miec "ketonow" w moczu, a
> miec je we krwi.

Ketony we krwi masz zawsze. Jest to normalny czynnik energetyczny. Ketonów
jest mniej, albo wiecej. Poziom jest bardzo zmienny i zależy od stanu
organizmu: czy jest w trakcie trawienia, czy w okresie międzytrawiennym. Jak
wiesz, węglowodany (przy posiłku węglowodanowym) bardzo szybko zostają
strawione, a tym samym muszą chociaż w części być zamienione na tłuszcz, bo
nie są w znaczących ilościach magazynowane. Po strawieniu węglowodanów
szybko spada poziom glukozy we krwi, spada poziom insuliny i zaczynają
uwalniać się kwasy tłuszczowe z własnej tkanki. Wtedy wzrasta poziom ketonów
we krwi. U węglowodanowców ten poziom może być wyższy, niż u optymalnych, bo
opty mają wyższe poziomy glukozy we krwi na czczo.

Innymi slowy mozna nie miec ketonurii, a miec podwyzszony
> poziom cial ketonowych we krwi. Nie rozwlekam sie juz nawet nad
wielokrotnie
> dyskutowana kwestia cial ketonowych jako paliwa dla mozgu i ukladu
> nerwowego.

Mózg zasilany może być wieloma paliwami. Szczególnie "lubi" aminokwasy
rozgałęzione, które zawierają stosunkowo dużo wodoru i mają kaloryczność
rzędu 9 kcal/gram. Zużywa też ketony i glukozę. Wszystkie te paliwa zużywa w
miarę ich dostępności.

Gdyby organizmy na d.o. ich nie wytwarzaly, to wasze mozgi nie
> mialyby co jesc.

Oczywiście żaden mózg nie miałby co jeść, nie tylko optymalny.

Leszek wielokrotnie udowadnial przeciez, ze spozywana przez
> Was glukoza i ta mozliwa do zsyntetyzowania z reszt glicerolowych nie jest
> stanie pokryc zapotrzebowania o.u.n. na nia.

To trochę inaczej. Biochemie podają, że mózg potrzebuje 120 gram glukozy na
dobę. Tyle opty nie jedzą (łącznie z resztami glicerolowymi), a więc muszą
zużywać inne paliwo do zasilania mózgu. Zresztą mózg u opty nie ma problemów
z dostępnością glukozy, bo jej poziom we krwi nigdy nie spada poniżej 100
(przynajmniej u mnie), a często nie spada poniżej 110. U węglowodanowców
(zdrowych) regułą jest, że na czczo poziom glukozy we krwi wynosi poniżej
90, często 80, a nawet 70. Co wtedy z dostępnością glukozy dla mózgu? Co
zasila mózg jak nie ketony? Co z zasilaniem mózgu podczas głodówek?

Podsumowujac: twoje powyzsze
> zdanie przeczy i slowom Kwasniewskiego, i wielu innych teoretykow

Słowa Kwaśniewskiego należy rozumieć w ten sposób, że organizm u optymalnych
nie powinien wytwarzać za dużo ketonów, tak aby nie pojawiały się w moczu.

Pozdrawiam
Leszek

P.S. Mierzyłeś sobie kiedyś poziom ketonów w moczu na czczo?

62. Data: 2003-08-04 12:26:27

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie daj się zastraszyć takimi głupotami, nawet jeśli są opublikowane w
> Lancecie.
> Tym gorzej o Lancecie to świadczy...

a rente to masz z powodu schorzeń psychicznych gdyz dieta optymalna
wyleczyła wszystkie twoje schorzenia ciała
no chyba ze jestes nieuczciwa i swiadczenia rentowe pobierasz bezpodstawnie

bosze bosze ręce i nogi opadają

63. Data: 2003-08-04 14:31:50

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> a rente to masz z powodu schorzeń psychicznych

Jak zawsze uroczy...

gdyz dieta optymalna wyleczyła wszystkie twoje schorzenia ciała
> no chyba ze jestes nieuczciwa i swiadczenia rentowe pobierasz
bezpodstawnie

Już od kilku lat nie mam renty, jestem zdrowa - możesz mi pogratulować... ;)

> bosze bosze ręce i nogi opadają

Ojeej... jakiś paraliż cię dopadł... ;(
trzeba szybciutko do lekarza...

moja Dieta Atkinsa ( Keto )