Poszukuje kierownika apteki

11. Data: 2003-12-30 09:37:11

Temat: Re: Re:[OT] Poszukuje kierownika apteki
Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: bsqdrh$166$...@i...gazeta.pl ,
której nadawcą było _Mark_ <s...@o...pl> zostało napisane:

> Użytkownik "Adam" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> student
>
> Żartujesz chyba z tymi 10-20 latami ;) nikt tego obecnie nie wywróży.

nie, nie zartuje. wystarczy znac rozklad wieku calej grupy farmaceutów,
ilosc farmaceutow konczacych corocznie studia, wiedziec ile osob podejmuje
prace jako aptekarz, a reszte obliczy dzieciak z podstawówki.

> Sądzę, że np. po niedawnym wydaniu orzeczenia przez trybunał
> europejski, dopuszczającego powstawanie aptek internetowych, w
> krótkim czasie znacznie zmaleje ilość farmaceutów zajmujących się
> redystrybucją leków.

no i tu sie mylisz. w aptekach internetowych beda mogly byc tylko leki OTC,
a to tylko czesc leków.

> ale to mi się podoba bardzo :))), zwłaszcza jak sobie podłożyłem
> pierwszą znalezioną definicję populacji:
> "grupa krzyżujących się osobników tego samego gatunku zajmująca
> określone terytorium, odizolowana od innych podobnych grup tego
> gatunku"
> a gatunek jest wymierający i wymaga szczególnej ochrony :))

cos zle szukales, albo poprostu czepialski jestes poznymi wieczorami...
populacja w tym kontekscie to grupa osob tego samego zawodu. comprende? jak
nie to naprawde nic nie poradze na twoja niewiedze.

--
milego dnia
adam, gg# 402495

12. Data: 2003-12-30 14:12:06

Od: "_Mark_" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie, nie zartuje. wystarczy znac rozklad wieku calej grupy farmaceutów,
> ilosc farmaceutow konczacych corocznie studia, wiedziec ile osob podejmuje
> prace jako aptekarz, a reszte obliczy dzieciak z podstawówki.

I kto ma to liczyć i po co? Chcesz wrócić do gospodarki zarządzanej
centralnie. Z co z pozostałymi zawodami? Filolog, socjolog, informatyk itp.
itd., kto ma wyliczać, czy znajdą zatrudnienie, czy nie? Czy likwidować
wydziały, czy nie? Jak ze stu wykształconych farmaceutów zatrudnienie
znajdzie dwudziestu najlepszych, to uważasz, że to będzie źle? Komu? Masz
rację uczelnie się rozwijają i rozmnażają, bo chcą robić kasę, ale aptekarze
zrobili przez ostatnie kilkanaście lat to samo. Nie zwracali uwagi na
nieprzybywanie pacjentów tylko otwierali apteki.

> no i tu sie mylisz. w aptekach internetowych beda mogly byc tylko leki
OTC,
> a to tylko czesc leków.

Wcale się nie mylę. Rynek leków już od pewnego czasu ucieka aptekom, do
sklepów, stacji benzynowych, punktów aptecznych, gabinetów lekarskich w
przyszłości drugshopów i aptek internetowych. Dla aptekarzy zostaną te
najgorsze, "niedochodowe", urzędowe, niereklamowane, płacone refundacyjnie z
coraz wiekszym trudem i poślizgiem. A czy w internetowych będą tylko OTC, to
czas pokaże ;), a nasz minister np.: w niedawnym rozporządzeniu zezwolił na
rozwożenie leków.
_______
Na podstawie art. 86 ust. 9 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo
farmaceutyczne (Dz.U. Nr 126, poz.1381 z późn.zm2) ) zarządza się co
następuje:
§ 1. W aptece dopuszczalne jest prowadzenie następujących rodzajów
działalności, związanych z ochroną zdrowia, innych niż określone w art. 86
ust. 2-4 i 8 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne:

[ciach]
6) dostarczanie produktów leczniczych do miejsca wskazanego przez osobę
zainteresowaną ,ich otrzymaniem.
________

> [...]
jak
> nie to naprawde nic nie poradze na twoja niewiedze.

Nie jestem czepialski, definicji jest oczywiście więcej, ale mi najbardziej
ta podpasowała. :)) i to z sympatii do farmaceutów.

pzdr

13. Data: 2003-12-30 15:12:08

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:bss0tv$6bl$1@inews.gazeta.pl,
niejaki(a): _Mark_ z adresu <s...@o...pl> napisał(a):

> I kto ma to liczyć i po co? Chcesz wrócić do gospodarki zarządzanej
> centralnie.

Izby mają sie tym zajmowac, wlasnie po to zeby czlonkowie tych Izb żyli
dobrze :))
wiesz, nie sztuka zrobic 200-400 farmaceutów rocznie 'ponad plan'. sztuka
zeby mieli prace, i placili oczywiscie skladki na Izbe :)) bezrobotny jest
zwolniony z placenia skladki...
jeszcze raz napisze - przygladnij sie samorządom notariuszy czy adwokatów -
zobacz jak wyglada ochrona wlasnego rynku pracy. tu nie chodzi o to zeby
bylo rozno i sprawiedliwie... ;))

> Z co z pozostałymi zawodami? Filolog, socjolog,
> informatyk itp. itd., kto ma wyliczać, czy znajdą zatrudnienie, czy
> nie? Czy likwidować wydziały, czy nie?

jak tylko beda mieli swoj samorzad, to on powinien sie tym zajac ;)

>Jak ze stu wykształconych
> farmaceutów zatrudnienie znajdzie dwudziestu najlepszych, to uważasz,
> że to będzie źle? Komu?

80-ciu pozostalym? to jakby nie patrzec 80% niezadowolenie....

> Wcale się nie mylę. Rynek leków już od pewnego czasu ucieka aptekom,
> do sklepów, stacji benzynowych, punktów aptecznych, gabinetów
> lekarskich w przyszłości drugshopów i aptek internetowych.

nieee, no. wez przestań. co niby beda na stacjach benzynowych sprzedawali?
biovital? jak pompiarz nawet nie bedzie wiedzial jak to poprawnie wymówic?
moim skromnym zdaniem w takich punktach nie powinno byc nawet niektorych
lekow otc, bo to zagraza zyciu pacjentow... no ale pewnie jak ktos sie
przejedzie na poradach pani z kasy to zmienia prawo..

> [...]
> poślizgiem. A czy w internetowych będą tylko OTC, to czas pokaże ;),
> a nasz minister np.: w niedawnym rozporządzeniu zezwolił na

na rozwozenie leków _przez apteki_.

> Nie jestem czepialski, definicji jest oczywiście więcej, ale mi
> najbardziej ta podpasowała. :)) i to z sympatii do farmaceutów.

noo,ja tez mam duuuzo sympatii dla aptekarzy (a raczej aptekarek :))

adam

14. Data: 2003-12-30 15:41:57

Od: "_Mark_" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Izby mają sie tym zajmowac, wlasnie po to zeby czlonkowie tych Izb żyli
> dobrze :))
[ciach]

> jak tylko beda mieli swoj samorzad, to on powinien sie tym zajac ;)

Tak masz rację, każdy tak chce:
cyt.:_______________________________________________
______
Zawód informatyka powinien być dostępny tylko dla ludzi z odpowiednimi
uprawnieniami - tak chciałaby Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji.
- Wcześniej czy później powstaną zapisy, które skodyfikują tę profesję -
zapowiada szef Izby Wacław Iszkowski
_____
ale nie "OTAKE POLSKIE WALCZYLIŹMY"

> 80-ciu pozostalym? to jakby nie patrzec 80% niezadowolenie....

*hej, nadużycie* 80-ciu z 40-tu milionów, to b. mało procentów i promili ;)

[ciach]

> na rozwozenie leków _przez apteki_.

Tak, przez apteki, ale nie przez farmaceutów, to działa jak obecnie hurt.
farmaceutyczne. Jedna farmaceutka przy komputerze i telefonie, a dziesieciu
kierowców rozwożących (ci co rozwożą obecnie w hurtowniach, nie są doktorami
nauk farmaceutycznych przecież, pomimo że wożą duże paczuszki z lekami ;)

pzdr

15. Data: 2003-12-30 16:23:19

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: bss65n$ovd$...@i...gazeta.pl ,
której nadawcą było _Mark_ <s...@o...pl> zostało napisane:

> ale nie "OTAKE POLSKIE WALCZYLIŹMY"

A O JAKE?? powiedz mi w jakim normalnym kraju ksztalci sie 'o duzo za duzo'
ludzi w danym kierunku? no chyba tylko u nas (no ale Polska to dziwny kraj).
oczywiscie ze mozna to puscic na zywioł - nawet nie limitowac miejsc na
studia, przyjmowac wszystkich, zrobic 'normalny' odsiew wedlug posiadanych
umiejetnosci. za kilka, kilkanasice lat przesycony rynek da znac wszem i
wobec, ze na farmacje isc sie 'nie oplaca' bo zostaje sie bezrobotnym. wiec
automatycznie beda szli tylko ci ktorzy maja juz prace w zawodzie zaklepana
i bogaci z domu :) z fanaberii tylko pragnacy miec tytul mgr farm. przed
nazwiskiem... ale po co? sie pytam...

> *hej, nadużycie* 80-ciu z 40-tu milionów, to b. mało procentów i
> promili ;)

no, troszke nagialem statystyke ;))

> [...]
> a dziesieciu kierowców rozwożących (ci co rozwożą obecnie w
> hurtowniach, nie są doktorami nauk farmaceutycznych przecież, pomimo

ejj, przeciez to dalej bedzie _apteka_ a nie hurtownia farmaceutyczna (w
sensie przepisow)

--
milego dnia
adam, gg# 402495

16. Data: 2003-12-30 16:53:49

Od: "_Mark_" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zaklepana
> i bogaci z domu :) z fanaberii tylko pragnacy miec tytul mgr farm. przed

Dlatego potrzebne są takie dyskusje :) Zresztą co tam farmaceuci idący w
setki, a co będą robić miliony polskich specjalistów od "marketingu i
zarządzania" w przyszłej Europie, to dopiero jest zagadka :)

> ejj, przeciez to dalej bedzie _apteka_ a nie hurtownia farmaceutyczna (w
> sensie przepisow)

Zgadza się, ale _wielka_, obsługująca _trzema_ farmaceutami małe miasteczko,
a o
miejscach pracy dla farmaceutów przecież dyskutujemy :)

pzdr

17. Data: 2003-12-30 18:24:31

Temat: Re: [OT] Poszukuje kierownika apteki
Od: Lukasz Komsta <l...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

> Dlatego potrzebne są takie dyskusje :) Zresztą co tam farmaceuci idący w
> setki, a co będą robić miliony polskich specjalistów od "marketingu i
> zarządzania" w przyszłej Europie, to dopiero jest zagadka :)

Coś mi się wydaje, że mój przedpiśca chciałby regulować wszystko
"odgórnie". Może jeszcze wrócimy do tajemniczych ONYCH, którzy to są
wszystkiemu winni i nie mają co robić?

KAŻDY ma w wolnym kraju prawo do skończenia w miarę posiadanych
umiejętności danego, wybranego przez siebie kierunku studiów. I nie jest
to gwarancją znalezienia po jego ukończeniu pracy. Ileż to jest innych
niż farmacja kierunków, po których szansa znalezienia pracy jest
znacznie mniejsza. Zapytam - też zmniejszać nabór?

O ile zwiększono liczbę miejsc na studiach w ostatnim czasie na
poszczególnych wydziałach (czytam tu o jakiejś strasznej nadprodukcji
farmaceutów)? Ja jakoś nie słyszałem o żadnym znacznym wzroście. W
Lublinie miejsc jest tyle samo od prawie 10 lat (wcześniej chyba też
było tyle samo, ale nie jestem pewien). I nadal mamy 4-5 osób na jedno
miejsce. Zabrać możliwość kształcenia młodym ambitnym ludziom w imię
"ynteresów yzby"? To jakieś istnie mafijne pomysły!

Idąc powyższym tokiem myślenia, należałoby zlikwidować wyższe uczelnie w
Polsce (takie idee też były), ponieważ produkują one tylko zbyt dużą
liczbę niepotrzebnie wykształconych ludzi, którzy i tak są bezrobotni.

Z pozdrowieniami,

--
* Lukasz Komsta *
* http://www.komsta.net/ *

18. Data: 2003-12-30 18:59:03

Od: "Pivoski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz Komsta" <l...@n...spam> napisał w wiadomości

> [...]
> Lublinie miejsc jest tyle samo od prawie 10 lat (wcześniej chyba też
> było tyle samo, ale nie jestem pewien). I nadal mamy 4-5 osób na jedno
O nie do końca Luke, jeszcze około 8 lat temu kończyło ten wydział niewiele
ponad 100 osób rocznie a teraz 150. Różnica jest więc znacząca i ewidentnie
wynika z chęci zarobienia przez uczelnię większych pieniędzy.

19. Data: 2003-12-30 19:34:30

Od: "_Mark_" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz Komsta" <l...@n...spam> napisał w wiadomości

> Coś mi się wydaje, że mój przedpiśca chciałby regulować wszystko
> "odgórnie"

Nie Twój przedpiśca ma zgoła odmienne zdanie na ten temat ;)

pzdr

20. Data: 2003-12-30 22:21:29

Od: "bacter" <b...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> W wiadomości: bspjrk$q4d$...@i...gazeta.pl ,
> której nadawcą było bacter <b...@...pl> zostało napisane:

> Jako samorząd powinna zareagowac na to, ze czesc jej czlonkow bedzie
> zaniedlugo bezrobotna. popatrz jak dzialaja prawdziwe samorzady -
adwokatów
> czy notariuszy. i masz jasnosc w temacie. wlasnie PO TO jest Izba. ma dbac
> interesy swoich czlonkow.

a w jaki sposob ?
przy obecnym stanie prawnym to mozemy sobie palcem w bucie pomachac.
co z tego ze np minister daje do zaopiniowania jakies projekty jak decyzje
juz podjal....
faktem jest ze mamy to (prawo) co sobie sami wypracowalismy.

nt adwokatow i notariuszy wiem nie wiele ,
poza tym ze to wlasciwie mafia....;)
wiec jesli mozna to poprosze o maly zarys
(tylko obiektywny :)))

> [...]
student
> dowiedziawszy sie na 4tym roku ze po skonczeniu studiow pierwsze kroki

sorry ,
ale o tym to On sam powinien wiedziec.
jak sie juz pcha na jakis kierunek to wypada zrobic rozeznanie.
to jedno ,
a dwa - ilu mamy bezrobotnych lekarzy ?
im wiecej farmaceutow tym lepiej - bedzie z czego wybierac :)))

>do planowania ilosci miejsc na studiach
> potrzebne jest patrzenie do przodu jakies 10-20 lat, sledzenie statystyk
> wieku populacji farmaceutów, a nie krotkowzroczna chec szybkiego zarobku
> uczelni na platnych studentach.

i tak i nie.
pomysl sobie ze wiele osob jest zadowolonych z tego ze moze robic studia
zaocznie.

psychotropy
czy do stażu pracy wliczają się...
Niecodzienna prosba