1. Data: 2017-12-10 14:18:06

Temat: Pozostaje pytanie, co z takim tekstem zrobić?
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

Dedykuję ikselce. Jakby Dehnel właśnie o niej pisał.
Tak mi się skojarzyło, że zawsze pojawi się jakaś ikselka, która "wie,
że Stalin dostał Nobla, tylko że teraz nie może znaleźć tego artykułu".

http://weekend.gazeta.pl/weekend/1,152121,22755564,j
acek-dehnel-odpowiada-na-tekst-pawla-lisickiego-w-wp
-opinie.html

"Wróćmy jednak do naszych czasów. Internet buzuje, hejt przyrasta.
Najdalej w szczuciu idzie dziennikarz Paweł Lisicki, który w dziale WP
Opinie publikuje kłamliwy tekst Stuhr, Dehnel, Maleńczuk i inni. Ta
okropna Polska i jeszcze gorsi Polacy. Większość tak obrzydliwych rzeczy
na mój temat pisali jednak ludzie przypadkowi, słabo wyedukowani, z
trudem klecący zdania. Jeśli pogróżki wysyła mi rencista, były kierowca
autobusu w Lublinie, pan Marian, to traktuję go ulgowo."

"Poznajecie Państwo ten ton? Podobnie w roku 1968 dziarski zetempowiec
Jan Pietrzak wysługiwał się Gomułce i moczarowcom: podli
intelektualiści, którym bliższy Sibelius niż swojskość i Chopin, lecą na
zgniły Zachód, żeby tam się wysługiwać obcym, a powinni w Pyrach łopatą
machać, w Leżajsku doić kozy."

"Nie podejmuję się rozstrzygać, czy Paweł Lisicki wywiadu o książce
Słonimskiego w ogóle nie przeczytał, czy też - oburzony nakręcanym z
niczego skandalem we własnej bańce społecznej - przeczytał, ale nie
zadał sobie trudu, by włączyć myślenie krytyczne i starać się cokolwiek
zrozumieć. Tak działa "język spalonej ziemi" - skoro wróg (owszem: nie
dyskutant, a wróg i zdrajca) coś powiedział, to jego słowa muszą być
zdradzieckie, nienawiści wroga wobec wspólnoty nie trzeba w żaden sposób
udowadniać, ona jest zrozumiała sama przez się."

"Cóż mogę powiedzieć prócz tego, że nic takiego mi się nie powiedziało?
Wszystko to wyłącznie pomyślało się w głowie pana Lisickiego. Żadne z
tych słów nie padło, są to chore rojenia, które robią ze mnie nazistę,
mordercę i zdrajcę - i jako takiego przedstawiają mnie czytelnikom portalu"

"Takie łgarstwo w służbie propagandy nie pada przecież w nicość, tylko
na konkretną, przygotowaną glebę. Wystarczy poczytać komentarze pod
artykułem"

"Pozostaje pytanie, co z takim tekstem zrobić?"

"Polemizować wszakże można z odmienną opinią - ale nie z kłamstwem w
żywe oczy."

"Możliwość trzecia: (..) Po pierwsze: otwiera furtkę do męczennictwa i
skarg na cenzurę. Oto szlachetny prawicowy dziennikarz "powiedział w
żywe oczy, jak jest", a spisek lewackiego salonu i zagranicznego
kapitału doprowadził "do ukrycia szczerych słów o antypolskiej
kampanii". A poza wszystkim - i piszę to z doświadczenia - tekst widmo
nadal będzie istniał, czy to w kolportowanych zrzutach ekranu
("niewygodna prawda ukryta przez WP"), czy w pamięci ludzi. Zawsze
pojawi się jakiś pan Marian, który "wie, że Dehnel chciał zbombardować
Warszawę, tylko że teraz nie może znaleźć tego artykułu"."

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

2. Data: 2017-12-11 14:58:14

Temat: Re: Pozostaje pytanie, co z takim tekstem zrobić?
Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pojawi się jakiś pan Marian, który "wie, że Dehnel chciał zbombardować
> Warszawę, tylko że teraz nie może znaleźć tego artykułu"."

Nie chce mi sie szukac informacji o Lisickim. Na szczescie nie znam go i
pewnie nigdy nie poznam. Czy zyl w czasach tow. Wieslawa i czytal
wowczas "Trybune ludu", czy tylko wszedl w ten nurt i tworczo rozwija
szkole Josepha Goebbelsa, choc Schopenhauer tez zadal sobie trudu w
wylawianiu wytrychow erystycznych. Czyli rzecz jest ponadczasowa.
A abstrahujac od orientacji "polemisty", jego zadanie jest proste:
ustawia sobie oponenta w roli wroga, przypisuje mu rozne wrogie
przymioty ("lewak", "kodowiec", "PO" i in.), rzuca jeszcze rozne dodatki
ad personam, no i ma jak na talerzu "zdradziecka morde", ktora mozna
bic, sponiewierac i opluc, nie warta uwagi. Gdy wrog zostaje
zdehumanizowany to mozna z nim zrobic co sie chce. A gdy pan jest
laskawy to takiego psa nie kopnie, lecz potraktuje z gory. Moze nawet
poglaskac?
Nie zycze wiec pani XL i jej podobnym powrotu do zdrowia, hamuje sie w
skrzywieniu belferskim, zeby zawstydzac i pouczac. Gdy kiedys tapnie
gospodarka, wybuchnie bomba demograficzna i padnie medycyna, to i tak
winnymi beda inni. Wspominana przeze mnie (byla) tesciowa witala armie
radziecka, pomagala zakladac spoldzielnie produkcyjne, wierzyla w dawny
system i winnych jego upadku widziala w solidaruchach i Zachodzie...

--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

3. Data: 2017-12-11 23:00:51

Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kviat ...

> Paweł Lisicki

Ogladałem ostatnio program w którym Lisicki bawił się w te swoje
relatywizacje, az w koncu wytknał mu to Sierakowski. Celnie i dowcipnie
pokazał ze jak p. Lisicki mowi o przewinach PiS to uzywa słow
umniejszajacych znaczenie typu drobnostka, niedoskonałosc,
niedopracowanie etc.
Chyba wkurzył tym pana Pawła bo ten przyparty do muru pytaniem o
konstytucjonalistów uwazajacych ze obecne zmiany sa zgodne z konstytucja
umiał wymienic tylko jedna osobe: poseł Pawłowicz.
Smiechu było troche.

--
Pozdrawia... Budzik
Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

Autorasizm. Antypolonizm.
Tylko świnie...
Koniec z Broszkami z Cepelii...
Realia Niemiec.