Pralka 4 firmy do wyboru...

1. Data: 2007-02-13 16:03:57

Temat: Re: Pralka 4 firmy do wyboru...
Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od kilku lat (no, naprawdę ładnych parę lat...) mamy niskobudżetową
pralkę Ardo Anna 800 (http://price.ua/312/ardo_anna_800.html) i jak
dotychczas jestem bardzo zadowolony z zakupu.
1. Była najtańsza w Geant (spośród innych w tym sklepie)
2. Na gwarancji raz się popsuła - serwis usunął usterkę (pewnie to była
wada fabrycza, bo rzadko w nowej pralce pada łożysko)
3. W zeszłym roku zaliczyła pierwszą awarię wynikającą z eksploatacji -
przepaliła się grzałka. Była obrośnięta kamieniem jak na reklamach, więc
trudno się dziwić, że się spaliła. Koszt nowej - 30 zł. Wymiana - pół
godziny (samodzielnie). Wychodzi znacznie taniej zmienić grzałkę raz na
5 lat niż do każdego prania sypać drogi calgon. Żeby było śmieszniej -
pod maską niektóre podzespoły mają logo "ariston"
4. Pierze codziennie, bo mój brat mieszkający piętro wyżej wychodzi z
założenia, że nie kupi sobie pralki, skoro może korzystać z mojej :)
Jeden pies, czy kupisz Ardo, Ariston czy inną. Teraz sprzęt AGD domowego
zastosowania to praktycznie jednorazówki - po max. 10 latach i tak będą
nadawały się tylko na złom. Dlatego myślę, że im mniej bajerów i
elektroniki tym większe prawdopodobieństwo bezawaryjnej pracy. Co innego
zmienić grzałkę czy pompkę, a co innego wyminić komputer pokładowy.

Pozdro, Gabriel

2. Data: 2007-02-13 21:47:56

Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wolałbym opinię użytkowników. O ile wiem, średnio 15-25 lat pracowały
pierwsze automaty Polar, w których ciągle się coś naprawiało z braku
innych możliwości. Teraz po prostu starocia się złomuje i kupuje nową
pralkę. 10 lat = 120 miesięcy to "tylko" 10 zł miesięcznie na nową
pralkę za 1200 zł raz na 10 lat :)

g.

3. Data: 2007-02-14 13:18:07

Temat: Pralka 4 firmy do wyboru...
Od: "Tomix" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Muszę kupic wąską pralkę (33-40cm), ograniczyłem wybor do 4 firm:

ARDO
CANDY
BEKO
ARISTON

ARDO bardzo mi się podobają, nic nie wiem o jakosci
CANDY bodobno dobre ale znajomy juz w pierwszy dzien naprawiał bo fabrycznie
miała odwrotnie podłączone przyciski na konsoli :)
BEKO taniocha z turcji teoretycznie bardzo bogate funkcyjnie ale nie wiem
jak w praktyce, wbrew pozorom jak oglądałem w sklepie to wykonanie wydawało
mi się najlepsze
ARISTON podoba mi się :), mam podgrzewacz i działa juz 7lat

Jaką wybrać?
cena do 1400zł (do40 cm)

Byłem w kilku sklepach i to co sprzedawcy mowią to same sprzecznosci:
wygląda tak ze czego nie ma w sklepie to jest złe

4. Data: 2007-02-14 14:28:31

Od: "e-Shrek" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-->wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomix" <t...@b...pl> wrote in news:eqv27e$c5f$1@inews.gazeta.pl:

> Witam
> Muszę kupic wąską pralkę (33-40cm), ograniczyłem wybor do 4 firm:

Chodzi Ci o glebokosc?

> ARDO
> CANDY

Mam taka ladowana od przodu, 40 cm glebokosci, ladunek 4kg. Bardzo fajna,
cichutka, 1000 obr/min. Kupilem 3 miesiace temu na niecale 1200 (promocja
w saturnie)

> BEKO
Daruj sobie.

> ARISTON
Rodzice uzywaja od kilku lat "pelnowymiarowej", nigdy nie bylo
najmniejszego klopotu, a eksploatowana dosc intensywnie.

e-Shrek

5. Data: 2007-02-14 14:32:14

Od: "Tomix" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "e-Shrek wp.pl>" <e-shrek@po_malpce_tylko_to--> napisał w
wiadomości news:Xns98D79D6D58E92eshrekKASUJwppl@213.180.128.149

> Chodzi Ci o glebokosc?

TAK!

6. Data: 2007-02-14 17:29:08

Od: "Krzysztof" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeden pies, czy kupisz Ardo, Ariston czy inną. Teraz sprzęt AGD domowego
> zastosowania to praktycznie jednorazówki - po max. 10 latach i tak będą
> nadawały się tylko na złom.

Pozwole sie niezgodzic z ta opinia
Wedlug opini fachowcow w tej chwili srednia
zycia Miele-25 lat,Bosch-Siemens-15-20

7. Data: 2007-02-15 07:49:07

Od: "Tomix" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "geyb" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> innych możliwości. Teraz po prostu starocia się złomuje i kupuje nową
> pralkę. 10 lat = 120 miesięcy to "tylko" 10 zł miesięcznie na nową pralkę

dokładnie, mam 25letniego polara w ktorym np nigdy grzałka nie była
wymieniana :)

8. Data: 2007-02-15 07:53:26

Od: " zebra" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomix <t...@b...pl> napisał(a):

> Witam
> Muszę kupic wąską pralkę (33-40cm), ograniczyłem wybor do 4 firm:

> [...]

Sprawdziłeś jak blisko znajdują się serwisy tych firm? Dla mnie to jeden z
wyznaczników.

9. Data: 2007-02-15 09:00:37

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15.02.2007, o godzinie 08.53.26, na pl.rec.dom, zebra napisał(a):

> Sprawdziłeś jak blisko znajdują się serwisy tych firm? Dla mnie to jeden z
> wyznaczników.

Ale serwis i tak przyjeżdża na miejsce. Na gwarancji to nie ma znaczenia,
czy jest 100 czy 10km, bo i tak za darmo. Po gwarancji, to serwis jest taki
drogi, że lepiej znaleźć dobrego fachmana od pralek (a np. w serwisie Ardo
tacy dobrzy fachmani nie pracują).

*Habeck*
- Schutzbach

10. Data: 2007-02-15 09:11:20

Od: " zebra" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> Ale serwis i tak przyjeżdża na miejsce. Na gwarancji to nie ma znaczenia,
> czy jest 100 czy 10km, bo i tak za darmo.

Ale czas się liczy. Jeśli serwis jest blisko to podjadą przy pierwszej
nadarzającej się okazji, natomiast jeśli dalej poczekasz dwa tygodnie aż sie
nazbiera zgłoszeń z okolicy. Przy pralce to raczej istotne.
Oczywiście najlepiej jakby nie psuła się wcale, czego Ci życzę.

Tikurilla,Becker czy Levis
sofa poszukiwana...
Kupno domu bez pośredników w Warszawie
Amika / Wrozamet