Pralka Ardo TL1000X - nie wiruje

1. Data: 2004-09-26 09:18:27

Temat: Pralka Ardo TL1000X - nie wiruje
Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy ktoś z grupowiczów wie, co może powodować, iż pralka nie chce
odwirowywać prania? Nie jest to model z "wagą", który nie wiruje kiedy jest
za dużo prania.
Symptomy są takie, że pralka bez problemu przechodzi cały program prania,
ale kiedy dochodzi do odwirowywania (bez względu na program), to bęben się
kręci powoli i do odwirowywania nie dochodzi. Słychać przy tym takie typowe
buczenie męczonego silnika, który zachowuje się jakby chciał, a nie mógł.
:) Wodę wylewa.
We wtorek ma przyjść specjalista z serwisu, ale że pralka już nie na
gwarancji, to nie chciałbym, aby mnie skosił za coś zupełnie nie związanego
z usterką. Jak na razie typuję elektronikę lub programator a u znajomego
jakieś zwoje na silniku powodowały takie same symptomy (tylko pralka inna
była :) ). Na słuch to najbardziej mi te zwoje pasują.
Zupełnie się na tym nie znam dlatego proszę o pomoc, żeby specjalista kitów
mi nie wciskał. :)

--
TIA i pozdrawiam,
*Habeck*

1. Data: 2004-09-26 09:53:19

Temat: Re: Pralka Ardo TL1000X - nie wiruje
Od: " zayzayer" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> była :) ). Na słuch to najbardziej mi te zwoje pasują.
> Zupełnie się na tym nie znam dlatego proszę o pomoc, żeby specjalista kitów

Pod nazwa A1000X z tego co pamiętam są 3 wersje. Samo A1000X znaczy tylko,
że pralka jest ładowana od góry, ma 1000 obr. ma zbiornik ze stali
nierdzewnej i nic wiecej.
Podaj nr seryjny pralki. W wyprodukowanych przed 2000r. ma 9 cyfr i zaczyna
się na 9, a po 2000 ma 11 i zaczynz się na 2.

1. Data: 2004-09-26 16:10:08

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 26.09.2004, o godzinie 11.53.19, na pl.rec.dom, zayzayer napisał(a):

<ciach>
> Pod nazwa A1000X z tego co pamiętam są 3 wersje.

Ale to TL1000X a nie A1000X. Dokładnie to TL1000X-1. Czy A i TL to to samo?

> [...]
> Podaj nr seryjny pralki. W wyprodukowanych przed 2000r. ma 9 cyfr i zaczyna
> się na 9, a po 2000 ma 11 i zaczynz się na 2.

Idzie jakoś tak: 20011501388. :) Czy to coś pomoże?

*Habeck*
- Schutzbach

1. Data: 2004-09-27 05:26:48

Od: " zayzayer" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> Ale to TL1000X a nie A1000X. Dokładnie to TL1000X-1. Czy A i TL to to samo?

Oczywiście pisząc A1000X miałem namyśli Tl1000X.

W tym modelu takie objawy może spowodować:
- Wieszający się hydrostat, lub zamulony układ hydrostatu. Konsekwencją tego
może też byc uszkodzona grzałka (spalony w niej jednorazowy termik).
Jeżeli to robi hydrostat, to należy wymienić go na nowy, a nie regulować.
- Uszkodzona elektronika. Do wymiany lub naprawy (o ile dobry procek).
- Uszkodzony silnik (mało prawdopodobne). Do przezwojenia.

> Nie jest to model z "wagą", który nie wiruje kiedy jest za dużo prania.

I tu się mylisz. Ta pralka ma czuły (200g) system wyważania wsadu przed
wirowaniem. Ten system działa raczej jak prania jest za mało, a nie za dużo.
Najczęściej wyłącza wirowanie kiedy prane są pojedyńcze cięższe sztuki.
I w takiej sytuacji zamiast wirowania są ruchy rewersyjne.

1. Data: 2004-09-27 07:10:40

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27.09.2004, o godzinie 07:26:48, zayzayer napisał(a):

<ciach powody objawów>

Dzięki! :)

> [...]
> Najczęściej wyłącza wirowanie kiedy prane są pojedyńcze cięższe sztuki.
> I w takiej sytuacji zamiast wirowania są ruchy rewersyjne.

I jeszcze raz dzięki. Słowa o tym w instrukcji nie ma... Już drugi raz mi
pomogłeś z pralką, więc jakby coś, to piwo się należy. :)

BTW mogę spytać skąd masz tak rozległą wiedzę na temat urządzeń AGD?

*Habeck*
- Schutzbach

1. Data: 2004-09-28 11:22:49

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27.09.2004, o godzinie 07:26:48, zayzayer napisał(a):

> - Uszkodzona elektronika. Do wymiany lub naprawy (o ile dobry procek).

Wymiana elektroniki za 264zł z robocizną (zdzierstwo, ale gwarancja jest na
pół roku). Serwis autoryzowany Ardo.
Zobaczymy jak będzie chodziło. Na razie wiruje. :)

*Habeck*
- Schutzbach

Test programu AnoMail
Zmywarka Bosch w Ww