Pralka Whirlpool AWM 249/1000 - nie wiruje

1. Data: 2005-03-06 11:57:06

Temat: Pralka Whirlpool AWM 249/1000 - nie wiruje
Od: "magia" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Rodzice maja pralke ktora od wczoraj nie wiruje.
Cykl prania leci normalnie, dochodzi do plukania i kreci tak jak przy praniu
tyle ze wyglada jakby jej to duzy wysilek sprawialo, ale nie wiruje, wode
wypuszcza.
Cos w niej zgrzyta przy probie wirowania. Podejrzewalismy drut od stanika,
ale po rozkreceniu nie stwierdzono zadnych .
Grzalka grzej normalnie, filtry posprawdzane.
Znalazlam w archiwum info na temat nie wirpowania Ardo, ale nie wiem czy te
same przyczyny moga dotyczyc Whirlpoola.
Cytuje Zayzayera:
"Oczywiście pisząc A1000X miałem namyśli Tl1000X.
W tym modelu takie objawy może spowodować:
- Wieszający się hydrostat, lub zamulony układ hydrostatu. Konsekwencją tego
może też byc uszkodzona grzałka (spalony w niej jednorazowy termik).
Jeżeli to robi hydrostat, to należy wymienić go na nowy, a nie regulować.
- Uszkodzona elektronika. Do wymiany lub naprawy (o ile dobry procek).
- Uszkodzony silnik (mało prawdopodobne). Do przezwojenia."

m.

2. Data: 2005-03-06 15:47:42

Temat: Re: Pralka Whirlpool AWM 249/1000 - nie wiruje
Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podobnie jak z tym Ardo, ale w przypadku tego Whirlpoola dochodzi jeszcze
programator i regulator obrotów i _szczotki silnika_.

3. Data: 2005-03-07 04:10:31

Od: "Czesław S." <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kondensator!

4. Data: 2005-03-07 06:05:11

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesław S. <c...@w...pl> napisał(a):

> Kondensator!

To może powiesz jeszcze gdzie go szukać?:)
Ta pralka ma silnik komutatorowy.

5. Data: 2005-03-09 17:09:38

Od: "magia" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " zayzayer" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> Podobnie jak z tym Ardo, ale w przypadku tego Whirlpoola dochodzi jeszcze
> programator i regulator obrotów i _szczotki silnika_.

Dziekuje.
Wg fachowca silnik do wymiany bo szczotki cos tam przeciely jakis drut i
programator tez do wymiany. Wycenil to na ok 700 zl (silnik + robocizna) i
doradzil kupic nowa pralke.
Fachman jest z rodziny, wiec raczej nie naciagacz.

I teraz pytanie co kupic.
Musi spelniac dwa warunki: musi byc wytrzymala tzn przetrwac kilka lat
prania po 3 cykle dziennie, i koszt do 2000 zl.
I miloby bylo gdyby do niej 6kg wsadu dalo sie upchac ale to nie koniecznie.

m.

6. Data: 2005-03-09 17:44:48

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

magia <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> prania po 3 cykle dziennie, i koszt do 2000 zl.
> I miloby bylo gdyby do niej 6kg wsadu dalo sie upchac ale to nie

Te 6 kilo to bardzo mądre. Może ta?
http://centrum2000.com.pl/wip02/w/w.php?id=c2_f0r6uk
yl&p=1402&x=bo
Trochę mało wody bierze, ale jest klawisz poprawiający płukanie.

Pozdrawiam zayzayer

Pralka AEG 1046 EL - nowy zakup
Grzyb na scianach.........
malowanie pcv
mebloscianki
Pralka Bosch WFO 2062- czy tak ma działać?