Pranie zostawione w pralce - czym wywabic zapach?

1. Data: 2017-07-09 11:06:50

Temat: Pranie zostawione w pralce - czym wywabic zapach?
Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> szukaj wiadomości tego autora

Pranie odwirowane poleżało sobie w nieotwartej pralce przez półtora tygodnia.
Czy i czym da się wywabić nieprzyjemny zapach z ubrań (parę sztuk to kolory)?
Ponowne upranie znaleziska w płynie do odzieży sportowej (który wywabia niemiłe
zapachy z bielizny technicznej z tworzyw sztucznych) nieco pomogło, ale nie do końca.
Chlorek to kłopot przy kolorach.
Może wywabiacz plam (w proszku lub w płynie), ale markowe (np. Vanish Oxy) są dość
drogie - a jeśli tak, to który (z praktyki)?

2. Data: 2017-07-09 11:41:57

Od: Olo <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-09 o 11:06, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
> Może wywabiacz plam (w proszku lub w płynie), ale markowe (np. Vanish Oxy) są dość
drogie - a jeśli tak, to który (z praktyki)?

Wywieś pranie na dwór niech je wiatr przewieje ale to też na kilka dni a
później ponownie upierz. Powinno pomóc ale cudów się nie spodziewaj

3. Data: 2017-07-09 13:11:30

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7/9/2017 11:06 AM, ąćęłńóśźż wrote:
> Czy i czym da się wywabić nieprzyjemny zapach z ubrań (parę sztuk to kolory)?

Częsciowo pomoże płyn do płukania z dodatkiem antybakteryjnym. Szukaj na
allegro, ale miewają też w sklepach z "niemiecką chemią".

4. Data: 2017-07-09 18:41:35

Od: Kaczin <j...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Częsciowo pomoże płyn do płukania z dodatkiem antybakteryjnym. Szukaj na
> allegro, ale miewają też w sklepach z "niemiecką chemią".

Bakterie to już zrobiły co miały zrobić.
A z niemieckiej chemii to najlepszy będzie Zyklon B - super środek
antybakteryjny.

--
Kaczin

5. Data: 2017-07-09 19:08:03

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

To sie wciera, wstrzykuje czy wacha?

6. Data: 2017-07-09 19:52:27

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7/9/2017 7:08 PM, Zenek Kapelinder wrote:
> To sie wciera, wstrzykuje czy wacha?

W tym się płucze. Po płukaniu pranie może sobie leżeć kilka dni w pralce
i nie skiśnie. Podobnie zabobiega dlaszemu wzrostowi bakterii jak już
coś skisło.

Ale co tam kto uważa z tym robić to nie moja sprawa.

7. Data: 2017-07-10 08:22:16

Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> szukaj wiadomości tego autora

Chyba nawet mam coś takiego (Nikwax Basefresh) do bielizny odzieży sportowej.

Jak na razie:
* po odnalezieniu "wykopaliska" wsad natychmiast uprany w płynie Formil Sport (Lidl)
- lekka poprawa ale słaba, silny smród w łazience;
* w pralce zapuszczony pusty cykl 90° z odplamiaczem w proszku (tani Cleffekt z
Lidla) - pralka lekko odśmierdzona;
* newralgiczne miejsca w pralce (gumowy kołnierz) zalane chlorkiem (Ace) i
zapuszczony pełny cykl 90° z białym praniem - pralka i łazienka odśmierdzona;
* ponownie wrzucone wysuszone podśmierdujące kolorowe, z praniem wstępnym w
odplamiaczu w proszku i praniem zasadniczym w Perwoll Sport Activecare 3D - jak na
razie zapachy zniknęły, zobaczymy co będzie przy noszeniu.

-----

8. Data: 2017-07-10 17:18:12

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 09.07.2017 um 18:41 schrieb Kaczin:

> Bakterie to już zrobiły co miały zrobić.
> A z niemieckiej chemii to najlepszy będzie Zyklon B - super środek
> antybakteryjny.

Zyklon B na bakterie słabo działa.
A na serio to wymoczyć w środku antybakteryjnym do prania, do kupienia w
dowolnej drogerii, Kauflandzie i gdziekolwiek, skoncentrowanym (znaczy
bez rozcieńczania). Wypłukać, wywietrzyć na dworze, wyprać z dodatkiem
ww środka antybakteryjnego. Można się modlić, by pomogło. Ewentualnie
procedurę powtórzyć.

Waldek

zamek w drzwiach sie nie zamyka
ile piachu wejdzie do piaskownicy...
po jakim czasie myc podłoge po fugowaniu?
ile kleju pod plyte gresowa
Czy to jest dotarty tynk ?