Precz z aluminiowymi formami!

następny post »
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Precz z aluminiowymi formami!
From: XL <i...@g...pl>
Date: 11 Aug 2018 09:21:18 GMT

Jakiś czas temu pisałam o szkodliwości folii alu w połączeniu z ogrzewaniem
w niej potraw oraz kiedy pakujemy w nią np mięso czy wędlinę.
Narobiwszy za dużo masy pasztetowej i z braku wystarczającej liczby dirm
szklanych typu keksówka (mam tylko 3) jednak skusiłam się na użycie foremek
alu w celu zamrożenia w nich nadmiaru masy do upieczenia w terminie
późniejszym.
I teraz właśnie przyszedł ten czas. Po upieczeniu pasztetu i opróżnieniu
foremek zauważyłam wżery i perforacje denka! Znaczy - aluminium
przereagowało z solą i kwasami organicznymi i przeszło do pasztetu!
Pasztet do wyrzucenia.
Dokupiłam następne 3 szklane formy.

--
XL