Precz z aluminiowymi formami!

151. Data: 2018-09-01 10:58:24

Temat: Re: Precz z aluminiowymi formami!
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> A ja ,,Chłopów" czytam wciąż od nowa, podobnie jak ,,Przedwiośnie" i wiele
> innych - i wciąż od nowa odkrywam i podziwiam.
> Kwestia poziomu intelektualnego.

,,Pana Tadeusza", i też ,,Starą baśń", pochłonęłam pierwszy raz w piątej
klasie szkoły podstawowej - od tej pory nie odkładałam ich wcale na półkę w
Ojca bibliotece, bo wracałam do nich niemal kazdego dnia przy kazdej okazji
(przyznaję - nawet przy obiedzie i kolacji), otwierając na chybił trafił i
z lubością zagłębiając się w te cudowne opowieści, które znałam już i tak
na pamięć.
Powieść ,,Chłopi" poraziła mnie swoim pięknem gdzieś około klasy 7. I poraża
do dziś. Film - obejrzałam wszystkie tv edycje. Mam też na cd. Kiedy długo
nie nadają w tv, wyciągam i oglądam - nie wybieram miejsca, po prostu
klikam dowolny odcinek. Wiem, co było wcześniej i co dalej - a oglądanie
tego filmu sprawia mi coraz wiekszą przyjemność, w dodatku też wciąż
składam hołd Reżyserowi - Janowi Rybkowskiemu - za WYBITNY artyzm w
realizacji filmowej tego dzieła! Nie sposob też nie zachwycić się muzyką
Adama Sławińskiego! Mój Boże - wspaniały film!

Nie rozumiem, jak można nie przeczytać wszystkich ww. - no trzeba być
prymitywnym, zakompleksionym swoim wsiowym pochodzeniem wobec zaledwie
zamieszkiwania w mieście, wiejskim tłukiem.

--
XL

152. Data: 2018-09-04 02:45:42

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:
> nie
>
> Co ruskie sołdaty Polsce zrobili???

,,Zakończenie wojny nie przyniosło Polakom wyzwolenia, tam w tej przesmutnej
środkowo-wschodniej Europie, stało się ono wymianą jednej nocy na drugą,
wymianą zbirów Hitlera na zbirów Stalina."
Witold Gombrowicz

--
XL

Prosecco