Premia gwarancyjna z książeczki mieszkaniowej - pytanie

1. Data: 2006-01-26 20:01:03

Temat: Premia gwarancyjna z książeczki mieszkaniowej - pytanie
Od: "Przemolo" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Była sobie osoba, która od 1983 roku przez 10-11 lat miała wpłacane
pieniądze na książeczkę mieszkaniową. Na książeczce podczas ostatniej wpłaty
było ok. 1 260 000zł (milion dwieście sześćdziesiąt tysięcy starych zł).
Obecnie kupiła sobie mieszkanie na rynku wtórnym (właściwie połowę, bo akt
spisny jest na dwie osoby nie będące jeszcze w związku małżeńskim).
PKO napisał, że tej osobie nie należy się premia gwarancyjna, chyba, że w
ciągu 3 miesięcy wstapi w związek małżeński.

Chciałbym się dowiedzieć ile mniej-więcej byłoby tej premii, a ile byłoby
pieniędzy z samej ksiażeczki (bez premii)? Czy ktoś się orientuje?

Czy w ogóle bank ma racje? nie ma jakichś okoliczności "łagodzących"? ;)

2. Data: 2006-01-26 20:08:07

Od: "Łukasz" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chciałbym się dowiedzieć ile mniej-więcej byłoby tej premii, a ile byłoby
> pieniędzy z samej ksiażeczki (bez premii)? Czy ktoś się orientuje?
>
> Czy w ogóle bank ma racje? nie ma jakichś okoliczności "łagodzących"? ;)
Ciezko powiedzieć ile tej premii mogłoby być. Daj książeczke do wyceny - raz
PKO zrobi to za darmo, potem trzeba płacić - cos mi sie kojarzy ze kolo
20-30 pln.
Okolicznosci łagodzace są tylko jesli kupujesz to mieszkanie z 2 osobą na
rynku pierwotnym i jesteś niejako inwestorem - wpłacasz np. developerowi
pieniądze w miarę postepu budowy domu. Wtedy premia gwarancyjna się nalezy,
w innym wypadku nie.
Pozdro
Łukasz

3. Data: 2006-01-26 20:17:39

Od: "Przemolo" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz" <l...@i...pl> napisał w wiadomości

> Ciezko powiedzieć ile tej premii mogłoby być. Daj książeczke do wyceny -
> raz PKO zrobi to za darmo, potem trzeba płacić - cos mi sie kojarzy ze
> kolo 20-30 pln.

No oni niby zrobili wycene ale w wystosowanym do tej osoby piśmie nic o
kwocie nie wspomnieli.
Chciałby po prostu wiedzieć czy to duża kwota by była czy raczej marne
grosze... - interesuje mnie rząd wielkości - nie wiem; 100, 1000, 10 000zł?

4. Data: 2006-01-26 20:27:38

Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Przemolo wrote:

> No oni niby zrobili wycene ale w wystosowanym do tej osoby piśmie nic o
> kwocie nie wspomnieli.
Wstąp z książeczką do pko to ci policzą.

> Chciałby po prostu wiedzieć czy to duża kwota by była czy raczej marne
> grosze... - interesuje mnie rząd wielkości - nie wiem; 100, 1000, 10 000zł?

rzędu 1000 - 2000

5. Data: 2006-01-27 11:14:59

Od: "Przemek " <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a):

> Wstąp z książeczką do pko to ci policzą.

> rzędu 1000 - 2000

A jak wyglądałaby możliwość przekazania połowy mieszkania przez dugiego
współwłaściciela właścicielce książeczki mieszkaniowej?
W jakiej formie takie przekazanie można dokonać (darowizna?) i czy to w
ogóle byłoby opłacalna? (bo od darowizny pewnie też podatek trzeba zapłacić
choć nie wiem jaki)...

zalane mieszkanie (dlugie)
Jakie to robaki i czym je ubić?
Lodówka bezszronowa ,,no frost''