Preparat do drewna do dachu

1. Data: 2015-04-07 13:42:06

Temat: Preparat do drewna do dachu
Od: Majka <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Na budowaniu już pytałem, ale w tym temacie zadam jeszcze tu pytanie:

Czym zabezpieczyć drewno dachu?
Do pomalowania impregnatem jest wiezba dachowa, zwłaszcza części widoczne z zewnątrz,
narażone na slonce i wilgoc.

Drewno zdrowe, bez szkodników, bez ptaków.

jaki preparat będzie najlepszy?
Impregnat czy inny wosk/olej/lakier/lakierobejca/bejca?

I jakiej firmy produkty sa najlepsze?

Majka

2. Data: 2015-04-08 00:19:38

Temat: Re: Preparat do drewna do dachu
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 7 Apr 2015 04:42:06 -0700 (PDT), Majka napisał(a):

> [...]
>
> Drewno zdrowe, bez szkodników, bez ptaków.
>
> jaki preparat będzie najlepszy?
> Impregnat czy inny wosk/olej/lakier/lakierobejca/bejca?

Bejca nie chroni przed niczym, nadaje się tylko do zmiany koloru.

Jeżeli chodzi Ci o impregnat zachowujacy kolor drewna, to u siebie do
konstrukcji drewnianych (więźba dachowa i pod nią sufit drewniany nad
tarasem oraz ścianki/okna szczeblinkowe oszklone wokół niego) stosowałam
impregnat Drewnochron (bezbarwny - bo są też koloryzujące). Tam, gdzie
deszcz nie zacina i słońce nie operuje (czyli ścianki od wewnątrz tarasu
oraz sufit i więźba w głębi pod dachem), jest OK, złocisty kolor drewna
zachowany pięknie, ale w miejscach tzw "narażonych" jest gorzej, tzn
przegapiłam i drewno nieco poszarzało oraz dostało sadzaka (czarne maleńkie
punkciki grzybni), więc muszę to latem zlikwidować (robota bdzie raczej
mało ciekawa...) i powtórzyć malowanie impregnatem. Środek bardzo dobry, no
ale trzeba powtarzać zabieg, a potem jednak zabezpieczyć lakierem, czego
nie zrobiłam, chcąc utrzymać naturalną powierzchnię drewna. Niestety raczej
z tej koncepcji już zrezygnuję, czyli po powtórnym zabezpieczeniu
impregnatem pomaluję całość lakierobejcą czy czymś podobnym transparentnym
(tj pozwalającym na prześwitywanie struktury słoi) w kolorze śmietany (taki
kolor ma tynk domu).
--

Ikselka
pewni siebie."

3. Data: 2015-04-08 10:26:11

Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Drewno zdrowe, bez szkodników, bez ptaków.
>
> jaki preparat będzie najlepszy?
> Impregnat czy inny wosk/olej/lakier/lakierobejca/bejca?

A czemu ma sluzyc owa impregnacja? Ma być ładne czy zabezpieczone przed
szkodnikami technicznymi? Jesli to pierwsze to drewnochron a jesli to
drugie to troche za pozno bo taka impregancje robi sie gdy drewno nie
jest jeszcze na dachu. Mozna i teraz ale to robota dla alpinisty. Ja
stosowalem Tytan NW. Lepszy jest Hylotox ale znacznie drozej wychodzi.

[NTG] Re: Zmywarka i tabletki
1 kwietnia czas zacząć
Jak zamocować markizę?
Oprawy do garazu - akryl, czy poliweglan ?
Pokój przedszkolaków - potrzebne inspiracje