Pretty Park OT ale wazne

1. Data: 2000-04-27 08:50:48

Temat: Pretty Park OT ale wazne
Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostrzegam wszystkich: Przed chwila dostalam poczte zawierajaca
powyzszy plik, poniewaz nadawca byla Basia, wiec bez obawy sciagnelam,
na szczescie mam Mks_vira, ktory nie pozwolil mi zapisac tego pliku,
wykrywajac w nim wirusa nie do usuniecia, po wymianie postow z Basia,
okazalo sie ze ktos sie podszywa pod jej adres,
dlatego_ostrzegam_wszystkich. Ulka

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

2. Data: 2000-04-27 10:27:49

Temat: Re: Pretty Park OT ale wazne
Od: "JaS" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowny (-a) Ulka <u...@p...onet.pl> wyklepał (-a) takie oto coś:
> po wymianie postow z Basia,
> okazalo sie ze ktos sie podszywa pod jej adres,
> dlatego_ostrzegam_wszystkich. Ulka

Nie podszywa - taka jest zasada dzialania tego wirusa: rezyduje w
programie pocztowym i po uruchomieniu komputera rozsyla sie
automatycznie do odbiorcow z ksiazki adresowej. Tez go dostalem od Basi
dzis rano :), ale to nie jej wina.
Rada dla Basi - przeczysc komputer programem antywirusowym, dla
pozostalych - nie otwierajcie zadnych zalacznikow, jesli nie wiecie co
jest w srodku (zwlaszcza z plikiem PrettyPrak.exe).

JaS

3. Data: 2000-04-27 10:27:49

Od: "JaS" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2000-04-27 11:19:53

Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

A w ogole to wyrzuccie Outlooka a zainstalujcie Netscape!

--
Maciej Szmit M.Sc.
http://www.iw.lodz.pl/MSzmit

5. Data: 2000-04-27 11:20:34

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2000-04-27 14:25:02

Od: "Anka Stonert" <s...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety Netszkapa nie ma obslugo wielu kont w POP3
A wirusa od Basi dostalam i niestety poszedl dalej
-------------Z motyką na słońce------------
<s...@f...edu.pl>

7. Data: 2000-04-27 14:53:34

Od: "Anka Stonert" <s...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przesyłam informacje nt. wirusa Pretty Park

Co nowego ? - PrettyPark - brat Happy'ego ?

PrettyPark jest robakiem działającym w sposób bardzo zbliżony do innego
przedstawiciela tego "gatunku" - Happy99. Na szerszym forum pojawił się w
wyniku akcji spammingowej (rozsyłania niechcianej poczty), której źródłem
było konto poczty elektronicznej we Francji.

W momencie uruchomienia pliku PrettyPark.EXE, znajdującego się w załączniku
do listu elektronicznego, może pojawić się na ekranie wygaszacz ekranu "3D
Pipe", natomiast w tle robak tworzy plik o nazwie FILES32.VXD w katalogu
"WINDOWS\SYSTEM" oraz modyfikuje wpisy w Rejestrze z wartości orginalnej
"%1" %* na wartość FILES32.VXD "%1" %* dla klucza :

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\exefile\shell\op
en\command

Po uruchomieniu programu robak stara się rozesłać samego siebie co 30 minut
do adresów zarejestrowanych w książce adresowej programu pocztowego. Poza
tym PrettyPark stara się też podłączyć do jednego z serwerów IRC i wejść na
określony kanał. Następnie robak wysyła co 30 sekund informacje na kanał
(dla utrzymania aktywnego połączenia) i oczekuje na komendy z zewnątrz za
pośrednictwem IRCa.

Oto lista serwerów IRC, do których próbuje się podłączyć PrettyPark:

irc.twiny.net
irc.stealth.net
irc.grolier.net
irc.club-internet.fr
ircnet.irc.aol.com
irc.emn.fr
irc.anet.com
irc.insat.com
irc.ncal.verio.net
irc.cifnet.com
irc.skybel.net
irc.eurecom.fr
irc.easynet.co.uk
Poprzez IRC autor, czy też dystrybutor robaka może uzyskać informacje na
temat systemu ofiary takie jak: nazwa komputera, nazwa systemu operacyjnego,
zarejestrowany użytkownik, zarejestrowana organizacja, klucz rejestracyjny,
ścieżka do katalogu systemowego, numer wersji, numer identyfikacyjny ICQ,
pseudonim ICQ, adres poczty elektronicznej, nazwa użytkownika i hasło do
połączenia typu Dial-Up. Dodatkowo podłączenie do IRC, otwiera jedną z dziur
systemowych, która potencjalnie może w pewnych warunkach zostać wykorzystana
z do zdalnych operacji na plikach.

Jak usunąć robaka PrettyPark ?

używając Edytora Rejestrów (START > Uruchom> REGEDIT) zamienić wartość
klucza:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\exefile\shell\op
en\command
i/lub klucza:
HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command
z FILES32.VXD "%1" %* na "%1" %*
używając Edytora Rejestrów usunąć wpisy uruchamiające robaka z klucza:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Curren
tVersion\Run
używając Edytora Rejestrów usunąć klucz (jeżeli istnieje):
HKEY_CLASSES_ROOT\.dl
ponownie uruchomić komputer
usunąć plik WINDOWS\SYSTEM\FILES32.VXD
usunąć plik Pretty Park.EXE

Uwaga ! Nie można pominąć kroku 1, gdyż może to spowodować problemy z
uruchamianiem programów.
Alternatywnie można użyć zewnętrznego pliku Rejestru do pobrania >tutaj<.
Plik należy zapisać na dysk, a następnie uruchomić.

Pozdrowienia Anka

-------------Z motyką na słońce------------
<s...@f...edu.pl>

jaki nawóz?
tatarak
Zywoplot z grabow
CISY OGRODOWE NA ZYWOPLOTY do sprzedania
CISY OGRODOWE NA ZYWOPLOTY do sprzedania