Problem z wodomierzami i rozliczeniami !!

1. Data: 2004-05-10 10:10:59

Temat: Problem z wodomierzami i rozliczeniami !!
Od: Max <b...@g...master.one.pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Problem z wodomierzem

Jak widze - poruszam temat stary jak swiat - widze ze jest on bardzo
powazny poniewaz ma wiele
wspolnego z rozliczeniami za wode a wiec i pieniedzmi - otoz opisze swoja
sytuacje. Spoldzielnia
zalozyla nam wodomierze w bloku 56 osob - przy okazji okreslila zuzycie
ryczaltowe wody na osobe
w ilosci 1 metr miesiecznie na osobe !! - okazuje sie jednak ze pare lokali
ma nawet niedoplaty !! przy czym
sa to lokale zamieszkane przez duza ilosc osob ! widzac sam po sobie i
oszczedzajac wode na maxa
nie jestem w stanie zmiescic sie w ryczalcie wprost przeciwnie zaczalem
doplacac do tego
interesu 400 zl kwartalnie !!!?!
pomijajac proceder nie placenia przez niektorych czynszu - rekordzisci maja
okolo 90 tys niedoplaty
i olewaja sprawe smiejac sie w zywe oczy - zastanawiam sie nad jakims
procederem uskutecznianym
przez owe osoby !!! - nikt mnie raczej nie przekona ze 5 osoba rodzina
zuzywa 1 metr cieplej i 3
metry zimnej wody miesiecznie !!! - jak sie z nimi rozmawia widac po nich
ze jakos kreca - no ale
sa nieuchwytni !! :(
i tutaj mam pytanie poruszajace bardziej sprawe anatomii przestepstwa a nie
instruktarzu !! - czy jest
rzeczywiscie taka mozliwosc cofniecia wodomierza ?!! bez jego zdejmowania
?? chodzi mi glownie o
to na co zwrocic uwage - w przypadku audytowania danego mieszkania :) - to
ze owe osoby sa wygami
w materii tuningu wodomierzy niech swiadczy fakt ze nawet podzielniki
ciepla na ich kaloryferach
nabily przez zime okolo 100 jednostek !!! sumarycznie u mnie 1500 - a sa to
jakies elektroniczne cuda !! tylko
ze ci ludzie ktorzy je odczytywali jakos wychwycili proceder bo jakies sumy
kontrolne sie nie
zgadzaly ! - no coz - z wodomierzami nie ma juz tak prosto !! :( jesli
chodzi o wykrycie sprawy

dane ktorymi dysponuje a ktore moze naprowadza Was na zwrocenie uwagi na
odpowiednie poszlaki:

- duza roznica miedzy wodomierzem glownym a suma domowych okolo 100 metrow
?!
- ogromne roznice w zuzyciu miedzy woda ciepla a zimna !!! czasem u
rekordzistow rachunek opiewa
na zaplate za 1 metr wody cieplej i 15 metrow zimnej !!
- dziwnie pekanie obudow niektorych wodomierzy

Max

1. Data: 2004-05-10 10:28:50

Temat: Re: Problem z wodomierzami i rozliczeniami !!
Od: "Arkadiusz Mizerski" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Ryczałt w postaci 1 m3 wody na miesiąc na 1 osobę jest rzeczywiście wyssany
z palca. U mnie jest to 3 m3 zimnej i 3 m3 ciepłej wody na miesiąc na 1 osobę.

2. Kiedyś miałem przypadek, że nowo zamontowany wodomierz kręcił się
normalnie, gdy kran został odkręcony w normalny sposób. WYstarczyło jednak
kran odkręcać powoluteńku, aż do maksymalnego strumienia, a wodomierz ani
drgnął. Oczywiście, żeby nie strzelać kichy przy odczycie (że niby nie zużywam
jakiejś wody w ogóle), od czasu do czasu nabijało się parę kresek przez
normalne odkręcenie kranu. Ale u mnie wodomierze raz na jakiś czas wymieniają
(legalizują czy co tam innego) i teraźniejszy chodzi normalnie :-(

3. Różnicę pomiędzy odczytem wodomierza na wejściu do bloku a sumą wodomierzy
w mieszkaniach q.....y w administracji rozliczają jako 'wodę gorpodarczą'
czyli np. podlewanie trawników, mycie klatek schodowych etc. Szkoda, że ta
ich 'woda gospodarcza' wg ich wyliczenia musiałaby się lać z rozkręconego na
stałe hydrantu ppoż. a takowego nie widziałem......

Pozdr.
AM

1. Data: 2004-05-10 10:51:14

Od: Dominika Widawska <d...@m...ble.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Arkadiusz Mizerski wrote:

> (legalizują czy co tam innego) i teraźniejszy chodzi normalnie :-(

Znaczy, Ty juz nie kradniesz wody...

> czyli np. podlewanie trawników, mycie klatek schodowych etc. Szkoda, że ta
> ich 'woda gospodarcza' wg ich wyliczenia musiałaby się lać z rozkręconego na
> stałe hydrantu ppoż. a takowego nie widziałem......

... ale najwyrazniej sasiedzi nadal to robia.

MSP,ANC.
Dominika

1. Data: 2004-05-10 10:56:49

Od: Max <b...@g...master.one.pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Dominika Widawska <d...@m...ble.szczecin.pl> wrote in

> Znaczy, Ty juz nie kradniesz wody...

hmm co jak co ale ja jako autor owego pierwszego postu - ten ktory dostal
po d...pie 400 zeta sam mam jednak mieszane uczucia co do nazwania tego
kradzieza - to ostre slowa - bo przeciez kazdy ma chyba prawo odkrecac kran
jak sobie zyczy na zasadzie nawet demokratycznej wolnosci :)

w kontekscie wykrycia sprawcy niestety jest to skuteczna metoda !! i
niewykrywalna :( - choc gratuluje zaciecia ludziom ktorzy kroplami myja
rece czy napelniaja wanne

wlasnie rozmawialem o tej sprawie z kolega - powiedzial on ze gdzies
przeczytal w internecie o ludziach pobierajacych ciepla wode z kaloryferow
- no coz na to tez rady nie ma :( do czego to dochodzi trzeba zaczac
kantowac zeby wychodzic na tym uczciwie ?!!

Max

1. Data: 2004-05-10 11:08:01

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Max" <b...@g...master.one.pl.nospam> wrote in message
3...
> Problem z wodomierzem
>
> - duza roznica miedzy wodomierzem glownym a suma domowych okolo 100 metrow

Ile to jest procentowo? Głowny wodomierz zawsze bedzie pokazywał wiecej niz
suma mniejszych - wodomierz w mieszkaniu nie zarejestruje np cieknacego
kranu, ale duzo cieknacych kranow daje juz strumien rejestrowany przez
wodomierz glowny
Podobno roznica nie powinna byc wieksza niz 3-4%

Zaslav

1. Data: 2004-05-10 12:03:17

Od: Dominika Widawska <d...@m...ble.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Max wrote:

> hmm co jak co ale ja jako autor owego pierwszego postu - ten ktory dostal
> po d...pie 400 zeta

Przyznam, ze pomimo dwukrotnej lektury tego postu, nie jestem
pewna, czy rozumiem. o czym pisales. :)

> sam mam jednak mieszane uczucia co do nazwania tego
> kradzieza - to ostre slowa - bo przeciez kazdy ma chyba prawo odkrecac kran
> jak sobie zyczy na zasadzie nawet demokratycznej wolnosci :)

Ja to widze inaczej.

> do czego to dochodzi trzeba zaczac
> kantowac zeby wychodzic na tym uczciwie ?!!

"Kantowac" nie idzie w parze z "uczciwie". Ni cholery.
Trzeba sie zdecydowac.

Dominika

1. Data: 2004-05-10 12:20:47

Od: Max <b...@g...master.one.pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

> Przyznam, ze pomimo dwukrotnej lektury tego postu, nie jestem
> pewna, czy rozumiem. o czym pisales. :)

szybko streszczajac:

place wysokie rachunki i zdaje sobie sprawe ze byc moze takie powinny byc
- ale inne 5 osobowe rodziny zuzywaja po 1 metrze cieplej wody i widze w
tym jakies kanciarstwo - nie chce instruktarzu jak kantowac ale opis na co
zwrocic uwage podczas kontroli aby wszyscy jak to podkreslasz zostali
uczciwymi obywatelami ! tzn przylapac ich albo udowodnic falszerstwo

> Ja to widze inaczej.

> "Kantowac" nie idzie w parze z "uczciwie". Ni cholery.
> Trzeba sie zdecydowac.
>
> Dominika

wlasnie tylko ze jak jeden kantuje a drugi jest uczciwy znaczy sie ja - to
jezeli nawet sila i przemoca nie moge naklonic go do uczciwosci to moze sam
powinienem kantowac w taki sposob ale proporcje zuzycia wody miedzy nami
byly bardziej realne czyli uczciwsze !!!
oczywiscie nie mam zamiaru tego robic !! chce tylko wytlumaczyc ten pozorny
paradoks rownosci miedzy uczciwoscia a kanciarstwem

Max

1. Data: 2004-05-10 13:00:10

Od: Dominika Widawska <d...@m...ble.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Max wrote:
> szybko streszczajac:
> place wysokie rachunki [...]

Oki, rozumiem, ale te 90 tys. za wode mnie szokuje.
I brak reakcji ze strony Spoldzielni tez.

> [...]
> powinienem kantowac w taki sposob ale proporcje zuzycia wody miedzy nami
> byly bardziej realne czyli uczciwsze !!!

I przy zalozeniu, ze jest Was dwoch i ten drugi na 100%
kantuje, to rzeczywiscie na to by wyszlo. :-)

Dominika

1. Data: 2004-05-10 20:11:31

Od: "zbisa" <zbisa@SPAM_FUJzr.ita.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> w materii tuningu wodomierzy niech swiadczy fakt ze nawet podzielniki
ciepla na ich kaloryferach nabily przez zime okolo 100 jednostek !!!
sumarycznie u mnie 1500 - a sa to jakies elektroniczne cuda !!

podzielniki, czy elektroniczne liczniki ciepla?
kiedys obilo mi sie o uszka, ze silny magnes / silne magnesy odpowiednio
umiejscowione na tych elektronicznych cackach pozwala na uzyskanie takich
efektow. Zdziwilo mnie duze zainteresowanie tzw. magnesami neodymowymi na
np. Allegro, ktore nie dawalo sie wytlumaczyc naglym wzrostem
zainteresowania budowa np. magnetyzerow... chyba podraze temacik...
od razu przypomne ze nadal mieszkam w bardzo starym budynku, w ktorym takich
cudow nikt nigdy nie widzial :-)))
pozdrawiam! zbisa

1. Data: 2004-05-11 07:44:47

Od: "Jadarek" <dkral@_BEZ_TEGO_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> efektow. Zdziwilo mnie duze zainteresowanie tzw. magnesami neodymowymi na
> np. Allegro, ktore nie dawalo sie wytlumaczyc naglym wzrostem

Eeeee... to modelarze przerabiają silniki ze starych CD-romów i streamerów
na swoje modelarskie potrzeby :-)

Pozdrawiam

"Jadarek" - Dariusz Kral (też modelarz...)

wyposazenie lazienki - firma tiger seria napoli - gdzie w warszwie?
Karnisze Helios
Kuchenka dwupalnikowa
Skorzane Sofy - czym czyscic?
Lutowanie rurek ogrzewania