Problemy z krążeniem w nogach - POMOCY !!!

11. Data: 2006-01-09 12:52:02

Temat: Re: Problemy z krążeniem w nogach - POMOCY !!!
Od: "gburek" <z...@z...net.pl_Bez_spamu_prosze> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał
| Trzeba byc bardzo pewnym siebie aby postawic takie rozpoznanie bez
| obejrzenia chociazby w/w nogi. Nie mowie juz o zbadaniu calego pacjenta.

a gdzie ja postawiłem rozpoznanie ? napisałem wyraźnie iz jest to
teoretyzowanie a nie rozpoznanie
przyczyn opisywanych zdarzen moze byc sporo a niedokrwienie tetnicze - jedna
z nich

| Prosze ale nie wprowadzaj czlowieka w blad. Skierowanie otrzyma po
zbadaniu
| jezeli stan pacjenta bedzie tego wymagal.

nie wprowadzam
skierowanie do specjalisty lekarza rodzinnego nie kosztuje NIC i nawet jesli
nie ma na to ochoty to MUSI wystawic takie skierowanie pacjentowi na jego
wyrazne zadanie (1x w roku)
w takim przypadku - uwazajac iz konsultacja jest niepotrzebna - lekarz nie
ma obowiazku zlecac i wykonywac na koszt POZ badan niezbedneych do przyjecia
pacjenta u specjalisty
jest to swoiste zabezpieczenie pacjenta przed wszystkowiedzacymi lekarzami
POZ ktorych "praktyka" czasami konczy sie tragicznie
mam podac przyklady ?

| , troche gorzej z USG bo
|
| I slusznie. Badanie USG tt. biodrowych nie lezy w kompetencjach lekarza
| rodzinnego

Oczywiscie ze nie i dlatego pisalem o skierowaniu do chirurrga naczyniowego,
ktory po badaniu podejmie decyzje co do ewentualnej dalszej diagnostyki, w
sklad ktorej wchodzi takze badanie dopplerowskie naczyn. Lekarz POZ moze
natomiast zlecic przegladowe USG jamy brzusznej w ktorym najczęściej mozna
ocenic przebieg i szerokosc aorty.

Czy Twoim zdaniem napisałem coś innego ?

--
Dominik