Problemy z pamięcią

1. Data: 2008-03-09 23:00:00

Temat: Problemy z pamięcią
Od: son <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam 21 lat i od około 3-4 miesięcy zacząłem zauważać u siebie problemy z
pamięcią. Główne objawy to:
- zapominanie prostych słów (efekt "mam to na końcu języka"),
- jakiś czas temu miałem problemy (bardzo lekkie, że tak powiem ;)) z
odróżnieniem tego co mi się śniło, a tego co działo się w rzeczywistości
(miałem bardzo realne sny).

A teraz trochę o mnie:
- na codzień sporo myślę, być może nawet za dużo... jestem programistą,
interesuje się również szerokopojętą informatyką, biznesem (własna firma),
nowymi technologiami, psychologią i futurologią - już sporą ilość czasu z
wyniku moich zainteresowań związanych głównie z komputerami moja aktywność
fizyczna zmniejszyła się prawie do zera, zakończyłem technikum i od 1,5
roku studiuję (aktywność jeszcze mniejsza),
- ostatnimi czasy bardzo długo spałem, nawet po 12-13 godzin, teraz
troszkę się ograniczam i śpię po 10,
- gdy badałem się kilka lat temu to miałem nadciśnienie tętnicze, które
chyba do dziś w sumie mam (nie leczyłem tego).

Co może być przyczyną problemów, które opisałem na początku? Szukałem już
troszkę informacji w tym temacie i mogę dodatkowo powiedzieć, iż nie mam i
nigdy nie miałem problemów z uzależnieniami. Prawdopodobnie mój problem
wynika ze zbyt małej aktywności fizycznej lub z nadciśnienia, które nie
wiem czy w zasadzie jeszcze wystepuje.

Będę wdzięczny za wszelkie informacje, np. nazwy leków, witamin, które
powinienem brać lub przypuszczenia czegokolwiek ;)

Pozdrawiam!

2. Data: 2008-03-09 23:14:20

Temat: Re: Problemy z pamięcią
Od: bodek <o...@p...fm.pl> szukaj wiadomości tego autora

son pisze:
> [...]
> nigdy nie miałem problemów z uzależnieniami. Prawdopodobnie mój problem
> wynika ze zbyt małej aktywności fizycznej lub z nadciśnienia, które nie

1. przemeczenie
2. za malo snu, za duzo kawy
3. odpocznij!
mi pomoglo...

3. Data: 2008-03-10 08:54:35

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bodek" napisał:

> 1. przemeczenie
> 2. za malo snu, za duzo kawy
> 3. odpocznij!

A czytał Ty posta, czy tylko pojechał schematem programista ->
bezsenny kawosz?

--
Pozdrawiam - Aicha
"czyżby zazdrość?

4. Data: 2008-03-10 08:57:49

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "son" napisał:

> Więc taki ze mnie ciężki przypadek chyba ;)

Czy masz dużo kontaktów z ludźmi, czy raczej niewiele? Ja zauważyłam u
siebie podobne problemy z pamięcią o tym, jak zmieniłam miejsce pracy
na halę, w której mało się ze sobą gada.

5. Data: 2008-03-10 09:03:14

Od: son <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 Mar 2008 00:14:20 +0100, bodek napisał(a):

> 1. przemeczenie
> 2. za malo snu, za duzo kawy
> 3. odpocznij!
> mi pomoglo...

Z tym przemęczeniem to nie sądzę, bo jak napisałem śpię po 10 godzin,
które w zupełności mi wystarcza. Chyba, że chodzi o przemęczenie
psychiczne ;) Do tego nie piję kawy i nigdy nie piłem, nie stosuję żadnych
używek. Więc taki ze mnie ciężki przypadek chyba ;)

Dziękuję za rady mimo wszystko

6. Data: 2008-03-10 09:16:21

Od: son <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 Mar 2008 09:57:49 +0100, Aicha napisał(a):

> Czy masz dużo kontaktów z ludźmi, czy raczej niewiele? Ja zauważyłam u
> siebie podobne problemy z pamięcią o tym, jak zmieniłam miejsce pracy
> na halę, w której mało się ze sobą gada.

Przyjaciół dobieram raczej z rozwagą i nie mam ich wielu, lecz nie
odczuwam potrzeby posiadania ich więcej. Coś może w tym jest co piszesz,
ale u mnie nie wystąpiła żadna zmiana w liczbie przyjaciół, ani też
otoczenia pracy. Można rzec, iż nawet troszkę więcej tych przyjaciół się
pojawiło ostatnimi czasy. Ogólnie nie jestem zbytnio "wygadanym"
człowiekiem, jeśli mam coś do powiedzenia to tylko na konkretne tematy, a
luźne gadki-szmatki to nie dla mnie i nie potrafię się w czymś takim
odnaleźć...

7. Data: 2008-03-10 09:19:32

Od: son <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 Mar 2008 09:16:21 +0000, son napisał(a):

> [...]
> człowiekiem, jeśli mam coś do powiedzenia to tylko na konkretne tematy, a
> luźne gadki-szmatki to nie dla mnie i nie potrafię się w czymś takim

W sumie pisałem na temat przyjaciół, a chodziło tylko o zwykłe kontakty
międzyludzkie - to również ostatnimi czasy zwiększyło swój zamach i muszę
załatwiać więcej spraw. Teraz być może domyślacie się, że to stres, ale to
też niestety nie stres, bo jestem bardzo spokojny.

8. Data: 2008-03-10 18:01:05

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

son pisze:

> Będę wdzięczny za wszelkie informacje, np. nazwy leków, witamin, które
> powinienem brać lub przypuszczenia czegokolwiek ;)

Wydaje mi się, że aktywność fizyczna by tu pomogła na pewno. Poza tym
proponowałabym Ci w ogóle jakiś "płodozmian" w swojej działalności
intelektualnej. Masz bardzo konkretne i ścisłe raczej zainteresowania, a
może byś tak raz na jakiś czas zajął się czymś innym - czymś, co nie
wymaga siedzenia przy kompie ani czytania książek i pobudza inną część
mózgu? Na przykład: idź na jakiś koncert muzyki poważnej albo w ogóle
posłuchaj sobie jakiejś muzyki w oderwaniu, pokontempluj, idź do muzeum,
do teatru. Słowem - zrób co jakiś czas coś, co pozwoli Ci się oderwać od
Twojej stałej działalności, zmieni punkt widzenia, pozwoli nabrać
dystansu do tego co robisz, na co dzień, rozwinie Cię w innym kierunku.
To naprawdę daje dużo świeżości.

Pozdrawiam
Ewa

9. Data: 2008-03-10 19:28:26

Od: son <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 Mar 2008 19:01:05 +0100, medea napisał(a):

> [...]
> Twojej stałej działalności, zmieni punkt widzenia, pozwoli nabrać
> dystansu do tego co robisz, na co dzień, rozwinie Cię w innym kierunku.

Fakt faktem, niegdyś słuchałem więcej muzyki i była we mnie nieco bardziej
rozwinięta "dusza artystyczna", teraz to zanikło. Stalem się bardziej
oschły, racjonalnie myślący, wszystko planujący i "ułożony". Będę
potrzebował nieco oderwania od tych przyziemnych spraw ;) Przydało by się
poznać jakąś kobietę, która by mnie od tego odciągnęła ;) wszak
fenyloetyloanina robi swoje i zapewne fiołki pomogły by mi powrócić do
poprawnego stanu ;) Troszkę w tym żartu, troszkę prawdy, co będzie dalej
jeszcze pomyślę.

Dziękuję Wam, dalsze sugestie mile widziane :)

10. Data: 2008-03-10 20:25:58

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

son pisze:

> [...]
> fenyloetyloanina robi swoje i zapewne fiołki pomogły by mi powrócić do
> poprawnego stanu ;) Troszkę w tym żartu, troszkę prawdy, co będzie dalej

Ano widzisz! To jeszcze jeden aspekt sprawy, o którym w ogóle nie
wspomniałeś, a od tego trzeba było zacząć ;-). Fiołki na pewno by się
przydały takiemu młodemu chłopakowi jak Ty :-). Koniecznie rozejrzyj się
wokół, na pewno znajdzie się ktoś, kto nada kolorytu codzienności.
Emocje pomagają pamiętać :-).

Pozdrawiam
Ewa

Transfer Factor (TF)
Częste oddawanie moczu w nocy - nieznane przyczyny...
Zapalenie ścięgien w dloni
Epilepsja a krwiodawstwo.
kiedy probiotyk